Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@19:19:22 GMT

تابستان سختی با وجود کرونا برای صنعت برق پیش رو داریم

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۱۳۷۰

تابستان سختی با وجود کرونا برای صنعت برق پیش رو داریم

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: با توجه به بروز کرونا همچنان رفتار مصرف کنندگان در ماه‌های آتی و میزان افزایش مصرف برق در زمان پیک تابستان غیرقابل پیش‌بینی است. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه تابستان امسال با وضعیت خاص و ویژه‌ای روبه‌رو هستیم، ادامه داد: بر اساس یک پیش‌بینی وضعیت ویروس کرونا به همین منوال تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت و ساکنان مناطق مختلف به ویژه اهالی مناطق گرمسیری که هر ساله در زمان تعطیلات تابستانه به مسافرت می‌رفتند، امسال در محل اقامتی خود باقی خواهند ماند و همین امر منجر به افزایش مصرف برق و استفاده هر چه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه بروز این اتفاق منجر به افزایش مصرف برق کلانشهر خواهد شد، گفت: در این صورت ظرفیت پست‌ها و خطوط انتقال برق پاسخگو نخواهد نبود و این مسئله منجر به بروز اتفاقاتی در کلان‌شهرها خواهد شد.

طرزطلب افزود: در مقابل ممکن است این بیماری در فصل تابستان روند نزولی پیدا کرده و وضعیت عادی شود. در چنین شرایطی صنایع پرمصرف که هر ساله در زمان پیک تابستان میزان مصرف برق خود را کاهش می‌دادند، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم فروش محصولات خود از ابتدای سال در تلاش برای جبران کاهش تولیدشان در فصل تابستان باشند که این امر منجر به افزایش مصرف برق در کشور خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس بایستی بدترین سناریو این بخش را در نظر بگیریم و برای هر مسئله‌ای در این حوزه آمادگی کاملی داشته باشیم تا خللی در تامین برق مورد نیاز مردم ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی تصریح کرد: امسال برنامه سنگینی در حوزه ساخت و ساز‌ها، بهره‌برداری و سازوکارهای تولید برق تدوین شده است و بایستی فضای مناسبی از سوی روابط عمومی ها برای تحقق برنامه‌های این بخش در نیروگاه‌ها، وزارت نیرو، دولت و جامعه آماده شود.

وی بر لزوم انعکاس مناسب فعالیت‌های صورت گرفته در واحدهای نیروگاهی اشاره کرد و گفت: روابط عمومی بیانگر و نمایانگر اتفاقاتی است که در داخل فضای محدود نیروگاه‌ها صورت می‌گیرد، بدین منظور فعالان این عرصه بایستی با برنامه‌ریزی دقیق انعکاس‌دهنده تمامی خدمات و زحمات همکاران خود در حوزه بهره‌برداری و تولید برق باشند.

طرزطلب اظهار کرد: بایستی آحاد جامعه اطلاع کاملی از میزان تلاش و هزینه صورت گرفته برای احداث نیروگاه‌های تولید برق داشته باشند؛ تلاش و کوششی که همواره به صورت بی‌وقفه ادامه دارد تا خللی در تامین برق مورد نیاز بخش‌های مختلف کشور ایجاد نشود.

وی خواستار شناخت لازم ازوسایل نوین ارتباطی و اطلاع‌رسانی برای انعکاس فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش شد و افزود: نقش روابط عمومی در تحقق این مهم بسیار حیاتی است. در شرایطی فعلی که کشور با مسائل مختلفی مواجه است، فرزندان این مملکت در نقاط مختلف ایران با تلاش شبانه‌روزی درصدد تامین برق مورد نیاز مردم هستند و بایستی چنین اخبار امیدبخشی در عرصه‌های مختلف به اطلاع آحاد جامعه رسانده شود.

فعالیت شبانه روزی 4 هزار نفر در بخش تولید برق برای تامین نیاز مردم

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شرکت تولید برق حرارتی صنعت برق ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت تولید برق حرارتی صنعت برق ایران شرکت تولید برق حرارتی صنعت برق ایران مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی افزایش مصرف برق تولید برق خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۱۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس هیأت مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال با حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

«حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی» رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: دولت برای کمک به چایکاران ۲۵ درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کند تا با حمایت از این صنعت، شاهد افزایش تولید چای در کشور باشیم.

وی با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به صنعت چای اختصاص دارد باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در راستای افزایش تولید چای صورت گیرد.

رئیس شورای قضائی استان یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و تصریح کرد: چای گیلان همواره در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جای داشته و مساله چای سنواتی نباید موجب خدشه دار شدن نام و نشان چای گیلان شود.

وی حل دغدغه چای سنواتی را در گرو تدبیر و اتخاذ روش‌های منطقی و عقلانی عنوان نمود و افزود: اراده همه مسؤولان بر این است که این مشکل بدون شتابزدگی و با کمک دولت و بخش‌های خصوصی و مردمی مرتفع گردد.

این مقام ارشد قضائی با اشاره به اینکه چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده اضافه کرد: چای سنواتی باید تعیین تکلیف شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف شود.

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبارها باید مدبرانه باشد و چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحاء گردد.

کد خبر 6090030

دیگر خبرها

  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی