Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@21:28:21 GMT

اجرای ۱۰۰ کیلومتر آتش بُر در منطقه کبیرکوه دره شهر

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۵۲۷۸

اجرای ۱۰۰ کیلومتر آتش بُر در منطقه کبیرکوه دره شهر

رئیس منابع طبیعی دره شهر از اجرای ۱۰۰ کیلومتر آتش بُر در منطقه کبیرکوه دره شهر برای جلوگیری از آتش سوزی در ایام تابستان خبر داد.

«آرش مزبانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: این طرح در ۲ بخش مرکزی و ماژین با احداث  آتش بُر از طریق شخم زدن مناطق  جنگلی، ایجاد آتش بُر در پارک ها و کنار  درختان حاشیه جاده دره شهر- پلدختر و دره شهر _ بدره  به طول ۱۰۰ کیلومتر در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه در مسیر جاده ها یکی از عوامل حریق بی احتیاطی در پرت کردن فیلتر سیگار است، احداث این آتش بُرها، از سرایت آتش سوزی به داخل مزارع کشاورزی و همچنین درختکاری های حاشیه جاده جلوگیری به عمل می آورد.

 

وی افزود: همجنین با کمک هنرمندان شهرستان هشدارهای ضد حریق بر سنگ های بی جان کبیرکوه نقش بسته است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی دره شهر با اشاره به اینکه جنگل‌ها و مراتع از مهم‌ترین و باارزش‌ترین منابع طبیعی بوده و نقش اساسی در تأمین نیازمندی‌های انسان (اکسیژن، آب، مواد غذایی، دارویی و …) دارند، افزود: بدون تردید منابع طبیعی تجدید شونده (جنگل ها و مراتع ) در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهمی داشته و باید بیش از پیش مورد توجه سیاست گذاران و برنامه ریزان کشور قرار گیرد.

 

وی افزود: دره شهر در ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی ایلام قرار دارد، وسعت این شهرستان ۱۰۲ هزار هکتار است که از این مقدار ۷۸ هزار هکتار معادل ۸۰ درصد آن را جنگل و مرتع تشکیل داده است.

 

مزبانی تصریح کرد: از تمام همشهریان عزیز و طبیعت دوستان تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی در جنگل ها و مراتع  با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی را همیاری کنند.

 

 

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: آتش سوزی مزارع گندم وقوع آتش سوزی جنگل ها آتش سوزی منابع طبیعی دره شهر آتش ب ر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهرگفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ سازه آبخیزداری شامل بند‌های خاکی، سنگی ملاتی و گابیونی به منظور ذخیره روان آب‌ها و جلوگیری از وقوع سیلاب در این شهرستان احداث شده است.

 
علی رحیمی میانگین بارش سالیانه نزولات جوی شهرستان فریدونشهررا بیش از ۵۵۰ میلیمتراعلام کرد و افزود: در سال‌های گذشته حجم زیادی از این بارش‌ها به صورت روان آب و سیلاب ازشهرستان به صورت روان آب یا سیلاب خارج می‌شد یا باعث خسارت‌هایی به عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی می‌شد که با احداث سازه‌های آبخیزداری ۸۰ درصد روان آب‌ها و سیلاب‌ها مهار شده است.


او  گفت: طرح‌های آبخیزداری وبیولوژیکی در حوزه‌های آبخیزداری پشتکوه، قلعه سرخ و میدانک و پلاسجان باهدف ذخیره سازی روان آب‌ها، کنترل سیلاب ها، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش نفوذ پذیری آب در سفره‌های زیرزمینی شهرستان در دو سال گذشته با بیش از ۸۰ میلیارد ریال اجرا شده است.


کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهر هم گفت: این شهرستان یکی از سرشاخه‌های اصلی سه سد مهم کشور، زاینده رود، کارون و دز است، که احداث سازه‌های آبخیزداری نقش مهمی در کاهش ورود رسوبات ناشی از فرسایش خاک به این سد‌ها دارد.


سیامک اسفنانی افزود: جلوگیری از فرسایش خاک، تکمیل چرخه کربن، احیاء و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، پیشگیری از خسارات و آسیب‌های سیل و تغذیه چشمه ها، قنوات و سفره‌های زیرزمینی ازمهمترین اهداف و فواید اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر   باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم