Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@19:12:41 GMT

مهمترین اولویت‌های کمیته محیط زیست شورای شهر تهران

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۴۵۹۷

مهمترین اولویت‌های کمیته محیط زیست شورای شهر تهران

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: فعال‌سازی شورایاران در موضوعات زیست محیطی با اجرای کمپین‌های حمایت‌طلبی، ساماندهی موضوع سگ‌های بدون صاحب، احیای روددره‌ها، بهینه‌سازی مصرف انرژی و طرح جامع مدیریت پسماند از جمله اولویت‌های این کمیته در سال ۹۹ است.

به گزارش ایمنا، سید آرش حسینی میلانی در جلسه کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران که به موضوع بررسی مهمترین اولویت‌های کمیته محیط زیست و خدمات شهری در سال ۹۹ اختصاص داشت، اظهار کرد:: امسال وارد چهارمین سال و به عبارتی، آخرین سال فعالیت شورای پنجم می‌شویم و باید موضوعاتی که در سال‌های گذشته شروع کردیم را تا جای ممکن به نتیجه برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس کمیته محیط زیست، فعال‌سازی شورایاران در موضوعات زیست محیطی با اجرای کمپین‌های حمایت‌طلبی، ساماندهی موضوع سگ‌های بدون صاحب، احیای روددره‌ها، بهینه‌سازی مصرف انرژی و طرح جامع مدیریت پسماند از جمله موضوعات و مسائلی هستند که باید تا پایان امسال به نتیجه برسند.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از ارسال طرح مطالعاتی امکان‌سنجی مناطق حفاظت شده شهری از سوی شورای شهر به مرکز مطالعات شهرداری تهران خبر داد و تصریح کرد: این طرح می‌تواند نقش مهمی در صیانت و حفاظت از محیط زیست تهران و میراث باقی مانده سبز شهری داشته باشد که ضروری مرکز مطالعات هرچه زودتر به بررسی آن پرداخته و نتایج بررسی‌های خود را به کمیته محیط زیست ارسال کند.

کد خبر 424463

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محيط زيست شوراي شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیته محیط زیست و خدمات شهری شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، روح الله زارع خورمیزی به مناسبت هفته زمین پاک گفت: وجود ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی و ضایعات مختلف واحد‌های صنعتی در کنار انواع پسماندها، وضعیت بسیار نامناسبی و غیر بهداشتی را در شهرستان ایجاد کرده است.


وی فرهنگ سازی و همراهی ادارات را از مهمترین ماموریت‌های این اداره حفظ محیط و زمین پاک عنوان کرد.


رییس اداره حفاظت محیط زیست مهریز ادامه داد: به رغم اینکه طرح مدیریت پسماند در شهرستان مصوب شده ولی هنوز در عمل شاهد اجرای آن نیستیم و این یکی از مشکلات اصلی است.


زارع گفت: حمل و دفن زباله در گودی که به همین منظور در شهرستان وجود دارد اصلا به هیچ وجه مناسب و پذیرفته نیست.


وی تصریح کرد: مدیریت نخاله و پسماند یکی از مطالبات مردم برای حفظ محیط سالم زندگی است که امیدواریم در شهرستان اجرایی شود.

دیگر خبرها

  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • مداوای بچه کفتار توسط مرد دوست دار محیط زیست
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است