Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای امنیت ملی افغانستان در واکنش به اظهارات خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان درباره حملات تروریستی اخیر در کابل و ننگرهار اعلام کرد: توقع افغانستان از شرکا و متحدینش این است تا به مخالفین و تروریست هایی که به گونه روزمره غیرنظامیان را در افغانستان می کشند برائت ندهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاوید فیصل، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان امروز (شنبه ۲۷ ثور/ اردیبهشت) در یک نشست خبری گفت: طالبان، داعش و دیگر گروه های تروریستی که در افغانستان فعالیت می کنند، هیچ گونه تفاوتی با هم ندارند؛ آن ها به گونه مشترک ضد مردم افغانستان حمله می کنند.

فیصل تاکید کرد: آنها وحشت خلق کرده و وحشی هستند؛ نباید القاب خوب و بد برای آنان استفاده شود؛ همه آنها تروریست هستند و باید به دید تروریست نگاه شوند.

سخنگوی شورای امنیت همچنین افزود: این دو گروه تروریستی با هم روابط منظم و دوامدار دارند و گروه داعش در مناطقی فعالیت دارد که طالبان آن مناطق را ناامن کرده ‌است.

فیصل خاطرنشان کرد: در صورتی که خلیلزاد اسنادی از حمله داعش بر شفاخانه صد بستر دشت برچی و مراسم خاکسپاری ننگرهار دارد، آن را با دولت و مردم افغانستان شریک کند.

سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان همچنین افزود که گروه طالبان و همکاران تروریست آن در جریان یک هفته گذشته در ۲۱ ولایت، ۷۹ غیرنظامی را کشته و ۲۱۸ تن دیگر را زخمی کرده اند.

گفتنی است که زلمی خلیلزاد گفته بود: «ما به این باوریم که داعش و طالبان دشمنان دیرین یکدیگرند و طالبان در جنگ با داعش نقش مهمی بازی کردند. البته حکومت افغانستان نیز نقش مهمی داشت.»

خلیلزاد تاکید کرده بود که حملات اخیر بر شفاخانه ای در کابل و مراسم تشییع جنازه در ننگرهار کار داعش بوده است. وی افزود که داعش مخالف صلح است و به همین خاطر از طالبان و حکومت افغانستان می خواهد وارد بازی داعش نشوند، بلکه در برابر آن همکاری کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای امنیت ملی افغانستان افغانستان زلمی خلیلزاد امنیت ملی افغانستان شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان

وزارت کشور حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور حکومت طالبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «سراج الدین حقانی» ریاست این وزارتخانه با هیئت اعزام مالزی در کابل دیدار و گفتگو کرده است.

«داتو شازلینا» نماینده ویژه نخست وزیر مالزی در این دیدار تاکید کرده است کشورش آمادگی دارد تا تجربیات و ظرفیت‌هایش را در زمینه امنیت سایبری و جرائم دیجیتالی با حکومت طالبان افغانستان به اشتراک بگذارد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور حکومت طالبان، طرفین در این دیدار بر مبارزه مشترک با مواد مخدر نیز تاکید کردند.

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیمنماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیمگسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

حقانی نیز در این دیدار اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان خواستار روابط حسنه و همکاری با کشورهای اسلامی است.

بیانیه اظهار کرد نمایندگان دفتر نخست‌وزیر و وزارت‌های دفاع و کشور مالزی نیز در ترکیب هیئت اعزام این کشور حضور داشتند.

این نخستین سفر هیئت نظامی و امنیتی مالزی به افغانستان از زمان سقوط حکومت پیشین در این کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل