Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور آمریکا به سازمان بهداشت جهانی 30 روز فرصت داد تا تغییرات مورد نظر وی را اعمال کند وگرنه کمک مالی واشنگتن به این سازمان بطور دائم قطع خواهد شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سازمان بهداشت جهانی را تهدید کرد که اگر ظرف 30 روز تغییرات مورد نظر آمریکا را اعمال نکند، کمک این کشور به آن سازمان را به طور دائمی قطع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ ماه گذشته کمک‌های آمریکا به سازمان بهداشت  جهانی را به طور موقت قطع کرد و آن را به کمک به کارزار چین در انتشار اطلاعات نادرست متهم کرد. مقامات سازمان جهانی بهداشت این اتهام را رد کرده اند و چین اعلام کرد در اطلاع رسانی در خصوص شیوع ویروس کرونا شفاف و آزاد عمل کرده است.
ترامپ در نامه‌ای که متن آن را در توئیتر منتشر کرد خطاب به تدروس آدانوم رئیس سازمان بهداشت جهانی نوشت: اگر سازمان جهانی بهداشت ظرف 30 روز به اعمال اصلاحات اساسی پایبند نشود، من توقف موقت کمک‌های مالی آمریکا به این سازمان را دائمی خواهم کرد و در عضویت آمریکا در این سازمان تجدید نظر خواهم کرد.
پیش از این ترامپ عملکرد سازمان بهداشت جهانی در مقابله با ویروس کرونا را «غم انگیز» خوانده و گفته بود به زودی در مورد کمک مالی آمریکا به این نهاد تصمیم گیری خواهد کرد.
ترامپ در نامه خود به آدانوم تاکید کرد تنها راه پیش روی سازمان بهداشت جهانی این است که از چین اعلام استقلال کند و افزود دولت وی گفتگو برای اصلاح این سازمان را با رئیس آن آغاز کرده است.
سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه اعلام کرد بازنگری مستقل روند مقابله با ویروس کرونا در جهان در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز خواهد شد و چین وعده داده است کمک قابل توجهی به این برنامه اختصاص دهد.

ادعای ترامپ: سازمان جهانی بهداشت عروسک دست چین است
دونالد ترامپ همچنان به حملات لفظی خود بر ضد چین و سازمان جهانی بهداشت ادامه می‌دهد.
به گزارش رویترز، همزمان با نشست اعضای سازمان جهانی بهداشت، دونالد ترامپ -- رئیس‌جمهور آمریکا -- بار دیگر این نهاد را متهم به هم‌داستانی با چین کرد.
ترامپ که پیشتر نیز انتقادهای شدیدی را متوجه سازمان جهانی بهداشت کرده بود، گفت اگر او ممنوعیت‌های مسافرتی با چین وضع نمی‌کرد، شمار بیشتری از شهروندان کشورش جان خود را از دست می‌دادند. در حالی‌که سازمان جهانی بهداشت با این ممنوعیت‌ها مخالف بود.
ترامپ به خبرنگاران گفت سازمان جهانی بهداشت «عروسک دست چین است. زیباتر اگر بخواهم بیان کنم: آن‌ها هم‌راستا با چین هستند».
سازمان جهانی بهداشت پیشتر این اتهام‌های رئیس‌جمهور ایالات متحده را رد کرده بود. البته پیشنهاد روز دوشنبه استرالیا برای انجام تحقیقات درباره همه‌گیری کرونا و ارزیابی عملکرد سازمان جهانی بهداشت در این بحران، با حمایت بیش از 120 کشور روبه‌رو شده است.

وزیر بهداشت آمریکا، تلفات ناشی از کرونا را بر گردن سازمان جهانی بهداشت انداخت
وزیر بهداشت آمریکا، دوشنبه در جریان نشست مجازی مجمع جهانی بهداشت، سازمان جهانی بهداشت را مقصر تلفات کرونا در جهان دانست، این در حالی است که وی روز یکشنبه، بیماری‌های زمینه‌ای در آمریکا را باعث تلفات بالای کرونا دانسته بود.
«الکس ایزار»، وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا، روز گذشته (دوشنبه) در نشست مجمع جهانی بهداشت که به صورت مجازی بر‌گزاری شد، سازمان جهانی بهداشت را به عدم شفافیت در ارائه اطلاعات مربوط شیوع ویروس کرونا متهم کرد و گفت سازمان جهانی بهداشت نتوانست مأموریت اصلی خود یعنی به اشتراک گذاری اطلاعات را در جریان شیوع بیماری کرونا انجام دهد.
به گزارش شبکه خبری «بلومبرگ»، الکس ایزار در این نشست گفت: «ما باید در مورد دلیل اولیه گسترش ویروس کرونا، روراست باشیم. این سازمان (WHO) نتوانست اطلاعاتی که جهان نیاز داشت را به دست آورد و همین موضوع باعث بسیاری جان خود را از دست بدهند. این اتفاق نباید دیگر رخ دهد.»
اظهارات وی در این نشست مجازی در حالی مطرح شد که وی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان، روز یک‌شنبه گسترش بیماری‌های زمینه‌ای در آمریکا را باعث تلفات بالای کرونا در این کشور دانسته بود.
وی در مصاحبه خود روز یکشنبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان عنوان کرد: «ما عواملی در آمریکا داریم که می‌توانند به بیماری‌های دیگر تبدیل شوند، عواملی مانند، چاقی، دیابت و فشار خون، این حقیقت را نشان می‌دهند که ما خودمان را در خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر قرار داده‌ایم.»
ایزار در مصاحبه با مجری شبکه سی‌ان‌ان روز یکشنبه گفت، دلیل این که تلفات ناشی از کرونا در آمریکا بیشتر بوده این است که درصد بالای بیماری‌های دیگر در میان مردم آمریکا، آنها را در خطر ابتلا به دیگر بیماری‌ها مانند بیماری کرونا قرار می‌دهد. (جزئیات بیشتر)
تاکنون از میان 1 میلیون 550 هزار و 294 مورد مبتلا به بیماری کرونا در آمریکا، بیش از 91 هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.
ایزار در ادامه صحبت‌های انتقادی خود در نشست مجازی روز دوشنبه به اقدامات آمریکا در زمینه گسترش بیماری کرونا اشاره کرد و گفت اقداماتی که آمریکا انجام داده به همراه اطلاعاتی که در مورد این اقدامات به صورت شفاف ارائه کرده برای مردم جهان سود‌مند خواهد بود. وی همچنین گفت که عملیات‌های سازمان جهانی بهداشت نیز باید شفاف باشد.

ترامپ در خصوص سازمان بهداشت جهانی دو بار اشتباه کرد
روزنامه اینترنتی رأی الیوم، تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای متوقف کردن کمک‌های آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را اشتباهی فاحش، اما عقب نشینی اش از این تصمیم را اشتباهی بسیار فاحش‌تر توصیف کرد.
این روزنامه، چین را بزرگترین برنده این تصمیم دانست و نوشت چنین فردی که رفتارهایش به دلقک‌ها بیشتر شباهت دارد صلاحیت و شایستگی ریاست جمهوری را ندارد و سرنگونی او نیز برعهده ملت آمریکاست.
رأی الیوم که از لندن به روز می‌شود سرمقاله امروزش را با این پرسش‌ها آغاز کرد: «چرا ترامپ با تصمیم به تعلیق سهم کشورش در بودجه سازمان جهانی بهداشت و متوقف کردن این کمک دو بار اشتباه کرد؟ و چگونه چین بزرگترین برنده این قضیه شد؟» و نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با تصمیمش برای توقف کمک‌های کشورش در قالب بودجه سازمان جهانی بهداشت مرتکب اشتباه بسیار فاحش و کشنده‌ای شد، اما با عقب نشینی از این تصمیم مرتکب اشتباه بزرگتری شد، زیرا این بازگشت نشانگر سردرگمی و سوء مدیریتش در سطح داخلی و بین المللی در مقابله با کروناست گویا او با این کارش نشان داد فاقد سلامت عقلی و شایستگی حکومت بر ابرقدرتی است که هزاران کلاهک هسته‌ای و کلید پرتاب هسته‌ای را نیز در اختیار دارد.
ترامپ دو هفته پیش و به بهانه شکست سازمان جهانی بهداشت در تحقق اهدافش و به بهانه همدستی این سازمان با چین برای سرپوش گذاشتن بر روی برخی اطلاعات در خصوص منشأ ویروس کرونا در آغاز شیوع این بیماری و زمانی که منفعلانه تصمیم گرفت مانع کمک‌های واشنگتن به سازمان جهانی بهداشت شود، جهانیان را شگفت زده و خشمگین کرد.
البته بهانه‌ها و توجیهات ترامپ در این زمینه قانع کننده نبود وفقط از این جنبه قابل تفسیر است که رئیس جمهور آمریکا این گام احمقانه را به دلایل نژادپرستانه برداشته وهمچنین به این دلیل که دبیر کل این سازمان، سیاه پوست و اتیوپیایی تبار است.
ترامپ دیروز در توئیتی نوشت 10 درصد از سهم کشورش که حدود 400 میلیون دلار است پرداخت خواهد کرد و این 10 درصد معادل سهم کمک چین به سازمان جهانی بهداشت است. این اعتراف دو گانه ترامپ بدان معناست که چین به یک ابرقدرت در طراز آمریکا تبدیل شده است و اعتراف دوم و مهم‌تر از نظر ما نیز تصمیمش برای توقف کمک‌ها به سازمان جهانی بهداشت و مجبور شدن به عقب نشینی شرم آورش از این تصمیم به دلیل انتقادات جهانی است که البته سازمان جهانی بهداشت به این اقدام خودبزرگ بینانه ترامپ اعتنایی نکرد و از آن نگران نشد.
این فرد، مایه خنده شده است همان طوری که از نظر سیاسی و اخلاقی و فرمانروایی نیز نه تنها باری بر دوش آمریکا بلکه با تصمیماتش که بیشتر به رفتار‌های دلقک‌ها شباهت دارد تا به رفتار رهبران کشورها؛ باری بر دوش همه جهانیان است.
سرنگونی هرچه سریعتر چنین فردی به عهده ملت آمریکاست تا جهانیان گرفتار یک جنگ جهانی نشوند که کره زمین را ویران کند و صد‌ها میلیون انسان را از نیست و نابود کند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ بهداشت جهانی سازمان جهانی بهداشت سازمان بهداشت جهانی رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ بیماری کرونا ویروس کرونا بیماری ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد

به گزارش تابناک، «دونالد ترامپ» در مصاحبه‌ای با مجله «تایم» به‌شدت از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی متحد نزدیکش در دوره ریاست جمهوری سابق خود انتقاد کرد.

حمایت‌ها از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در داخل اراضی اشغالی در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، زیرا رای‌دهندگان صهیونیست خواهان پاسخ‌گویی به این هستند که چگونه نیروهای اطلاعاتی و نظامی تل‌آویو تدارکات حماس در عملیات طوفان الاقصی را برای حمله‌ای که منجر به کشته شدن نزدیک به ۱۲۰۰ نفر و به اسارت بردن بیش از ۲۰۰ تن به غزه شد، تشخیص ندادند.

ترامپ در مصاحبه‌ای با تایم در ۱۲ آوریل که در عمارت مجلل او در مارالاگو انجام شد، گفت: «بی‌بی، نتانیاهو به‌حق و به‌درستی به خاطر آنچه در ۷ اکتبر اتفاق افتاد، مورد انتقاد قرار گرفته است.»

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در اراضی اشغالی نشان می‌دهد که نتانیاهو از رقیب اصلی سیاسی خود، «بنی گانتس» که ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی است، عقب‌تر است. گانتس که یکی از اعضای کابینه جنگ نتانیاهوست، خواستار برگزاری انتخابات در ماه سپتامبر شده است. این باعث شده است که نتانیاهو در تلاش برای تقویت حمایت عمومی برای ماندن در قدرت باشد. ترامپ هم به نتانیاهو حمله کرده است.

ترامپ گفت: «۷ اکتبر هرگز نباید اتفاق می‌افتاد.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا افزود: «همه چیز برای جلوگیری از آن مهیا بود. و بسیاری از مردم در مورد آن می‌دانستند، می‌دانید، هزاران و هزاران نفر در مورد آن می‌دانستند، اما اسرائیل از آن خبر نداشت و من فکر می‌کنم که او (نتانیاهو) به شدت به خاطر این موضوع سرزنش می‌شود.»

ترامپ زمانی از روابط نزدیک خود با نتانیاهو، که طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری را در اراضی اشغالی فلسطین داشته، سخن می‌گفت. زمانی که ترامپ رئیس‌جمهور بود، بسیاری از اولویت‌های نتانیاهو را دنبال کرد. ترامپ آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج کرد، بلندی‌های جولان را به‌عنوان بخشی از اراضی اشغالی به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل کرد.

اما روابط زمانی تیره شد که نتانیاهو پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ را تبریک گفته و ویدیویی را به مناسبت مراسم تحلیف بایدن منتشر کرد. ترامپ که همچنان به دروغ انکار می‌کند که بایدن پیروز قانونی انتخابات بوده است، از اینکه نتانیاهو وفاداری بیشتری به او نشان نداده، ناامید شده است.

ترامپ هم‌چنین در این مصاحبه‌ از بابت کنار کشیدن رژیم صهیونیستی از حمله سال ۲۰۲۰ آمریکا به عراق که منجر به جنایت ترور سردار شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شد، شکایت کرد. ترامپ به تایم گفت: «تجربه بدی با بی‌بی داشتم. و من از این موضوع خوشحال نبودم. این چیزی بود که هرگز فراموش نکردم. و این چیزی را به من نشان داد.»

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند وقت آن رسیده است که نتانیاهو قدرت را ترک کند و آیا او می‌تواند با گانتس بهتر کار کند یا خیر، درنگ کرد و گفت: «فکر می‌کنم بنی گانتس خوب است، اما برای گفتن آن آماده نیستم. من در این مورد با او صحبت نکرده‌ام. اما شما افراد بسیار خوبی دارید که من در اسرائیل با آنها آشنا شدم که می‌توانند کار خوبی انجام دهند.»

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه می‌گوید: در رویارویی با ایران، طرف اسرائیل را می‌گیرد.

او می‌گوید: اگر آنها به اسرائیل حمله کنند، بله، ما آنجا خواهیم بود.

ترامپ هم‌چنین می‌گوید که او نیز همانند اسرائیلی‌ها به این نتیجه رسیده است که «تشکیل دولت فلسطینی در کنار اسرائیل» همراه با صلح محتمل نیست. او می‌گوید: «زمانی بود که فکر می‌کردم راهکار دو دولت می‌تواند کارساز باشد. اکنون من فکر می‌کنم این راه بسیار بسیار سخت خواهد بود.»

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟