Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@04:02:55 GMT

کرونا، ژاپن را هم وارد دوره کسادی کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۷۰۶۱

به گزارش جام نیوز، آن‌طور که کابینه شینزو آبه روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه اعلام کرده آهنگ سالانه رشد واقعی اقتصاد، طی سه ماهه اول ۲۰۲۰ در پی سه ماهه قبلی، ۳.۴ درصد کوچک‌تر شده‌است.

 

با این حساب اقتصاد ژاپن وارد نخستین دوره کسادی خود از سال ۲۰۱۵ به این سو می‌شود. کسادی اقتصاد شدت کمتری دارد تا رکود، اما می‌تواند پیش‌درآمدی بر رکود گسترده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خبرگزاری رویترز با اشاره به بحران دامنه‌دار و جاری ناشی از شیوع کووید-۱۹، می‌گوید این کشور در برابر یکی از بدترین بحران‌ها از زمان پایان جنگ دوم جهانی قرار گرفته است.

 

ژاپن سومین اقتصاد گسترده جهان است. بسیاری از تحلیل‌گران و ناظران منتظر بودند ببیند همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ که اقتصادهای گسترده‌ای مانند آمریکا را دستخوش تلاطم و بحران کرده، با اقتصادهای بزرگ دیگر مانند ژاپن چه خواهد کرد.

 

اما مسئله دیگر اینجاست که افت اقتصادی در این کشور از سه ماهه قبل از آغاز سال جاری بالا گرفته بود و وضعیت فعلی چالش پیش‌روی دولت شینزو آبه را عمیق‌تر خواهد کرد.

 

انقباض ۳.۴ درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال میلادی، در حالی‌ست که در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ نیز رشد اقتصادی ۷.۳ درصد کوچک‌تر شده بود.

 

یک اقتصاددان ارشد ژاپنی به خبرگزاری فرانسه گفته مهم‌ترین قربانی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ مصرف شخصی بوده، به‌ویژه که شهروندان عملا از خانه خارج نشده‌اند و خرید کالا و خدمات به‌طور چشم‌گیری کاهش یافته است. اما سرمایه‌گذاری‌های خصوصی نیز ضربه خورده و بسیاری از شرکت‌ها به سوی کاهش هزینه‌ها رفته‌اند.

 

البته شدت شیوع ویروس کرونای جدید در ژاپن به مراتب کم‌تر از بسیاری از کشورهای دیگر، به‌ویژه اقتصادهای بزرگ جهان، مانند ایالات متحده، آلمان، ایتالیا یا فرانسه بود. در حال حاضر شمار موارد رسمی ابتلا در این کشور حدود ۱۷ هزار نفر است و ۷۵۰ نیز نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

با این حال به‌دلیل نگرانی از شیوع جهشی بیماری، به‌ویژه در مناطق پرازدحامی مانند توکیو، مقام‌های دولتی از شهروندان خواسته بودند در خانه بمانند؛ قرنطینه سراسری در حال حاضر به‌طور مشخصی کاهش یافته است. وضعیت اضطراری اعلام‌شده توسط دولت نیز عملا هفته پیش در بیشتر استان‌ها و ناحیه‌های کشور به پایان رسید.

 

دولت ژاپن در حال حاضر یک بسته کمکی یک تریلیون دلاری تصویب کرده‌است و بانک ژاپن نیز محرک‌های اقتصادی را برای دومین ماه پیاپی در ماه آوریل افزایش داده‌است.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: خبرگزاری فرانسه کووید ۱۹ کرونا اقتصاد ژاپن سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تمدید مهلت ثبت نام کارآموزی آزمون سردفتری
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد