Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:56:34 GMT

کیهان کلهر و تحقق یک وعده

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۲۰۷۹

کیهان کلهر و تحقق یک وعده

 کیهان کلهر پنجشنبه  شب (اول خردادماه) با تکنوازی سه تار بصورت زنده از طریق فضای مجازی میهمان خانه‌های مخاطبان جهانی خود خواهد بود.

این اجرا که احتمال می رود بصورت بداهه نوازی باشد، همزمان از اکانت اینستاگرام کیهان کلهر و دانشگاه استنفورد آمریکا پخش خواهد شد.

پیش از این قرار بود کیهان کلهر در شامگاه دوشنبه - ۲۵ فروردین، اجرایی به صورت زنده با دیگر اعضای گروه جاده ابریشم بصورت مجازی در نقاط مختلف جهان شکل گیرد که کلهر امکان انجام این کار را نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو یکی از اجراهایی که چند روز پیش بصورت پست در این صفحه منتشر شده بود را در اختیار جاده ابریشم قرار داد تا دیگر مخاطبان از آدرس های داده شده آن را ببینند.

این هنرمند در همان شب با انتشار اطلاعیه ای در فضای مجازی وعده داد که به زودی از طریق فضای مجازی برای مخاطبان خود در سراسر جهان که در پی شیوع بیماری کرونا خانه نشینی گزینه خردمندانه آنها شده است  سه تار خواهد نواخت.

مبارزه با کرونا روی خط نت

از نخستین روزهای انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در ایران و لزوم قطع زنجیره انتقال این ویروس، لغو برنامه های فرهنگی و هنری از جمله کنسرت‌های موسیقی از طرفی و از سوی دیگر در خانه ماندن و خانه نشینی، از راه‌های بسیار مهم برای تسریع قطع این زنجیره انتقال مطرح شد. خانه نشینی طولانی مدت تبعات و الزاماتی دارد و تلطیف اذهان با استفاده از محصولات فرهنگی یکی از الزامات برای کاستن از تبعات منفی تلقی می‌شود.

در همین راستا هنرمندان موسیقی از نخستین روزهای آغاز خانه نشینی مردم که همزمانی آن با شب های عید نوروز آن را سخت تر کرده بود، با حضور فعال در فضای مجازی موفق شدند تا خود را بعنوان مبارزان خط مقدم جنگ با کرونا از سنگر فرهنگ معرفی کنند.

برگزاری کنسرت‌های آن‌لاین و رایگان نوروزخانه با همت شهرداری تهران و مساعدت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشار رایگان قطعات موسیقی در فضای مجازی و برگزاری اجراهای تکنوازی و کنسرت به صورت آنلاین و استفاده هنرمندان موسیقی از صفحات شخصی خود در فضای مجازی برای اطلاع رسانی، تشویق مردم به در خانه ماندن از طریق فضای مجازی از جمله اقدامات هنرمندان موسیقی در این ایام بوده است.

شیوع عالمگیر ویروس کرونا در جهان باعث شده که اقدام به برگزاری کنسرت های آنلاین به ایران محدود نباشد و بسیاری از هنرمندان جهان از طریق فضای مجازی اقدام به برگزاری کنسرت های آن‌لاین و یا اجرای همزمان گروهی در اینترنت پرداخته اند. از جالب توجه ترین این اقدامات می‌توان به کلیپ تاب خواهم آورد  (resistire( اثر مشترک هنرمندان موسیقی اسپانیا،  اجرای آن‌لاین ارکستر ملی فرانسه، اجرای آن‌لاین ارکستر ملی ایران، اجرای آن‌لاین آندره‌آ بوچلی در روز عید پاک در کلیسای جامع میلان، کنسرت پرواز همای و گروه وزیری در تالار وحدت ، انتشار قطعه ارکسترال کرونا ساخته لوریس چکناواریان از طریق فضای مجازی، اهدای قطعه امیدواران توسط علیرضا عصار به کادر درمانی، تکنوازی  زنده پیانو توسط یانیس کریسومالیس (مشهور به یانی)،  از مهم ترین رویدادهای کرونایی موسیقی در فضای مجازی تا کنون بوده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کیهان کلهر پروندهٔ خبری سهم اهالی فرهنگ در مهار کرونا پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کیهان کلهر ویروس کرونا کیهان کلهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان گفت : ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان به سرپرستی ستاریارمحمدی جونقانی وابسته به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

اسفندیار امیریان افزود :بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده شهرستان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی و همچنین اجرای آهنگ‌های مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم ای جونم به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900062

دیگر خبرها

  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس