Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:24:39 GMT

طرح‌های آبخیزداری تایباد در انتظار تامین اعتبار

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۰۳۴۱

طرح‌های آبخیزداری تایباد در انتظار تامین اعتبار

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان ۲ پروژه نیمه تمام آبخیزداری در بخش میان ولایت دارد.

محمدرضا علیپور افزود: این پروژه ها شامل سرریز بند خاکی روستای جوزقان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و پروژه کنترل سیل و رسوب بند سنگی ملاتی روستای کهجه با پیشرفت ۶۵ درصد می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاکنون برای این ۲ پروژه مهم شهرستان در حوزه آبخیزداری افزون بر ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد گفت: ظرفیت ذخیره سازی بند خاکی روستای جوزقان بیش از ۳۰۳ هزار متر مکعب و بند سنگی ملاتی روستای کهجه ۵۰ هزار متر مکعب است.

وی افزود: در پی بارندگی‌های سال زراعی جاری یک میلیون و ۹۵۰ هزار متر مکعب آب پشت سدهای خاکی، سنگی و ملاتی تایباد ذخیره شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش دارد.

علیپور، شمار سدهای خاکی، سنگی و ملاتی این شهرستان را ۱۷ سد و ظرفیت کل این سازه‌های آبی را ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار مترمکعب ذکر کرد و ادامه داد: در ۱۰۰ درصد سازه‌های آبی این شهرستان آب ذخیره شده است.
در پی آبگیری بندها در ۲ بخش مرکزی و میان ولایت شهرستان تایباد دبی یا خروجی آب قنات‌های واقع در پایین دست از ۲ متر مکعب در ثانیه به ۱۰ متر مکعب در ثانیه افزایش یافته است.

شهرستان تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها تایباد منابع طبیعی و آبخیزداری بارندگی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد منابع طبیعی و آبخیزداری بارندگی منابع طبیعی تایباد منابع طبیعی و آبخیزداری بارندگی منابع طبیعی منابع طبیعی متر مکعب هزار متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد

داریوش حسن نژاد در بازدید از سد حوضیان گفت: پروژه شبکه انتقال آب حوضیان با هدف توسعه و تامین آب ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم منطقه با سیستم آبیاری بارانی در دست اجراست.

وی اظهار داشت: طول اصلی خط انتقال این پروژه ۱۱ کیلومتر است و برای آن در مصارف کشاورزی ۱۳.۷ میلیون متر مکعب و جهت مصارف صنعت، ۲میلیون متر مکعب آب تخصیص در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه گفت: یکی از مهمترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای لرستان، مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف تامین آب شامل سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و انتقال آب، ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و کانال‌های آبرسانی مطابق سیاست‌ها و برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب وزارت نیرو است.

سد حوضیان که در یک کیلومتری شهرستان الیگودرز و بر روی رودخانه‌ای به همین نام قرار دارد با طول تاج ۵۳۳ متر، عرض تاج ۱۰ متر و ارتفاع ۷۳ متر از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی است و بهره‌برداری رسمی از آن اردیبهشت ۱۳۹۵ آغاز شد که تکمیل شبکه آن از مصوبات سفر آذرماه ۱۴۰۰ آیت الله رییسی به لرستان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی