Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای بررسی به قوه قضاییه ارسال شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش نهایی این کمیسیون در مورد تحقیق و تفحص از منابع و مصارف نظام مدیریت شرکت‌های فرهنگی و ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در ۱۰ سال اخیر را قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گزارش مربوط به تفحص دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است، گفت: این تحقیق و تفحص با محورهای درباره درآمدها، مصارف، جریمه‌های مالی و بین المللی، سازوکار نظارتی و راهبری و تغییرات سازمانی دو باشگاه تهیه شده است.

در بررسی بخش عملکرد باشگاه پرسپولیس آمده است جمع منابع درآمدی عملیاتی طی سنوات ۸۷ تا ۹۷ به  میزان دو میلیون و ۳۵۲ هزار و ۴۵۶ میلیون ریال است که مشروح آن ذیل ۱۰ ردیف در این گزارش ذکر شده است.

یکی از این موارد مربوط به قراردادهای منعقده با شرکت‌های تبلیغاتی و سایر شرکت‌ها برای دریافت خدمات است در این ۱۰ سال باشگاه پرسپولیس ۴۰ فقره قرارداد با شرکت‌های تبلیغاتی و سایر شرکت‌ها برای دریافت خدمات منعقد کرده است.

طبق بررسی های انجام شده مشخص شده تقریبا تمامی این قراردادها ایرادات و اشکالات حقوقی و موارد خلاف مقررات مالی داشته است.

این ایرادات شامل مواردی همچون عدم وصول مبلغ ثابت قراردادها، عدم شفافیت میزان درآمدها، عدم اخذ تضامین و وثایق کافی، واریز مبالغی از قراردادها به حساب مستقیم کادر مربیان بجای حساب بانکی درآمد باشگاه و پرداخت مالیات‌های ناشی از درآمدهای افرادی خاص از حساب پرداختنی‌های باشگاه است.

در این گزارش به موضوع درآمد حاصل از فروش بلیت، نقل و انتقال بازیکنان، فعالیت‌های ورزشی و مسابقات و فعالیت‌ها و خدمات اماکن ورزشی و مدرسه فوتبال پرسپولیس ذکر شده است. همچنین به درآمدهای باشگاه پرسپولیس درباره استقراض از منابع غیر بانکی و دریافت تسهیلات و منابع خارجی اشاره شده که مطابق قوانین به دلیل راه یابی تیم ملی به جام جهانی با حضور دو بازیکن پرسپولیس در  تیم ملی فیفا موظف به پرداخت یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به این باشگاه بوده است که تا زمان گزارش هیات این مبلغ به باشگاه پرداخت نشده است.

در بخش مصارف ضمن اشاره به هزینه‌های باشگاه پرسپولیس اشاره شده که کل هزینه‌ حق الزحمه ورزشی این باشگاه در ۱۰ سال اخیر جمعا مبلغ ۱۷۴۰ میلیارد و ۶۴۴ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۷۰۳ ریال بوده است که حدودا ۶۸ درصد کل هزینه‌های باشگاه و بیشترین مرکز هزینه به شمار می‌آید که بابت حق الزحمه، کادر فنی و بازیکنان داخلی و غیره پرداخت شده است.

در جمع بندی این گزارش تاکید شده که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به عنوان شرکت دولتی هستند که ردیف بودجه‌ای دارند پس باید قوانین و مقررات حاکم بر شرکت‌های دولتی توسط مدیران در آن رعایت می‌شد که این اتفاق رخ  نداد لذا درخواست ما به رای گذاشتن این گزارش برای ارائه به قوه قضاییه جهت شفافیت عملکرد این دو باشگاه است.

انتهای پیام/4034/

منبع: آنا

کلیدواژه: تحقیق و تفحص قوه قضائیه استقلال و پرسپولیس باشگاه پرسپولیس دو باشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۳۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها

منابع روسی از انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف خبر دادند.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، منابع روسی از هدف قرار دادن انبار پهپاد‌های اوکراینی در خارکوف خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که صبح امروز منطقه صنعتی اوستووو هدف قرار گرفت و به دنبال آن آمبولانس‌ها به محل حمله شتافتند.

منابع روسی از زخمی شدن دستکم ۳۰ نظامی اوکراینی در جریان حمله به خارکوف خبر دادند.

اسپوتنیک گزارش داد: در واکنش به حمله‌های نیرو‌های مسلح اوکراین به اهداف غیرنظامی، نیرو‌های روسی به طور مرتب اهداف نظامی اوکراین و زیر ساخت‌های صنعتی و مراکز نظامی و ارتباطاتی را هدف قرار می‌دهند.

دیگر خبرها

  • خدمات اتوبوسرانی برای بازی فوتبال استقلال و ذوب‌آهن
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد
  • شهادت ۵ مبارز فلسطینی در طولکرم
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها