Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا به نقل از  مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، غلام حسین ولدی  در دیدار با  مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی یکی از موانع ساخت راه و راه آهن در گیلان را کمبود مصالح راه سازی عنوان کرد.

 وی افزود: راه آهن به عنوان بهره بردار پروژه های ریلی شرایطی برای تسهیل تامین مصالح ساخت راه آهن رشت _ منطقه آزاد انزلی و سایر پروژه های راه سازی را به منظور سرعت بخشیدن در عملیات اجرایی مهیا کرده است و با ایجاد سازه تخلیه مصالح در ایستگاه راه آهن رشت،ظرفیت حمل و تخلیه روزانه ۲۵۰۰ تن مصالح خاکی از مبدأ لوشان را ایجاد کردیم که این مقدار قابل افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خاطرنشان کرد : در حال حاضر آمادگی لازم برای حمل ریلی کالاهای ‌وارداتی منطقه آزاد انزلی به تمام نقاط کشور از ایستگاه راه آهن رشت وجود دارد و در آینده نزدیک راه آهن به بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی و اسکله رو رو این بندر متصل شده که این امر موجب افزایش سرعت ترانزیت کالا می شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این دیدار  با اشاره به اهمیت اتصال بنادر منطقه آزاد انزلی به شبکه سراسری راه آهن بیان کرد: منطقه آزاد انزلی به لحاظ قرار گرفتن در یک موقعیت استراتژیک، نزدیکی به پایتخت، برخورداری از زیر ساخت های بندری، تجاری و عمرانی؛ کانون داد و ستد و مهم ترین مرکز برای انجام مراودات تجاری با کشورهای اوراسیا فعالیت می کند.

 روزبهان افزود: منطقه آزاد انزلی  به عنوان یک منطقه استراتژیک در بین کشورهای حاشیه خزر و استراتژی حمل کالا بر پایه اجرای کریدور شمال _ جنوب  بنا شده است و اتصال راه آهن به این منطقه موجب تقویت مراودات تجاری با کشور های اوراسیا و افزایش بهره وری اقتصادی برای کشور می شود.

وی در ادامه با تاکید بر صرفه زمانی و کاهش هزینه جابجایی کالا از طریق ریل تصریح کرد: انتقال کالا از طریق ریل ، بسیار ایمن و با سرعت بالا انجام میشود و به منظور جذب تجار و بازرگانان جهت ترانزیت کالا از طریق ریل نیاز است طرح های تخفیفی و تشویقی لحاظ شود تا هزینه تمام شده برای تجار کاهش یابد و از سوی دیگر میزان انتقال کالا از این طریق افزایش پیدا کند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: عبور کالاهای مصرفی آسیای میانه و اروپا با استفاده از حمل و نقل ترکیبی از مسیر ایران و منطقه آزاد انزلی صرفه زمانی دارد و اتصال بنادر منطقه آزاد انزلی به شبکه ریلی برای روسیه بسیار حائز اهمیت است و رویکرد روسیه مبتنی بر عبور کالاها از مبدأ هند، چین و شرق آسیا به مقاصد آسیای میانه و اروپا از مسیر ایران است .

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر از مزایای فعالیت در این منطقه است.

در صورت اتصال خط آهن رشت به بنادر انزلی و آستارا و تکمیل کریدور شمال - جنوب بیش از ۱۰ میلیون تن بار از مسیر فوق ترانزیت می شود.

برچسب‌ها منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی گیلان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۰۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس جدید کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی آیورا منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی این پژوهشگاه با سازمان‌های بین‌المللی منطقه‌ای، محمود مولی‌نژاد رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری کشورهای حاشیه اقیانوس هند موسوم به IORAG، در حکمی مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" را به سمت "رئیس کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی کارگروه آکادمیک اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IORA)" منصوب کرد.

از سمت‌های بین‌المللی مهدی رهنما رئیس این پژوهشگاه در سازمان‌های بین‌المللی می‌توان به عضویت در تیم کارشناسی فهرست سازی رخدادهای مخاطره‌آمیز وضع هوا، آب، اقلیم و محیط زیست (ET-CHE) سازمان هواشناسی جهانی (WMO) و همچنین عضویت در تیم کارشناسی کاهش خطر بلایا (ET-DRR) کارگروه خدمات اتحادیه منطقه‌ای II (محدوده آسیا) سازمان هواشناسی جهانی (WMO RA II WG-S) اشاره نمود.

در همین راستا در ماه مارس ۲۰۲۱ میلادی ایان لیسک "رئیس کمیسیون هوا، اقلیم، آب، دریا و کاربردها و خدمات محیطی مرتبط سازمان هواشناسی جهانی" موسوم به SERCOM با صدور تقدیرنامه‌ای از مشارکت ارزشمند وی به عنوان کارشناس فعال در کار این کمیسیون طی آوریل ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۴ میلادی تقدیر به عمل آورد.

شایان ذکر است، اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند موسوم به IORA با عضویت ۲۳ کشور از سه قاره آسیا، آفریقا و اقیانوسیه در سال ۱۹۹۷ با اهداف آزاد سازی تجاری، تقویت همکاری‌های آموزشی، تکنولوژیکی و ایجاد تسهیلات تجاری و سرمایه گذاری به منظور تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین کشورهای عضو در مقر کشور موریس پایه گذاری شده است.

گروه آکادمیک اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IORAG) از ارکان و ساختار مهم و تخصصی این سازمان بین‌المللی می‌باشد که متشکل از افراد دانشگاهی و نمایندگان بخش‌های آموزشی و پژوهشی است که با هدف تقویت کار تحقیقاتی در بین اعضا شکل گرفته است.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران مسئولیت پیگیری و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های این گروه را بر عهده دارد.

از مهم‌ترین پروژه‌های این گروه می‌توان به مطالعه منابع آلودگی اقیانوس هند، توسعه مدیریت آموزشی، انتقال تکنولوژی، کاهش بلایای طبیعی، مدیریت مناطق ساحلی و پیگیری نتایج نشست تبادل دانشگاهی اشاره نمود.

کد خبر 6086601

دیگر خبرها

  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • نتانیاهو خواهان طولانی‌شدن جنگ و گسترش آن در منطقه است
  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • رییس جدید کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی آیورا منصوب شد
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه