Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضاییه بخشنامه عدم صدور دستور محرومیت از خدمات کنسولی به منظور دستیابی به اشخاص تحت تعقیب در خارج از کشور را به مراجع قضایی کشور ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رئیس قوه قضاییه بخشنامه عدم صدور دستور محرومیت از خدمات کنسولی به منظور دستیابی به اشخاص تحت تعقیب در خارج از کشور را به مراجع قضایی کشور ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل این بخشنامه به شرح زیر است:

"بخشنامه"
مراجع قضایی سراسر کشور

برابر گزارشهای واصله، برخی از مراجع قضایی مبادرت به صدور دستور محرومیت از خدمات کنسولی به منظور دستیابی به اشخاص تحت تعقیب در خارج از کشور می‌نمایند. درحالی‌که بهره‌مندی از خدمات کنسولی از جمله حقوق مدنی هر فرد است که مطابق قانون اساسی (فصل سوم - حقوق ملت) و دیگر قوانین مرتبط، از قبیل ماده 958 قانون مدنی، برای اتباع کشور تضمین شده است و در قوانین جاری کشور نیز تصریحی بر محرومیت افراد، اعم از متهمان و محکومان از این خدمات وجود ندارد. بنابراین، نه تنها مجوزی برای صدور دستور محرومیت از این خدمات وجود ندارد، بلکه به عنوان مجازات اصلی و یا مجازات تبعی و یا تکمیلی نیز نمی تواند مورد حکم دادگاه قرار گیرد.
لذا مقتضی است مراجع قضایی از صدور حکم یا دستور محرومیت افراد از خدمات کنسولی خودداری نمایند. در صورتی که قبلاً دستوری در این ارتباط صادر گردیده، در اسرع وقت نسبت به لغو آن اقدام شود.

روسای کل دادگستری ها و دادسرای انتظامی قضات مسئول نظارت بر اجرای این بخشنامه هستند.

سید ابراهیم رئیسی/

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله ابراهیم رییسی حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییسی مراجع قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نهاد ارزشمند بسیج سازندگی به فرمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) در هفدهم اردیبهشت سال ۱۳۷۹ شکل گرفت تا با استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی و در قالب اردو‌های جهادی برای تحقق عدالت اجتماعی در جای جای میهن اسلامی مان گام بردارد.

کارآفرینی و اشتغال، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، حرکت‌های جهادی و انجام طرح‌های عمرانی و خدمات اجتماعی، کمک‌های مومنانه، مهارت‌آموزی، ارائه خدمات بهداشت و درمان و ده‌ها محور و مؤلفه معنادار دیگر مردم‌یاری از جمله فعالیت‌های صادقانه و خالصانه بسیج سازندگی است که هر کدام به سهم خود در زدودن غبار کاستی و محرومیت از جای جای ایران اسلامی، نقشی ارزنده داشته و دارد.

حضور جهادگران در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی از برکات الهی است چنان که در قرآن آمده است:

الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ

(آن‌ها که ایمان آوردند و هجرت کردند و با اموال و جانهایشان در راه خدا جهاد نمودند، مقامشان نزد خدا برتر است و آنها پیروز و رستگارند) توبه/ آیه ۲۰

به راستی چه اجری بالاتر از اینکه پروردگار، جهادگران را به مقام برتر نزد خودش وعده داده است.

دیگر خبرها

  • ۴۸ محکوم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • شرایط صدور دستور موقت
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • حکم 10 ساله محرومیت هوادار سپاهان؛ رسیدگی قضایی به تخلف در دادسرا