Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@01:49:58 GMT

خودروساز‌های خصوصی هم مشمول قیمت‌گذاری شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۲۱۰۳

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  رضا شیوا درباره آخرین وضعیت قیمت گذاری خودرو، اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه سران قوا، شورای رقابت موظف است دستورالعمل را برای تایید به ستاد تنظیم بازار ارسال کند و این ستاد قیمت هر خودرو را نهایی و اعلام می‌کند.

 

رییس شورای رقابت افزود: در گذشته برخی از خودروها انحصاری محسوب می شدند و شورای رقابت برای قیمت‌گذاری آنها اقدام می کرد اما  پس از ممنوعیت واردات خودرو کلیه خودرو‌های تولید داخل انحصاری محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: در قیمت گذاری جدید، قیمت پایه ۹۶ در نظر گرفته شده است و شورا با محاسبه تورم سال‌های ۹۷ و ۹۸ و کسر افزایش قیمت بهمن ماه ۹۷ از مجموع تورم دو سال ۹۷ و ۹۸ دستورالعمل قیمت گذاری دو خودرو‌ساز بزرگ را تعیین کرد.

 

شیوا با بیان اینکه از این پس تمام خودرو‌های تولید داخل در شرکت‌های دولتی و خصوصی مشمول قیمت‌گذاری می‌شوند، تصریح کرد: در شرایط فعلی تمام خودرو‌های تولیدی داخل به دلیل ممنوعیت واردات، انحصاری محسوب می‌شوند بنابراین طبق قانون مشمول قیمت‌گذاری هستند.

 

رییس شورای رقابت با بیان اینکه به خودروسازان مجوز داده شد تا هر سه ماه اگر نیاز بود قیمت‌گذاری بررسی شود، تاکید کرد: تا پایان خردادماه دستورالعمل قیمت‌گذاری خودروسازان خصوصی نیز تعیین می‌شود.

 

گفتنی است پس از  جلسات متعدد در جلسه هفته گذشته ستاد تنظیم بازار، افزایش قیمت محصولات گروه ایران خودرو ۱۰ درصد و گروه سایپا ۲۳ درصد اعلام شد.دلیل تفاوت افزایش قیمت دو خودرو ساز نیز به این دلیل است که در بهمن ماه ۹۷ افزایش قیمت محصولات ایران خودرو  بیش از سایپا بود بنابراین طبیعی است که افزایش قیمت‌ها متفاوت باشد.

 

میزان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: شورای رقابت اقتصاد جام نیوز تولید خودرو افزایش قیمت شورای رقابت قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۱۴ کیلویی تریاک داخل اتوبوس در نائین

سرهنگ احسان بدیعیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت در شهرستان، حین کنترل ترددها در این محور به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شده و برای بررسی دقیق‌تر خودرو را متوقف می‌کنند.

وی افزود: مأموران انتظامی ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این اتوبوس پرداخته که در بازرسی صورت گرفته مقدار ۱۴ کیلو و ۴۵۴ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل گلگیر عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم موادمخدر همواره و با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود.

کد خبر 6092146

دیگر خبرها

  • دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)
  • مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود
  • کشف محموله ۱۴ کیلویی تریاک داخل اتوبوس در نائین
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • تصمیم‌گیری درخصوص عرضه پژوپارس در شورای رقابت
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد