Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد حق شناس در دویست و پانزدهمین جلسه شورا خطاب به محسن هاشمی ریاست شورا گفت: توقف اعلام آمار تفکیکی مبتلایان و جان باختگان ناشی از کرونا با توجه به شرایط جمعیتی و سطح شیوع بیماری در پایتخت به یکی از دغدغه های اصلی اعضای شورای اسلامی شهر تهران تبدیل شده و این خواسته قانونی بدون ارائه هیچ دلیل و توضیحی به اجرا در نیامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بنابراین در راستای عمل به وظایف قانونی شورا باید مراتب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شود. به استناد اصول ششم، هفتم و یکصدم قانون اساسی و قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و اصلاحات بعدی آن، ماده ۱۹ قانون تشکیلات شوراهای اسلامی کشور مصوب ۱۳۶۱/۱/۹ در باب وظایف و اختیارات کلی، و نیز سوگند اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان منتخب مردم در حوزه انتخابی مربوطه با عنایت به تصمیم مسئولین امر در عدم ارائه آمار مربوط به مبتلایان کووید ۱۹ به صورت استانی، نظر به اینکه تصمیم یاد شده به ویژه برای شهر تهران با ویژگی های منحصر به فرد آن در کشور، بنا به نظر مدیران مربوطه استانی و متخصصین این حوزه، آثار زیان باری در شیوع بیماری داشته و باعث کاهش اثر بخشی توصیه های مسئولین درمان کشور جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم شده و ادامه این روند نتیجه‌ای جز کم توجهی بیشتر شهروندان به توصیه های پزشکی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به همراه ندارد.

حق شناس گفت: همچنین ادامه این روند، تأکید بر حق دسترسی شهروندان به اطلاعاتی که زندگی، حقوق و منافع آن ها را تحت تأثیر قرار می دهد، به عنوان یک حق شهروندی در اسناد بالادستی از قبیل منشور حقوق شهروندی ریاست جمهوری و مصوبه شورای عالی اداری تحت عنوان «حقوق شهروندی در نظام اداری» تصریح شده است. مستنداً به مواد ۲ و۵ و تبصره ماده ۱۷ قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات، خواهشمند است نسبت به انتشار آمار مبتلایان قربانیان ویروس کووید ۱۹ به شکل سابق و به صورت تفکیک شده در استانها و کلانشهرها اقدام نمایند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: بدیهی است این اقدام علاوه بر آثار مثبت در شیوه آمادگی و مقابله با بیماری و حفظ سلامت و جان مردم از لحاظ ضرورت و اهمیت رعایت موازین قانونی کشور و نیز پرهیز از مواجهه با هرگونه پیگرد قضایی و حقوقی احتمالی که حق قانونی هر شهروند ایرانی است حائز اهمیت خواهد بود و امید است با رعایت قانون و اصول شفافیت در مدیریت بحران اخیر، مردم آگاه تر، مدیران پاسخگوتر و مبارزه با این اپیدمی کارآمدتر شود و از این رهگذر خطر ابتلاء کاسته وسلامت و جان مردم کمتر آسیب خواهد دید.

کد خبر 4929329 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدجواد حق شناس شورای شهر تهران ویروس کرونا ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران زلزله وزارت آموزش و پرورش شهر تهران قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی نیروی انتظامی محسن هاشمی زلزله تهران شورای شهر محسن حاجی میرزایی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۳۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!

آفتاب‌‌نیوز :

داریوش کاردان، پیشکسوت رادیو و تلویزیون گفت: ماجرا این است که مگر امروز کسی رادیو گوش می‌دهد؟ با توجه به سطح برنامه‌هایی که در حال ساخته شدن است، مگر مانند گذشته مخاطبی باقی مانده است؟ چون آمار صداوسیما نشان می‌دهد برای سازمانی که ۲۴ هزارمیلیارد تومان بودجه‌اش برای سال بعد است کم مخاطب‌ترین برنامه ۲ درصد مخاطب داشته و پر مخاطب‌ترین برنامه ۱۷درصد بیننده داشته و ۲۴ درصد هم برای جام ملت‌های آسیا را تماشا کردند. شما می‌گویید نیمرو ارائه می‌دهد، اما به نظر می‌رسد در همان ارائه نیمرو هم نتوانسته موفق باشد.

ممکن است درست باشد، اما من نمی‌توانم این را بگویم. این که آمار شما از کجا آمده را نمی‌دانم و اصلا از آمار هم خبری ندارم، اما من ترجیح می‌دهم که تلویزیون نبینم و به جای آن یک فیلم سینمای خارجی یا داخلی ببینم که چند نفر از آن تعریف کرده‌اند و رادیو هم گوش نمی‌دهم.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه تجارت
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت
  • راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳+ فیلم
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود