Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:23:27 GMT

یادواره شهدای ناو کنارک برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۵۶۰۸

یادواره شهدای ناو کنارک برگزار شد

امام جمعه موقت چابهار در این مراسم کنارک اظهارداشت: روحیه و ترویج شهادت هنوز در رگ نسل‌های پس از انقلاب جریان دارد و شاهد هستیم مراسم شهدا با شکوه خاصی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمدعلی قاسمی زاده گفت: گرامی داشتن یاد و خاطره رشادت‌های ۱۹ آلاله پرپر ناو موشک انداز کنارک تسلی خاطر خانواده‌ها خواهد شد و برای شرکت کنندگان نیز اجر و ثواب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این شهدا جان خود را بر کف دست گرفته و با زبان روزه در آستانه لیالی قدر هرچه در طبق اخلاص داشتند تقدیم کردند.

امام جمعه موقت چابهار ادامه داد: شهادت مردان بزرگ دریادل و غم از دست دادن این عزیزان، تمام خانواده نیروی دریایی بلکه از همه مهمتر ملت قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی را داغدار و به سوگ نشاند.

وی با اشاره به اینکه اجر و قرب شهدا بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: شهادت این کبوتران خونین بال بخاطر ایمان به خدا، تعهد و پاسداری در عرصه سربازی ولایت و حفاظت از مرزهای آبی کشور بوده است.

حجت الاسلام قاسمی زاده تصریح کرد: دشمنان کوردل این آب وخاک بدانند که هنوز خون غیرت، صلابت و عزت آفرینی در رگ‌های نسل‌های پس از انقلاب جریان دارد.

به گزارش ایرنا، طیف‌های مختلف مردم اهل سنت و شیعه با وحدت و همدلی زینت بخش این مراسم معنوی بودند.

۲۱ اردیبهشت شناور پشتیبانی سبک کنارک حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آبهای جاسک و چابهار، دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی در این حادثه به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان ارتش جمهوری اسلامی ایران کنارک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان ارتش جمهوری اسلامی ایران کنارک سیستان و بلوچستان ارتش جمهوری اسلامی ایران کنارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۵۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در این مراسم که خانواده های معظم شهدا، یادگاران دوران دفاع مقدس، طلاب و روحانیون و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، شرکت کنندگان با ادای احترام به مقام شهیدان، بر ادامه راه و مکتب شهدا تأکید کردند.

مسئول قرارگاه جهاد تبیین کشور در این مراسم، با بیان اینکه تفکر مقاومت در برابر ظلم و استکبار برآمده از مکتب حضرت امام خمینی رحمت الله علیه است گفت: امروز تفکر مقاومت پس از گسترش در کشورهای منطقه، در حال ظهور و بروز در جای جای جهان است و ماجرای ایستادگی مردم غزه در برابر حملات رژیم صهیونیستی، تبدیل تفکر مقاومت به جریانی جهانی را تسریع کرد.

سردار عظیم ابراهیم پور عملیات وعده صادق را سرآغاز معادلات جدید جهانی و تغییر معادلات از غرب و آمریکا به سایر مناطق  جهان عنوان کرد و گفت: تظاهرات در دانشگاه های آمریکا و کشور های اروپایی نشان می دهد یک قیام نخبگانی در حمایت از مکتب مقاومت شکل گرفته است.

وی افزود:در عملیات وعده صادق قدرت آفندی و پدافندی ایران در برابر دشمنان به نمایش در آمد و این عملیات، تثبیت گر قدرت کشورمان در منطقه غرب آسیاست.

حجت الاسلام موسوی مدیر مدرسه علمیه رضویه هم در این آیین با تاکید بر اینکه شهدا، بالاترین نعمت خود را که جان بود، در راه خدا تقدیم کردند گفت: آنان الگو و فرهنگ سازان این آب و خاک هستند.

برپایی نمایشگاه آثار شهدا از برنامه های جنبی مراسم یادواره شهدای رواحانیت و مدرسه علمیه رضویه قم بود.

دیگر خبرها

  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا