Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر ایرانی جم، فوق تخصص خون و انکولوژی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، از انجام پلاسما درمانی بیماران مبتلا به کرونا برای اولین بار در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) اردبیل خبر داد و گفت: روش پلاسما درمانی از نیمه اردیبهشت در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل آغاز شده و با عنایت خداوند متعال، حال بیماران دریافت کننده پلاسما رو به بهبود بوده و در حال ترخیص هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا که پلاسما درمانی انجام شده ۹ بیمار با این روش بهبود یافته و از بیمارستان‌های اردبیل ترخیص شده اند.

فوق تخصص خون و انکولوژی گفت: پلاسما درمانی یعنی تزریق بخشی از خون بهبود یافتگان قطعی از بیماری کرونا که سیستم ایمنی آن‌ها توانسته بیماری را مهار کند، به بیماران مبتلا که هنوز در اوایل شروع بیماری سیستم ایمنی بدنشان فعال نشده و توانایی مبارزه با این ویروس را ندارند.

ایرانی جم تصریح کرد: در زمینه مزایای پلاسما درمانی بیان کرد: پلاسما درمانی موجب کاهش مرگ و میر و کمک به بهبود بیماران مبتلا به کرونا می‌گردد.

او با بیان اینکه برای اهدای پلاسما باید حداقل ۲۸ روز از شروع بیماری بگذرد و بعد تایید بهبودی با تست‌های تخصصی در انتقال خون، فرد بهبود یافته می‌تواند اقدام به اهدا کند.

فوق تخصص خون و انکولوژی اضافه کرد: درمان بیماران مبتلا به کرونا با پلاسمای بهبود یافتگان، از پیشرفت بیماری ممانعت کرده و نیاز به بستری در بخش‌های مراقبت ویژه و استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی را بطور چشمگیری کاهش می‌دهد.

ایرانی جم عنوان کرد: با توجه به اثرات امیدبخش این روش درمانی در بیماران کرونا که در چندین استان کشور هم در حال انجام بوده نتایج امیدوار کننده‌ای داشته است و برای اینکه بیماران بیشتری از این روش درمانی بهره‌مند شوند.

او افزود: از مردم نوع دوست استان اردبیل تقاضا داریم به شکرانه سلامت بعد از ابتلا به بیماری کرونا، با اهدا بخشی از خون خود در محل سازمان انتقال خون اردبیل به یاری بیماران نیازمند و بدحال بستری در مراکز درمانی کرونا بشتابند.

هموطنان عزیز جهت اطلاعات بیشتر و هماهنگی با انتقال خون برای اهدا پلاسما با شماره ۳۳۲۳۷۱۶۹ می‌توانند تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا پلاسما درمانی بیمارستان اردبیل مبتلا به کرونا پلاسما درمانی بیماران مبتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام

محمد صادق معلم زاده معاون درمان دانشکده پزشکی تربت جام گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، خوشبختانه بخش شیمی درمانی سرپایی در مرکز آموزشی درمانی سجادیه واقع در منطقه جام راه اندازی شد.

وی افزود: این بخش با هدف ارائه خدمات شیمی درمانی به بیماران مبتلا به سرطان در منطقه جام و ارتقای سطح دسترسی آنها به خدمات درمانی تخصصی راه اندازی شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: از این پس، بیماران منطقه تربت جام، تایباد، صالح آباد، باخرز می‌توانند بدون نیاز به تحمل سفر‌های طاقت فرسا به شهر‌های دیگر، خدمات شیمی درمانی را در همین مرکز دریافت کنند.

معلم زاده با اشاره به امکانات و خدمات ارائه شده در این بخش، اظهار داشت: در بخش شیمی درمانی سرپایی سجادیه، کلیه مراحل شیمی درمانی توسط متخصصان آنکولوژی مجرب انجام می‌شود و همچنین خدمات مراقبتی و حمایتی و مشاوره روانشناسی و مددکاری اجتماعی نیز به بیماران ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوبت دهی به بیماران در این بخش به صورت اینترنتی انجام می‌شود و امکان نوبت دهی حضوری نیز در محل مرکز فراهم شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند