Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@01:07:30 GMT

اجباری بودن ماسک درحمل‌ونقل عمومی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۸۸۷۶

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: چیزی از مردم درباره پروازهای چینی پنهان نمی کنیم و در این ایام شیوع ویروس کرونا با شرکت های حمل و نقلی که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند برخورد می کنیم. ناطقان: محمد اسلامی در حاشیه مراسم بهره برداری از ۸۸ دستگاه ناوگان ریلی اظهار کرد: ابلاغیه ها و پروتکل های مورد نظر درباره جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و فاصله گذاری اجتماعی را به شرکت های حمل و نقل عمومی اعلام کرده ایم و این پروتکل ها برای همه آنها لازم الاجراست و هر کسی از آن تخلف کند با او برخورد می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: استفاده کردن از ماسک در همه وسایل حمل و نقل عمومی در حوزه های ریلی، جاده ای و هوایی اجباری است و اگر برخی از شرکت های حمل و نقلی این مسئله و پروتکل های بهداشتی اعلام شده را رعایت نکنند رصد شده و با متخلفان برخورد جدی می کنیم. به عنوان مثال اگر یک شرکت هواپیمایی نسبت به اجرای این موارد اقدام نکند پروازهای آن را محدود خواهیم کرد و تعلیق در انتظار شرکت های متخلف است.

اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اختلاف نظر با وزارت بهداشت درباره برقراری پروازهای چین گفت: در این زمینه هیچ چیزی را از مردم پنهان نمی کنیم و نخواهیم کرد و اساسا دولت مسائل را به سرعت با مردم در میان می گذارد. از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا جلسه ای با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد و در آن جلسه تصمیم گرفته شد که پروازهای چین متوقف شود اما دو تبصره داشت که درباره بازگرداندن ایرانیان ساکن چین و دانشجویان ووهان بود که با پروازهای تحت کنترل و رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در همه این روزها و پروازها نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اجرای پروازها و ورود مسافران نظارت می کردند و در فرودگاه ها حضور داشتند. همچنین بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا همه مسافرانی که از آمریکای شمالی و اروپا وارد ایران می شوند تست می دهند و با تعهد خودشان ۱۴ روز در قرنطینه می مانند. منبع: ایسنا برچسب ها: اجباری بودن ، ماسک ، حمل و نقل عمومی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اجباری بودن ماسک حمل و نقل عمومی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد


به گزارش تابناک به نقل از شینهوا، شرکت Beijing Xinzhida Neurotechnology، یک رابط مغز و کامپیوتر (BCI) به نام Neucyber ساخته و آن را روی یک میمون آزمایش کرده است. این تراشه به میمون اجازه می‌دهد بازویی رباتیک را تنها با افکار خود کنترل کند.

شرکت سازنده ادعا می‌کند این فناوری به طور مستقل توسعه یافته است و اولین «BCI تهاجمی با عملکرد بالا» در چین محسوب می‌شود.

 
نه دانشمندان و نه شینهوا به استارتاپ ایلان ماسک اشاره‌ای نکرده‌اند، اما رونمایی از محصول جدید در انجمن سالانه‌ی Zhongguancun در پکن، هدف چین برای رقابت با نورالینک را برجسته می‌کند.

وزارت صنعت و فناوری چین سال گذشته BCI را به عنوان یک «فناوری نوظهور پیشرفته» طبقه‌بندی کرد. شرکت سازنده‌ی تراشه‌ی Neucyber هنوز آزمایش‌های انسانی را آغاز نکرده است.

دیگر خبرها

  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است