Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،احمدعلی موهبتی در نشست با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان که با حضور روسای نمایندگی وزارت امورخارجه زاهدان و چابهار از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهارداشت: سیستان وبلوچستان بویژه چابهار ظرفیت‌های زیادی در زمینه تجاری، اقتصادی و بازرگانی دارد و یکی از مناطق متصل به آب‌های آزاد بوده و نقش مهمی در توسعه تجارت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سیستان وبلوچستان سرزمین فرصت‌های مهم برای حضور فعالان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و دستگاه‌های اجرایی تمامی همکاری‌ها را برای آغاز فعالیت‌های اقتصادی خواهند داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان بویژه چابهار را تشریح و خواستار سرمایه گذاری و حضور بیشتر فعالان اقتصادی ترکمنستان در این منطقه شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: آمادگی خود را جهت انجام هماهنگی‌های لازم برای سفر مقامات ترکمنستان به چابهار اعلام می‌داریم.

غلام عباس ارباب خالص افزود: هیات‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بندر و منطقه آزاد چابهار بازدیدو فرصت‌های سرمایه‌گذاری را بررسی خواهند کرد.

رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار نیز گفت: با انجام هماهنگی‌های لازم در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور مقامات، سفرای برخی از کشور‌های آسیای میانه و کشور‌های همسایه شرقی در چابهار خواهیم بود.

حمیدرضا طوسی افزود: چابهار با ظرفیت‌های مهم تجاری و اقتصادی و دارا بودن بندر شهید بهشتی با هشت و نیم میلیون تن تخلیه و بارگیری سالانه کالا و منطقه آزاد با ده‌ها مزیت و فرصت سرمایه‌گذاری می‌تواند نقش مهمی در توسعه تجارت و روابط داشته باشد.

او ادامه داد: نمایندگی وزارت خارجه در منطقه آزادچابهار در طول چند سال اخیر زمینه حضور تجار، مقامات و مسوولان کشور‌های مختلف در را فراهم کرده و تاکنون صد‌ها هیات از فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری این شهرستان بازدید کرده‌اند.

رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار گفت: تمامی همکاری‌ها برای رفع موانع جهت سرمایه‌گذاری و حضور فعالان اقتصادی برداشته و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار ترانزیت کالا نمایندگی وزارت سرمایه گذاری منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۸۱ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کلیم الله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۶۴ هزار و۵۹۹ تن کالا از این مرز صادر شده است، اظهار کرد: این میزان کالا توسط سه هزار دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادرات شده است.

وی با اشاره به اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۵ هزار و۷۳۱ تن کالا از مرز بیله سوار صادرات شده بود، افزایش ۸۰ درصدی را شاهد هستیم، افزود: عمده کالاهای صادر شده شامل کاشی، شیشه، سیب زمینی، سنگ‌های ساختمانی، انواع نمک و پروفیل است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، واردات دو هزار و۶۸۱ تن کالا را در یک ماهه گذشته توسط ۱۳۰ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار یادآور شد و اظهار داشت: نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود سه هزار تن کالا وارد شده بود کاهش ۹ درصدی را شاهد هستیم.

وثوقی در مدت یاد شده از ترانزیت ورودی بیش از ۳۴ هزار تن کالا از مرز بیله‌سوار خبر داد و خاطرنشان شد: این میزان کالا توسط هزار و۵۰۶ دستگاه کامیون به‌صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله‌سوار شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۵۵ هزار و۶۹۳ تن کالا توسط دو هزار و۵۵۳ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده است، ادامه داد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۶ هزار و۸۲۳ تن کالا ترانزیت خروجی شده بود افزایش ۱۹ درصدی را شاهد هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از این میزان کالا ۵۳ درصد توسط کامیون ایرانی ،۳۹ درصد توسط کامیون آذری و هشت درصد نیز توسط کامیون سایر ملیت‌ها ترانزیت خروجی شده است.

وثوقی در یک ماه گذشته تردد ۱۲ هزار و۲۳۴ دستگاه وسیله نقلیه اعم از پر و خالی را از مرز بیله‌سوار یادآور شد و افزود: از این میزان شش هزار و۴۷۵ دستگاه وارد و ۵ هزار و۷۵۹ دستگاه نیز از مرز خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه در یک ماهه گذشته حدود ۱۲ هزار دستگاه کامیون و ۲۴۶ دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند، گفت: در تردد وسیله نقلیه اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۶۲ دستگاه تردد کرده بود، افزایش ۵۲ درصدی و در تردد وسیله نقلیه کامیون نیز افزایش ۳۱ درصدی را شاهد هستیم.

کد خبر 751139

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران