Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@10:44:27 GMT

هدفگذاری انسداد ۲۶۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۶۲۰۷

هدفگذاری انسداد ۲۶۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: در راستای تدوین برنامه عملیاتی طرح احیا و تعادل بخشی دشت های استان، باید در سال جاری ۲۶۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان مسدود و ۷۰۰ کنتور بر چاه‌ها نصب شود.

سیدعلی آقازاده روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت در شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی اظهار کرد: در راستای انسداد چاه‌های غیرمجاز در سال گذشته برخی فرمانداران تعهدات خود را به خوبی انجام دادند ولی فرمانداران شازند، ساوه و خنداب فاصله زیادی تا اجرای تعهدشان در این رابطه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماموریت باید تا جلسه بعدی این شورا انجام شود و گزارش نحوه عملکرد فرمانداران در این رابطه در جلسه آینده بررسی خواهد شد.

وی افزود: عملکرد استان مرکزی در سال های ۹۷ و ۹۸ در  حوزه مدیریت منابع آب خوب بوده که در این راستا وزارت نیرو در بخش های مختلف از استان مرکزی تقدیر کرده است و امیدواریم در سال جاری نیز بتوانیم با همان برنامه ریزی مدیریت بهتری بر منابع آب داشته باشیم.

استاندار مرکزی وضعیت سدها را در حال حاضر مطلوب دانست و گفت: باید با مدیریت منابع آب تدبیر لازم برای مواجهه با خشکسالی های احتمالی سال‌های آینده داشته باشیم.

آقازاده بیان کرد: به سبب مدیریت صورت گرفته، دشت های استان نیز در وضعیت خوبی قرار دارند و شرایط برخی سفره های آب زیرزمینی در دشت هایی که در وضعیت قرمز قرار دارند نیز در حال بهبود است.

وی اضافه کرد: در راستای تدوین برنامه عملیاتی طرح احیا و تعادل بخشی دشت های استان، باید در سال جاری ۲۶۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان مسدود و ۷۰۰ کنتور بر چاه‌ها نصب شود.

استاندار مرکزی در خصوص حقابه رودخانه قمرود از سد کوچری بیان کرد: با توجه به اینکه امسال وزارت نیرو ۴۴ میلیون مترمکعب سهمیه حقابه از سدکوچری پیش بینی کرده، این حقابه در حال رهاسازی است و تا آخر سال ادامه خواهد داشت و درخصوص جلوگیری از برداشت های غیرمجاز از سوی گلپایگان نیز، هماهنگی لازم با استاندار اصفهان در این خصوص انجام خواهد شد.

آقازاده در راستای پساب خروجی از تصفیه خانه شهرستان خمین افزود: گاها این مهم سبب ناضایتی در روستاهای پایین دست شده، در حال حاضر تا زمانی که صنایع از پساب استفاده نکنند، این پساب از طریق لوله به رودخانه منتقل شود تا مشکلات زیست محیطی و استفاده های غیرمجاز در بخش کشاورزی را شاهد نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سد کوچری مدیریت منابع آب استان مرکزی انسداد چاه غیرمجاز استان مرکزی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تقسیم استان تهران در دستور کار قرار گرفت

احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران درخصوص اجرای طرح انسداد مرز در شرق کشور، بیان کرد: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و چند بار شروع و رها شده بود که با دستور جمهور و تخصیص منابع، در شرق کشور دنبال می‌شود و در حال اجراست.

وی درخصوص تقسیم استان تهران به تهران شرقی و غربی نیز عنوان کرد: برنامه تقسیمات کشوری طبق نیاز‌های هر منطقه طراحی می‌شود و تقسیم استان تهران در دست بررسی است.

منبع: ایسنا

tags # احمد وحیدی ، تهران سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • افشای طرح آیفون ۱۶؛ سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود
  • تصاویر | افشای طرح آیفون ۱۶ | سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود
  • انسداد آزادراه تهران_ شمال در پی سیلاب و ریزش کوه
  • انسداد آزادراه تهران شمال به علت سیل و ریزش کوه
  • انسداد آزادراه تهران_ شمال به علت سیلاب و ریزش کوه
  • نحوه آنژیوگرافی مغز + فیلم
  • (تصویر) حلقه‌های المپیک در آتش سوختند
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد
  • طرح تقسیم استان تهران در دستور کار قرار گرفت