Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه ایران در جایگاه ششم تولید قارچ در دنیا قرار دارد، گفت: در حال حاضر حدود ۱۸۰هزارتن قارچ در کشور تولید شده است.

غلامرضا تقوی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه میزان تولید قارچ در کشور در حال حاضر حدود ۱۸۰ هزارتن است و بیش از ۳۰۰۰ واحد بزرگ و خرد اقتصادی در این بخش مشغول فعالیتند، گفت:براساس پیش بینی‌ها سرانه مصرف قارچ در کشور بیش از۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ کیلو در سال است و از لحاظ تکنولوژی تولید قارچ هم در شرایط خوبی هستیم.

وی ادامه داد:بیشترین میزان تولید قارچ در کشور متعلق به تهران و البرز و سپس استان‌های قزوین، خراسان، اصفهان و مازندران است. میزان تولید قارچ در استان تهران سال گذشته حدود ۳۵ هزارتن بود که پیش بینی می شود امسال به بیش از۴۰ هزارتن برسد.

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: حدود ۹۸ درصد نهاده های مورد نیاز قارچ، در کشور تامین می شود و میزان اندکی وابستگی در بخش اسپان و خاک پوششی وجود دارد که آن هم با اقدامات تحقیقاتی در کشور تامین خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی ایران در جایگاه ششم تولید قارچ در دنیا است.

تقوی به قیمت قارچ فله نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قارچ فله با قیمت هرکیلو ۱۳هزارو ۵۰۰ تومان به فروش می رسد که قیمت آن در بسته بندی حدود ۲ تا ۳هزارتومان بیشتر است.

کرونا به قارچ صدمه نزد

وی در پاسخ به این سوال که آیا شیوع کرونا تاثیری در خرید و فروش قارچ داشته است یا خیر، گفت:در اسفندماه به دلیل کاهش صادرات و کاهش میزان مراجعه مردم به رستوران ها و اغذیه فروشی ها فروش قارچ کم شد اما در فروردین میزان مصرف قارچ مورد نیاز مردم در منازل جبران شد و رشد خوبی نیز داشت.

چگونه قارچ با کیفیت را تشخیص دهیم؟

مدیر کل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت:تمام قارچ ها در شرایط استریل تولید و بازرسی‌ها لازم نیز انجام می شود. بنابراین از لحاظ سلامت هیچ مشکلی ندارند. اما بسته به نیاز بازار و سرانه مصرف بعضا ممکن است قارچ ها در مغازه ها باقی بمانند و آن چیزی که بایستی رعایت شود این است که قارچ باید از لحاظ ظاهری سلامتش حفظ شده باشد و تازگی در محصول دیده شود. هرچه ضربه خوردگی و تیرگی کمتر باشد کیفیت قارچ بهتر است. همچنین قارچ خریداری شده باید پس از خرید سریعا در جای خنک نگهداری شود و به زودی نیز مصرف شود تا مدت کمتری باقی بماند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ویتامین های موجود در قارچ ارزش غذایی آن را بالا برده است به مردم توصیه کرد که در این شرایط سرانه مصرف قارچ خود را برای تقویت سیستم ایمنی بدنشان بالا ببرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قارچ خوراكي جهاد كشاورزي کروناویروس تولید قارچ قارچ در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی

دکتر فرزام بیدارپور گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ نفر در استان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی در شهرستان های بیجار، سقز و مریوان دچار مسمومیت شده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آنها سمی هستند.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

بیدار پور با بیان اینکه، قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ‌های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آنها نداشته و معمولا غیرقابل شناسایی هستند، بیان کرد: تنها راه حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

دکتر بیدارپور تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر بوده و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی