Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@21:27:41 GMT

شهید برقعی به عنوان شهید سال ۱۳۹۹ شهرستان همدان انتخاب شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۵۰۴۱

شهید برقعی به عنوان شهید سال ۱۳۹۹ شهرستان همدان انتخاب شد

شهید سید احمد برقعی از شهدای بسیجی لشگر ۳۲ انصارالحسین(ع) استان همدان امسال به عنوان شهید شاخص شهرستان همدان انتخاب شد. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، امسال شهید سید احمد برقعی از شهدای بسیجی لشگر 32 انصارالحسین (ع) استان همدان، به عنوان شهید شاخص شهرستان همدان انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید احمد برقعی در سال 1343 یعنی همان سالی که امام در جواب مزدوران شاه که از ایشان می خواستند ایارنش را معرفی کند فرموده بود " پیروان من در دامن مادرانشان هستند " ، بدنیا آمد و او بحق یاور امام زمان خویش شد چرا که فردی که هم از جانب پدر و هم مادر فرزند ائمه اطهار است بیاری ِ دین اولی است و به شهادت سزاوارتر .

کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)| تجلیل از مادر شهید شاخص سال ‌برگزاری پنجمین دوره جشنواره ابوذر در گلستان/ شهید شاخص رسانه معرفی شدفرمانده سپاه کردستان با خانواده شهید شاخص اورامان دیدار کرد

 

تحصیلات خود را در مدرسه راهنمایی ظفر که مقاران با تظاهرات خیابانی انقلاب و متعاقبا" پیروزی نهضت اسلامی بود و تحصیلات دوران متوسطه را در دبیرستان شریعتی گذراند .

سید احمد مدتی تصّدی کتابخانۀ مهدیه همدان را پذیرفت و در آن جا سعی زیادی در نظم دادن و ترتیب امور کتابخانه کرد. در دبیرستان نیز در انجمن اسلامی فعالیت میکرد و در اوج فعالیت منافقین ، که انجمن اسلامی یعنی نماینده انقلاب در مدارس بسیار مورد حمله قرار می گرفت ، هیچگاه از سنگر انجمن اسلامی و وظایف آن کنار نرفت .

جبهه ، دانشگاه سازندگی

او هنوز دیپلم را نگرفته بود ولی بارها راهی دیار عاشقان  سرزمین جهاد و کسب رضای الهی شد . از این هنگام ، شخصیت او دگرگون شد . " او در جبهه خود را یافت ".

او در مصاف مستقیم با کفر جهانی  در عملیات‌هایی مانند  والفجر2 ، حاجی عمران ، والفجر پنج ، چنگوله ، ادامه خیبر ، مجنون و والفجر هشت – فاو شرکت کرد.

در مناطق دیگری نیز همواره با پرکارترین و پر مسئولیت ترین واحد یعنی یعنی اطلاعات عملیات ، بارها به قلب دشمن وارد و با کسب اخبار جبهه مقابل مقدمات حملات را فراهم می آورد که یکی از این مناطق در حال حاضر به منطقه کربلای پنج مشهور است .

از علاقۀ وافر او به جبهه همین بس که بگوییم در سال آخر تحصیل خود که همگان در فکر دانشگاهند او در جبهه بود و نهایتا" تحصیل خود را در جبهه به اتمام رسانید و بعد از اتمام تحصیل نیز با وجود معاف شدن از سربازی بدلیل بیماری ، باز تا آن هنگام که در بهمن 1364 وارد دانشگاه شهادت شد، جبهه را رها نکرد .

ارتباطات اجتماعی

او در کار روزانه خود بخشی را به ملاقات دوستان می پرداخت . او به واقع در نگهداشتن دوستان عجزی نشان نمی داد . البته دوستان او منحصر به همسن و سالان نبودند بلکه به طور مستمر بخدمت بعضی از بزرگان شهر می رسید و از محضرشان استفاده می‌کرد .

ارتباطات و حالات معنوی

از خصوصیات بارز و التزام او میتوان به شرکت در نماز جمعه ، زیارت شهیدان ، احترام به علمای اسلام ، دعای کمیل ، روضه و مصیبت اهل بیت "ع" اشاره کرد،موضوعاتی که قسمت اعظم وقت خود را به آنها اختصاص میداد .

 سرانجام این بسیجی مخلص در سال 1364 درعملیات والفجر8 شرکت کرده و در منطقه فاو به درجه شهادت نائل آمد. سال‌ها پیکر او در منطقه بر جای مانده بود تا در یک عملیات تفحص بدن او شناسایی و به وطن بازگشت و مزار او در گلزار شهدای شهرستان همدان واقع شده است.

قسمتی از وصیتنامه شهید «سیداحمد برقعی»:

«خدایا چشم امیدم به توست امیدوارم هیچ گاه از یاد توغافل نشوم، دعای شب و روزم این است که درعملم اخلاص باشد و بتوانم لحظه لحظه عمرم را از ریا پاک کنم. ای برادران، دوستان و عزیزان شما را شدیداً به رعایت اصول امربه معروف و نهی ازمنکر توصیه می‌کنم. خدایا به مهدی‌ات بگو که بندگانت مخلص اویند و منتظرتکیه دادن او به دیوار کعبه به علی(ع) بگو امت اسلامی ما دیگر امام خود را حتی یک لحظه چون تو خانه نشین نخواهد کرد؛ به حسین (ع) بگو یارانت می‌آیند و مشتاق دیدن روی صاحبخانه‌اند.».

انتهای پیام/742/ی

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان همدان احمد برقعی شهید شاخص سید احمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور

به گزارش خبرنگار مهر، کامران کریمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راهیان نور بهترین بستر فرهنگی برای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت و مقابله با تهاجم فرهنگی همه‌جانبه دشمن است.

وی با اشاره به اعزام ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر از استان همدان به اردوهای راهیان نور در سال گذشته در خلال برگزاری کنگره شهدا، از برنامه‌ریزی برای اعزام ۳ هزار نفر دیگر در قالب ۵۰ اتوبوس به مناطق عملیاتی غرب کشور خبر داد.

کریمی گفت: این اردوها در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و زائران از مناطق عملیاتی مرصاد، قراویز، بازی‌دراز و پادگان ابوذر بازدید خواهند کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان همچنین از برگزاری راهیان پیشرفت در کرمانشاه به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده خبر داد.

وی در خصوص سهمیه اردوی راهیان نور امسال استان همدان گفت: ۲۵ هزار و ۲۰۰ نفر شامل ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب و ۱۲ هزار نفر به مناطق جنوب اعزام خواهند شد.

کریمی با اشاره به اینکه شهید شاخص امسال همدان سردار شهید تقی بهمنی است، افزود: این شهید عزیز در منطقه قراویز به شهادت رسیده و در روز ۱۳ اردیبهشت یادواره‌ای برای ایشان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090327

دیگر خبرها

  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد