Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@10:42:11 GMT

ضرورت پرداختن به موضوعات حساس در حوزه منابع طبیعی

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۳۷۵۰

ضرورت پرداختن به موضوعات حساس در حوزه منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم بر لزوم تلاش روابط عمومی برای شناسایی و پرداختن به موضوعات حساسیت‌زا در حوزه منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: ایجاد حساسیت نسبت به این موضوع جریان‌سازی اجتماعی را به دنبال دارد و این جریان‌سازی اجتماعی می‌تواند سیاست‌گذار را مجبور به عمل و تصمیم‌گیری کند تا اهداف سازمان رقم زده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمدتقی سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: نقش روابط عمومی در همه عرصه‌ها تعیین کننده است اما آنچه که در فعالیت‌های روابط عمومی مهم است پرداختن به زمینه‌های مغفول واقع شده است که اطلاعات عمومی در مورد آن‌ها محدود است.

وی اضافه کرد: منابع طبیعی کمیت بسیار بزرگ دارد و بالای 85 درصد مساحت کشور در حوزه عمل منابع طبیعی است، زیرساخت‌های تولید در بخش صنعت، معدن و کشاورزی در عرصه‌های منابع طبیعی رقم زده می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های به صورت مستقیم در دل منابع طبیعی وجود دارد که روابط عمومی می‌تواند این‌ها نیز را به اطلاع مردم برساند، تولید دام به صورت داشتی تولید گیاهان دارویی و محصولات فرعی مرتع در عرصه‌های منابع طبیعی رقم زده می‌شود اما کمتر به این حوزه‌ها نگاه شده است.

وی با تاکید بر اینکه شناخت و انتقال مباحث مهم در حوزه منابع طبیعی توسط روابط عمومی به پیشبرد اهداف سازمانی ما کمک می‌کند، ادامه داد: روابط عمومی در حوزه منابع طبیعی نقش تعیین کننده دارد و باید در عرصه‌های منابع طبیعی در حوزه‌های حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری حرکت تاثیرگذار خود را دنبال کند.

سجادی با اشاره به اینکه امکانات دولتی به تنهایی نمی‌تواند پاسخ‌گوی ظرفیت‌ها و رسالت‌های منابع طبیعی باشد، تصریح کرد: در حوزه حفاظت از نظر تخریب و تصرف در جنگل‌ها و مراتع، حفاظت مقابل سیل و ایجاد فرسایش و همچنین حفاظت از درختان، امکانات منابع طبیعی و دولت کفاف نظارت را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: اتکا به مردم در این گستره‌ها به شدت احساس می‌شود و تا زمانی که این اتفاق نیافتد اهداف منابع طبیعی محقق نمی‌شود و برای اینکه مردم بخواهند نقش‌آفرینی کنند روابط عمومی باید در این حوزه تاثیرگذار باشد.

سجادی یادآور شد: در مورد حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از منابع طبیعی بالای 80 درصد عرصه‌ها در حوزه عمل منابع طبیعی است و ما راهی هیچ به جز استفاده از مشارکت مردم نداریم و این مشارکت مردم بدون اطلاع مردم از داشته‌ها و واقعیت‌ها و اجرای برنامه‌های کاربردی امکان‌پذیر نیست.

وی از رسانه‌ها و خبرنگاران به‌عنوان بازوان روابط عمومی در منابع طبیعی یاد کرد و گفت: در حد توان و ظرفیت سیستم دولت محتواهایی برای بازوان روابط عمومی تهیه شده و این بازوان نقش خود را به خوبی ایفا کرده و جایی نبوده که تولید محتوا بکنیم اما رسانه در انعکاس آن مشارکت نداشته باشد.

سجادی ادامه داد: در ایجاد یک بانک اطلاعاتی و زیرساخت‌هایی که بتوانیم کار را گسترش دهیم تا یک محتوا در کم‌ترین زمان تبدیل به خبر تبدیل شود خلاهایی موجود است که باید رفع شود و در این راستا باید از رسانه و خبرنگار به‌عنوان بازوان روابط عمومی باید به شیوهای مختلف استفاده شود، در استان قم نیز هنوز کار برای انجام دادن زیاد است.

وی با بیان اینکه روابط عمومی در قرن امروز رسالت و وظایفی فراتر از انعکاس وقوع یک واقعه دارد، عنوان کرد: روابط عمومی با وجود فضای مجازی می‌تواند یک جریان سازی اجتماعی را دنبال کند و اهداف مغفول مانده در حوزه سازمان را به تحقق برساند، چالش‌هایی همانند توسعه بیابان و عوارض آن و تخریب سرزمین از موضوع‌های حساس است اما کمتر به آن پرداخته شده و روابط عمومی می‌تواند با ایجاد حساسیت نسبت به این حوزه‌ها مشارکت اجتماعی مردم برای رفع چالش‌ها را رقم بزند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: این جریان‌سازی اجتماعی می‌تواند سیاست‌گذار را مجبور به عمل و تصمیم‌گیری کند تا اهداف سازمان رقم زده شود.

انتهای پیام/78023*40

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع طبیعی استان قم روابط عمومی اجتماعی حوزه منابع طبیعی جریان سازی اجتماعی منابع طبیعی روابط عمومی منابع طبیعی استان قم رقم زده عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌کاربران فضای مجازی غرب مازندران متنی کوتاه با عنوان " فاجعه‌ای دیگر در البرز مرکزی؛ قطع درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر" منتشر و اعلام کردند ۴۰ اصله درخت قطور و پهن پیکر در اراضی روستای منجیر این بخش توسط افرادی ناشناس قطع شده است

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس در خصوص این خبر گفت: محل قطع این درختان در مستثنیات اشخاص در نزدیکی ساختمان اداره محیط زیست منطقه قرار داشت که پارسال با مجوز اداره منابع طبیعی قطع شده است.

عبدالله شمس با تاکید بر حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی از سوی همگان از اهالی منطقه و همیاران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر