Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر جدید عراق با تاکید بر تحقق خواسته‌های معترضان و مردم، محورهای اولیه اقدامات دولت را در این زمینه مشخص کرد. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از موازین‌نیوز، «مصطفی الکاظمی» طی صدور بیانیه‌ای به بحث درباره مهم ترین چالش‌های دولت جدید عراق پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکاظمی اظهار داشت که عدم تجدید نظر در ساختار تولیدی و بازار نفت و توجه به مشتقات نفتی در کنار بحران فساد مالی واداری مشکلات زیادی را در کشور به وجود آورده است. با وجود ثروت‌های فراوانی که این کشور طی 17 سال گذشته برای بازسازی و تاسیس یک صندوق برای آینده داشته اما وجود فساد و انتقال مقادیر زیادی از آن به خارج از کشور مانع از تحقق این امر شده است.

الکاظمی خاطرنشان کرد که با نزدیک شدن به زمان تکمیل کابینه و تشکیل کامل دولت مردم و به ویژه جوانان انتظار احقاق حق و مطالبات خود را دارند. من با همه آگاهی و شناختی که به این مشکلات دارم، با اعتماد به درک فراکسیون‌ها و احزاب سیاسی این مسئولیت را می‌پذیرم و دولت باید هرچه سریعتر در جستجوی منابعی باشد که اولا حقوق کارگران را به موقع پرداخت کند و پس از آن هزینه‌های ضروری و ملزومات موسسات و در راس آنها سلامت شهروندان را در سایه شیوع کرونا تامین کند.

الکاظمی: جریان‌های سیاسی عراق برای تکمیل کابینه یاری کنندحمله به تروریسم سعودی در فضای مجازی عراقعراق|تظاهرات در بغداد علیه رسانه هتاک سعودی

نخست‌وزیر جدید عراق اظهار داشت که تاکید می‌کنم عراق بزرگتر از همه چالش‌ها و بحران‌هاست و ما برای خروج از این وضعیت نیاز به یک همکاری و هماهنگی همگانی داریم.

وی ادامه داد که در حال حاضر تنها گزینه پیش روی ما برآورده کردن خواسته‌های به جای مردم و مبارزه با فساد است که در اعتراضات و میدان‌های تظاهرات مطالبه می‌کردند.

محور اقدامات فوری که مصطفی الکاظمی برای خروج از بحران کنونی عراق به آنها اشاره کرد به شکل زیر است:

-نهایی کردن قانون انتخابات با دقت و اصلاحات لازم، تکمیل نسخه نهایی قانون کمیسیون عالی انتخابات، تامین همه امکانات لازم برای برگزاری انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن، همکاری با نمایندگان سازمان ملل و ناظران داخلی و بین‌المللی، توجه کافی به وضعیت اصول صحیح در اجرای انتخابات در فضای سیاسی و امنیتی و تضمین پاک بودن آن.

-اجرای همه اقدامات و تدابیر لازم با همکاری وزارت کشور و همه سرویس‌های امنیتی به منظور حمایت از تظاهرکنندگان.

-جلوگیری از انجام هرگونه اقدام خشونت‌آمیز علیه معترضان و ورود طرف ثالث به میدان های تظاهرات.

-پیگرد و دستگیری اغتشاشگران و تحویل دادن آنها به قانون.

-اتخاذ همه تدابیرلازم برای مقابله با بحران اقتصادی و مالی و نیز مبارزه با فساد و بازگرداندن اموال غارت‌شده و تامین شرایط لازم برای محافظت از شهروندان در سایه شیوع ویروس کرونا.

-مهم تر از همه بازگرداندن اقتدار دولت و تاکید بر حاکمیت ملی و تضمین امنیت کشور در برابر تهدیدات تروریستی.

خبر دیگر از عراق اینکه منابع سیاسی گزارش دادند تعدادی از اعضای کابینه مصطفی الکاظمی دارای تابعیت دوم هستند که این موضوع هنگام اعطای رای اعتماد به دولت نادیده گرفته شد.

به گفته این منابع، حدقل چهار نفر از وزرای کابینه الکاظمی تابعیت دوم دارند؛ البته در شرایطی که بسیاری از رهبران احزاب بزرگ عراق تابعیت کشورهای دیگر را دارند، ممانعت از تصدی مناصب توسط افرادی که دارای تابعیت دوم هستند کار آسانی نخواهد بود.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عراق" مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اخبار عراق مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی تابعیت دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد: اتفاقی نشدنی تحقق یافت

به گزارش ورزش سه، خاندوزی پس از آنکه دولت ابراهیم رییسی را دولت خاتمه پروژه ناتمام خواند درباره واگذاری دو باشگاه چنین گفت:

همکاری و همدلی ملی رمز غلبه بر موانعی است که به نظر حل نشدنی است و اتفاق به ظاهر نشدنی بیست ساله، امروز تحقق یافت. خیلی نگذشته از زمانی که می‌گفتند زیاد مصوب کرده‌اند اما دولت‌ها اراده‌ای برای واگذاری ندارند اما امروز جشن واگذاری را برگزار کردیم.

وزیر اقتصاد در ادامه گفت: در اسفند ۱۴۰۰ موضوع بورسی شدن دو باشگاه مطرح شد و این نشان می‌دهد که از همان ابتدا اراده دولت بر واگذاری بوده است.

خاندوزی در پایان وعده داد: ان‌شاءالله بتوانیم کمک حال برای حل مشکلات درآمدهای پایدار برای دو باشگاه هم تا سال آینده باشیم.

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • وزیر اقتصاد: اتفاقی نشدنی تحقق یافت