Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سیدکمال الدین شهریاری با اشاره به تاثیر افزایش 40 درصد هزینه عوارض ساختمانی بر قیمت مسکن، اظهار کرد: تولید مسکن محصول 4 هزینه کلان است که این موارد قیمت تمام شده مسکن را تشکیل می دهد، زمین، مصالح ساختمانی، دستمزد کارگران و عوارض و مالیات های اداری جزء این موارد محسوب می شود، از این رو نرخ هر کدام از این مسائل افزایش یابد، به سهم خود، بر قیمت مسکن افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هزینه های اداری شامل هزینه تهیه نقشه، هزینه برگ نظارت، هزینه دریافت پروانه ساخت، هزینه دریافت انشعابات برق، آب، گاز، هزینه پایان کار است.

وی تصریح کرد: برخی اعلام می کنند که افزایش عوارض ساختمانی، سیاستی ضد تولید است، اما به نظر من درست است که این اقدام بر بازار تأثیر می گذارد، اما تا زمانی که تقاضای گسترده برای خرید مسکن وجود داشته باشد، روند تولید متوقف نخواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن نتیجه افزایش 40 درصد هزینه عوارض ساختمانی خواهد بود، افزود: این اقدام شهرداری به ضرر اقشار کم درآمد جامعه است، چون این قشرها دیگر نمی توانند به سمت خرید مسکن حرکت کنند.

شهریاری با تاکید بر این‌که افزایش 40 درصد هزینه عوارض ساختمانی تنها متقاضیان و خریداران واقعی مسکن را هدف قرار می دهد، گفت: افرادی که به قصد سرمایه گذاری به این بازار ورود می کند، سرمایه کافی برای خرید مسکن را دارد، اما متقاضیان واقعی همان اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند، که با افزایش قیمت ها با مشکل مواجه می شوند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دستمزد سرمایه گذاری شهرداری قیمت مسکن مسکن هزینه عوارض ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشور‌های در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشور‌ها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشور‌های دیگر به تولید ناخالص داخلی آنها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.


دیگر خبرها

  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن