Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-05@21:56:57 GMT

اثر مخرب ویروس کرونا روی قلب

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۸۹۱۴

اثر مخرب ویروس کرونا روی قلب

رویداد۲۴ دکتر محمدرضا محمدحسنی در پاسخ به نگرانی مطرح شده مردم در سامانه ۴۰۳۰ ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزارت بهداشت مبنی بر تاثیر ویروس کرونا روی قلب و عروق افزود: بیماری کرونا در فردی که قلب سالمی دارد می‌تواند عروق ریز یا همان میکرو واسکولار (تخریب رگ‌های خونی کوچک نظیر مویرگ ها) و عروق درشت قلب یا همان عروق کرونری (رگ‌های قلب) را درگیر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه ویروس کرونا می‌تواند باعث نارسایی قلب راست شود، اظهار داشت: به دلیل درگیر شدن ریه، قلب راست (دهلیز راست، بطن راست) می‌تواند دچار نارسایی شود.

فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق ادامه داد: این ویروس همچنین می‌تواند باعث التهاب عضله قلب یا همان میوکاردیت شود. التهاب عضله قلب یا همان میوکاردیت بسیار خطرناک است چراکه تخریب یا مرگ سلول‌های عضله قلب را به دنبال دارد.

محمدحسنی با اشاره به اینکه درگیر شدن قلب با ویروس کرونا می‌تواند باعث آریتمی (اختلال ریتم قلبی) شود که خود این آریتمی هم می‌تواند بسیار خطرناک باشد بنابراین قلب یکی از اعضای هدف کرونا ویروس است.

وی یادآور شد: زمانی که تشخیص داده شد که بیمار‌ی به ویروس کرونا مبتلا شده یکی از بررسی‌های پزشکان قلب خواهد بود. اگر فرد مبتلا به بیماری قلبی شده باشد درمان و مراقبت‌های پزشکی دقیقی روی وی صورت می‌گیرد.

این فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق تاکید کرد: یکی از اعضای اصلی و مهم بدن ریه است به همین دلیل باید مانع درگیری قلب و ریه شد.

محمدحسنی بیان داشت: گرفتاری‌های زیادی با انتقال ویروس کرونا به بدن می‌تواند برای فرد ایجاد شود. اگر بیماری با عروق کرونری (رگ‌های قلب) درگیر شود می‌تواند سکته قلبی را برای فرد به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: بیماری‌های عروق ریز و یا میکرو واسکولار (تخریب رگ‌های خونی کوچک نظیر مویرگ ها) می‌تواند باعث درد و سوزش سینه شود.

فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق با بیان اینکه بیشترین علت مرگ در بیماران کرونایی، گرفتاری ریه است، تصریح کرد: ویروس کووید ۱۹ می‌تواند مغز، قلب، کلیه را هم درگیر خواهد کرد.
بیشتر بخوانید: آمار اختلالات روان در کشور / تکذیب شایعه مبتلا نشدن معتادان به کرونامحمدحسنی در پاسخ به این سوال که آیا ویروس کرونا باعث افزایش ضربان قلب و ایجاد مشکلاتی برای بیمار می‌شود یا خیر، گفت: بر اساس آمار‌های بدست آمده مشخص شد که از هر ۵ مریض کرونا یک نفر دچار آسیب قلبی شدید می‌شود. ضربان قلب این بیماران می‌تواند دچار آریتمی یا بی نظمی شود.

وی تاکید کرد: افرادی که بیماری مزمن زمینه‌ای مانند بیماری قلبی، دیابت و آسم دارند باید مراقبت‌های بیشتری از خود داشته باشند چراکه ویروس کرونا این افراد را بیشتر از دیگران تهدید می‌کند.

فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق بیان کرد: پیشگیری‌هایی که توسط مردم صورت می‌گیرد خیلی زیاد نیست، معتقدم حداقل این پیشگیری‌ها ۵۰ الی ۶۰ درصد است و برای اینکه بتوانیم به پیشگیری ایده‌آل برسیم افراد باید صد‌ها نکته مهم را رعایت کنند. افراد باید از رفت و آمد‌های غیر ضروری خودداری کنند و در جمع‌های خانوادگی هم شرکت نداشته باشند.

محمدحسنی ادامه داد: مردم باید حتما از دستکش، ماسک استاندارد استفاده کنند، زمانی که وارد خانه می‌شود کفش خود را در بیرون از منزل بگذارد، لوازمی که خریداری می‌کند را به صورت بهداشتی استریل کند. منبع: خبرآنلاین لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا سلامت تواند باعث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در صورت ادامه بارندگی‌ها، پیش‌بینی تجهیزات انجام شده و آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی وجود دارد، همچنین علاوه بر اجرای مستمر لایروبی انهار، طرح ویژه لایروبی کانال‌ها و تخلیه آب‌گرفتگی معابر اصلی به‌وسیله پمپ‌های مکنده در خیابان‌های منطقه اجرا می‌شود.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از زمان اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر شدت بارندگی و احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب، کارکنان حوزه خدمات شهری منطقه اقدام به هدایت و دفع آب‌های تجمیع شده در نقاط آب‌گیر کردند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: علاوه بر کنترل و بازبینی چاه‌های جذبی، اولویت بندی معابر اصلی و فرعی برای رفع آبگرفتگی در زمان بارش‌ها انجام شده است.

قاضی‌عسگر ادامه داد: تمام نیروهای خدمات شهری طی چندین اکیپ خدمات‌رسانی و گشت‌زنی از سطح منطقه و نقاط آبگیر را انجام دادند.

وی بیان کرد: در بارش‌های روز گذشته هیچ‌گونه آب‌گرفتگی در سطح منطقه گزارش نشد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: لایروبی کانال‌ها برای پیشگیری از بروز آب‌گرفتگی در سطح منطقه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی تجهیزات انجام شده و آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی وجود دارد، همچنین علاوه بر اجرای مستمر لایروبی انهار، طرح ویژه لایروبی کانال‌ها و تخلیه آب‌گرفتگی معابر اصلی به وسیله پمپ‌های مکنده در سطح خیابان‌های منطقه اجرا می‌شود.

قاضی‌عسگر یادآور شد: علاوه بر شناسایی نقاط آبگیر، استقرار نیرو به‌همراه تجهیزات، کنترل و بازبینی چاه‌های جذبی انجام و اولویت‌بندی معابر اصلی و فرعی برای رفع آب‌گرفتگی در زمان بارش‌ها صورت گرفته است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان عنوان کرد: در نظر داریم در برنامه‌های آتی، تمهیدات لازم را به منظور جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه از طریق ایجاد همکاری و ارتباط حوزه‌های خدمات شهری، فنی و عمرانی و همچنین اداره آب و فاضلاب صورت گیرد و با توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری و جلوگیری از ورود فاضلاب به شبکه آب‌های سطحی از مشکلات بکاهیم.

کد خبر 750192

دیگر خبرها

  • آنروا: کودکان غزه‌ سطوح مخرب آسیب روانی را تجربه می‌کنند
  • آونروا: کودکان غزه‌ سطوح مخرب آسیب روانی را تجربه می‌کنند
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • تاثیر مخرب دروغگویی بر سلامت مغز
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم