Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:38:38 GMT

خسارت ۱۲ میلیارد ریالی کرونا به تاسیسات گردشگری اسفراین

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۱۵۱۴

خسارت ۱۲ میلیارد ریالی کرونا به تاسیسات گردشگری اسفراین

عبدالله سهرابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خسارت ها به خدمات مسافری، اقامتگاه های بوم گردی، سفره خانه های سنتی و رستوان های بین راهی وارد شده است.

وی افزود: شهرستان اسفراین اکنون تعداد ۴ دفتر خدمات مسافرتی، ۱۳ اقامتگاه بومگردی، ۲ رستوران بین راهی و ۴ سفره خانه سنتی در حوزه گردشگری دارد که با شیوع کرونا خسارت زیادی به فعالیت آنها وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان اسفراین در نوروز سال گذشته رشد ۱۶۴ درصدی در اقامت گردشگران را تجربه کرده بود که ورود کرونا به کشور رشته تلاش ها برای رونق این بخش در شهرستان را پنبه کرد.
شهرستان اسفراین با ۱۵۶ اثر تاریخی مذهبی، طبیعی و گردشگری ثبت شده در فهرست آثار ملی، بیشترین آثار  استان را در این زمینه دارد.

این شهرستان با دارا بودن مجموعه شهر تاریخی بلقیس، دومین بنای عظیم خشتی و گلی کشور پس از ارگ بم، و پر بازدید اثر تاریخی گردشگری خراسان شمالی و طبیعی بگر و دلنواز از نقاط مهم گردشگری خراسان شمالی است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا اسفراین ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اسفراین ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی ویروس کرونا اسفراین ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار شهرستان زیرکوه گفت: با توجه به طغیان رودخانه‌های بخش شاسکوه، تمامی نیروها در حال خدمت‌رسانی در این منطقه هستند.

محمد غیرتی، در گفت و گو با ایسنا گفت: در پی بارندگی های شدید از روز گذشته در شهرستان زیرکوه، بند خاکی نوده و طغیان تمامی رودخانه های بخش شاسکوه شکست.

وی افزود: تمام نیروها در حال خدمت رسانی هستند و برای ماشین آلات سنگین و لودر جهت مدیریت سیلاب فراخوان داده شده است.

فرماندار زیرکوه اظهار کرد:خسارت جدی به قنوات، بخش کشاورزی، باغات، زیرساخت ها زیرکوه به ویژه شهر حاجی آباد و آبیز وارد شده است.

وی با بیان اینکه حجم بارندگی بسیار بیشتر از پیش بینی ها بوده گفت: حجم خسارت ها هم بسیار بالاست و امکانات شهرستان پاسخگوی نیاز این شهرستان نیست و نیازمند کمک تمامی شهرستان های استان هستیم.

 غیرتی افزود: با توجه به احتمال ادامه بارش ها امکان افزایش خسارت ها بالاست و هم اکنون هیچ برآوردی نمی شود کرد.

وی یادآورشد: بیشتر قنات ها به صورت جزئی آسیب دیده اند و به تعدادی هم آسیب کلی وارد شده است.

 فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر سه شنبه در خراسان جنوبی آغاز شد و امروز در برخی مناطق استان شدت گرفت.

بارش‌های رگباری باعث جاری شدن روان آب در معابر شهری و روستایی شهرستان‌ زیرکوه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های امروز به بخش‌هایی از راه‌های روستایی در مناطق غرب استان خسارت زد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی