Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@04:56:47 GMT

جریان صدر خواستار عذرخواهی فوری و رسمی اتحادیه اروپا شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۰۶۷۰

جریان صدر خواستار عذرخواهی فوری و رسمی اتحادیه اروپا شد

جریان صدر از نمایندگی اتحادیه اروپا خواست که به دلیل برافراشتن پرچم همجنسگرایان در عراق، فوراً و رسماً عذرخواهی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، نماینده سیاسی و حوزوی «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر به دنبال اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا در برافراشتن پرچم همجنسگرایان در عراق یک یادداشت اعتراضی به این نمایندگی ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«صباح الساعدی» از نزدیکان جریان صدر و عضو ائتلاف «سائرون» در بیانیه‌ای گفت: «نماینده سیاسی و حوزوی مقتدی الصدر رهبر جریان صدر در اعتراض به اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا و سفارتخانه‌های کانادا و انگلیس در برافراشتن پرچم همجنسگرایان در بغداد یک یادداشت اعتراضی به نمایندگی اتحادیه اروپا فرستاد».

در این بیانیه آمده است: «این رفتار احمقانه نمایندگی اتحادیه اروپا توهین به احساسات فرزندان ملت عراق از همه ادیان آن است و نقض آشکار اعتقادات و فرهنگ آن‌هاست و سکوت در برابر آن غیرممکن است به‌خصوص که این رفتار در ماه مبارک رمضان، ماه پناه بردن و نزدیک شدن مسلمانان و عراقی‌ها به خداوند متعال رخ‌داده است».

بر اساس این بیانیه نمایندگی اتحادیه اروپا و سفارتخانه‌های کانادا و انگلیس همه هنجارهای دیپلماتیک معمول در همه کشورهای دنیا را نقض کرده است که نقض آشکار حاکمیت عراق و دخالت در امور داخلی است و سکوت در برابر آن به هیچ بهانه‌ای جایز نیست زیرا تعرض به اعتقادات فرهنگ و آداب‌ورسوم عراق است.

در این یادداشت اعتراضی آمده است: «... درحالی‌که برادری انسانی و وحدت اهداف ادیان آسمانی را با تنوع اعتقادات تأیید می‌کنیم، اما ما به‌هیچ‌وجه نمی‌توانیم در قبال تعرض به اصولی که دین ما اسلام و سایر ادیان الهی بر اساس آن پایه‌گذاری شده تسامح نشان دهیم».

در این یادداشت از نمایندگی اتحادیه اروپا و سفارتخانه‌های شریک آن در این رفتار وقیحانه خواسته می‌شود که فوراً و رسماً عذرخواهی کنند.

جریان صدر همچنین از دولت و پارلمان عراق هم خواست همه اقدامات و قوی‌ترین آن را در مقابله با این رفتارهای قبیح و تعرض به حاکمیت و هویت و اعتقادات ملت و فرهنگ عراق به کار گیرند و در این خصوص در اسرع وقت جلسه‌ای در پارلمان با حضور وزیر خارجه برگزار شود.

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق روز یکشنبه برای نخستین بار پرچم همجنسگرایان را به‌صورت رسمی در داخل خاک عراق برافراشت.

نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در حساب‌رسمی خود در توئیتر اعلام کرد: «همزمان با سفارت کانادا، سفارت انگلیس در عراق و دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا در جهان امروز یکشنبه در بغداد پرچم رنگین‌کمان، پرچم همجنسگرایان، را به مناسبت روز جهانی مبارزه با همجنسگراهراسی و تغییر جنسیتی برافراشت و توجهات را به حقوق همجنسگرایان معطوف کردیم».

این اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا و سفارتخانه‌های انگلیس و کانادا با موج محکومیت شدید در داخل عراق همراه شد.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا پارلمان عراق مقتدی صدر نمایندگی اتحادیه اروپا و سفارتخانه نمایندگی اتحادیه اروپا پرچم همجنسگرایان جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۰۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است، تصریح کرد: «جعبه جنگ» نباید دوباره باز شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد / تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی