Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد هدف اصلی رئیس‌جمهور آمریکا از مطرح کردن اتهامات بی‌اساس علیه چین و سازمان بهداشت جهانی، تخریب کردن وجهه چین و منحرف کردن افکار عمومی جهان از بی‌کفایتی دولت آمریکا در مقابله با بحران کروناست. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «جائو لی جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری خلق چین روز سه‌شنبه در یک نشست خبری از اظهارات بی‌اساس دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه چین به‌شدت انتقاد کرد و هدف از چنین اظهاراتی را تخریب وجهه پکن و منحرف کردن افکار عمومی از بی‌کفایتی دولت آمریکا در مهار بحران کرونا خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در واکنش به نامه‌ای که اخیراً دونالد ترامپ برای رئیس سازمان بهداشت جهانی ارسال کرده و در آن بار دیگر اتهامات علیه چین را تکرار کرده است، گفت: «هدف ترامپ این است که چهره پکن را در جهان تخریب کند.»

وی افزود: «ترامپ تلاش می‌کند مسئولیت‌های خود را به گردن سازمان بهداشت جهانی بیندازد و این نیز احتمالاً روشی برای منحرف کردن افکار عمومی است.»

این مقام چینی تصریح کرد: «تلاش برای تخریب چهره چین و انداختن مسئولیت عملکرد ضعیف دولت آمریکا در مواجهه با کرونا به گردن دیگران یک اشتباه محاسباتی است و باید گفت که هدف‌گیری آمریکا در این قضیه غلط است.»

بر اساس آمارهای رسمی دولت آمریکا، تاکنون بالغ بر 1.5 میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا (بیماری کووید‌ــ‌19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از 92 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا هم از لحاظ تعداد مبتلایان و هم از لحاظ تعداد قربانیان کرونا، با اختلاف بسیار فاحشی نسبت به سایر کشورها در رتبه اول جهان قرار دارد.

عملکرد ضعیف دولت ترامپ در مبارزه با ویروس کرونا در آمریکا و بیکار شدن بیش از 30 میلیون آمریکایی بر اثر بحران کرونا، انتقادات از رئیس‌جمهور این کشور را به‌شدت افزایش داده است.

در فاصله کمتر از 6 ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ تلاش می‌کند تا با متهم کردن چین و سازمان بهداشت جهانی در قضیه کرونا، از شدت این انتقادات بکاهد و شانس خود را برای پیروزی در انتخابات حفظ کند.

وقتی ترامپ در مهار کرونا علم را قربانی «سیاست بازی» می‌کندانتقاد دو سوم آمریکایی‌ها از عملکرد اقتصادی ترامپترامپ: بهداشت جهانی «دست‌نشانده» چین است/داروی ضدمالاریا مصرف می‌کنمدولت ترامپ مانع بزرگ مقابله جهان با کروناتلاش ترامپ برای گرفتن امتیازات تجاری از چین به بهانه کروناسناتور جمهوریخواه: دست ترامپ برای تحریم چین را باید باز گذاشتسی‌ان‌ان: نارضایتی از عملکرد ترامپ در مبارزه با کرونا افزایش یافته است

انتهای پیام/.

 

R1535/P/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ افول هژمونی آمریکا ویروس کرونا اخبار "چین" اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ افول هژمونی آمریکا ویروس کرونا اخبار چین اخبار آمریکا دونالد ترامپ افول هژمونی آمریکا ویروس کرونا اخبار چین اخبار آمریکا سازمان بهداشت جهانی دونالد ترامپ دولت آمریکا افکار عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • اینجا آمریکاست و آنهایی که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • دانشجویان در آمریکا و اروپا بیداری افکار عمومی را رقم زدند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است