Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@03:04:00 GMT

بازگشت ۴۵ واحد صنعتی راکد هرمزگان به چرخه تولید

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۷۰۰۶

بازگشت ۴۵ واحد صنعتی راکد هرمزگان به چرخه تولید

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان از بازگشت ۴۵ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید در سال جهش تولید خبرداد.

امیر امیری زاد روز گذشته(۲۸ اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران، گفت: بیشتر مشکلات این واحد‌های تولیدی کیفیت پایین محصول تولیدی، نبود بازار صادراتی و تامین سرمایه در گردش است.

وی افزود: برای تامین نقدینگی واحد‌های راکد استفاده از منابع بانکی، بکارگیری روش‌های تامین مالی زنجیره تأمین با استفاده از سامانه سککوک، شفاف سازی صورت‌های مالی حساب رسی شده واحد‌ها برای عرضه در فرابورس در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان با اشاره به اینکه تعویض خطوط تولید برای ارتقای کیفیت و جذب سرمایه گذار نیز برای بازگشت واحد‌ها به چرخه تولید ضروری است، تصریح کرد: با بازگشت این واحد‌های تولیدی تا پایان سال حدود ۶۰۰ نفر جذب واحد‌های صنعتی می‌شوند.

امیری زاد با اشاره به اینکه سال گذشته در سال رونق تولید نیز ۴۶ واحد تولیدی غیر فعال فعالیت خود را با اشتغال‌زایی ۸۰۰ نفر آغاز کردند، اضافه کرد: با تصمیم ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا و رفع مشکلات واحد تولیدی هرمز الکل بندر حاجی‌آباد پس از شش سال به چرخه تولید بازگشت.

امیری زاد ادامه داد: شرکت هرمز الکل بندر حاجی‌آباد به عنوان اولین واحد تولیدی فعال شده سال ۹۹، در شرایط کنونی می‌تواند الکل مورد نیاز استان و کشور را تهیه کند.

وی اظهار کرد: ظرفیت مخازن تخمیر این کارخانه ۳۶۰ هزار لیتراست که روزانه ۶ هزار لیتر الکل، شامل ۴۸۰۰ لیتر الکل طبی ۹۶ درصد و ۱۲۰۰ لیتر الکل صنعتی تولید می‌کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: مجموع سرمایه گذاری این واحد ۶۶ میلیارد ریال است که برای راه اندازی دوباره این کارخانه مبلغ ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش از محل اعتبارات تبصره ۱۸ پرداخت شد.

وی اظهار کرد با راه اندازی مجدد این کارخانه در فاز اول برای ۱۵ نفر اشتغالزایی مستقیم شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی چرخه تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۷۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا شهاب زاده عصر شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگر، ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی دولت فعال نمودن حوزه تولید است که با توجه به شعار امسال با مشارکت مردم عزیز نیز همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت در راستای تحقق شعار سال این است که با کمک مردم بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی راکد را حل کرده و همچنین واحدهای جدید را هم با توجه به پتانسیل بالایی که شهرستان آستارا دارد راه اندازی کنیم.

فرماندار آستارا با بیان اینکه ۱۱۶۷ واحد کارگری در شهرستان آستارا در حال فعالیت هستند افزود: ۷۰۵۲ نفر نفر بیمه شده اجباری در این واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به وجود ۴۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی این شهرستان گفت: تعداد ۱۰ واحد از این واحدها غیر فعال شده بودند که در دولت سیزدهم ۸ واحد وارد چرخه تولید شدند و ۲ واحد نیز در حال احداث است که با فعال این واحدهای تولیدی ۳۰ کارگر مشغول به کار شده‌اند.

گفتنی است؛ فرماندار آستارا با حضور در برخی از واحدهای تولیدی شهرستان از تعدادی از کارگران زحمتکش با تقدیم لوح تقدیر تجلیل نمودند.

کد خبر 6090362

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت