Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@23:22:55 GMT

تشکل های مردمی برای اطفاء حریق منابع طبیعی را یاری کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۱۶۸۲

تشکل های مردمی برای اطفاء حریق منابع طبیعی را یاری کنند

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران گفت: منابع طبیعی متعلق به همه نسل هاست و انتظار می رود در مواقع آتش سوزی اکیپ ها و تشکل های مردمی و ادارت برای اطفاء حریق این اداره را یاری کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «نصرالله پارسه» ظهر امروز(۳۰اردیبهشت) در جلسه برنامه ریزی و مدیریت پیشگیری و اطفاء حریق عرصه های ملی شهرستان دهلران، اظهار کرد: باتوجه به پوشش خوب گیاهی مراتع و جنگل های دست کاشت شهرستان امسال آتش بُر در سطح ۵ هزار هکتار از جنگل های شهرستان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی  تصریح کرد: با توجه به وضعیت پوشش گیاهی گونه‌های علفی و دمای بالای شهرستان در تابستان، این طرح برای جلوگیری از حریق‌های احتمالی انجام شده است.

 

پارسه یادآور شد: با توجه به وسعت شهرستان در بحث پوشش جنگلی و گیاهی انتظار می رود ادارات و نهادهای دولتی، شرکت ها و شهروندان در ایام تابستان همکاری لازم را با اداره منابع طبیعی شهرستان در بحث حفاظت و حراست از عرصه ها داشته باشند.

 

وی گفت: در راستای پیشگیری از حریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران نیروهای قرق بان و دیده بان در مناطقی از شهرستان به کار گیری کرده است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران تصریح کرد: دیدار چهره به چهره با عشایر قشلاقی، ایجاد برجک دیدبانی، گشت موتوری در مناطق تفریحی در راستای پیشگیری از حریق توسط منابع طبیعی شهرستان انجام  می شود.

 

وی خازرنشان کرد: حدود ۱۲۰ هزار هکتار جنگل در شهرستان دهلران وجود دارد که از این میزان ۲۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت است.

 

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: حفاظت از منابع طبیعی اطفا حریق منابع طبیعی اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۱۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، آتش‌پاد دوم حمیدرضا کافی‌نیا اظهار کرد: دو دستگاه پلتفرم ۳۲ و ۷۲ متری و یک دستگاه نردبان آتش‌نشانی با کاربری امداد و نجات و اطفاء حریق که به دلیل تحریم‌ها امکان تامین قطعه برای آن میسر نشده بود، به همت متخصصان داخلی مشهدی تامین قطعه سلام تعمیر شد. 

مدیرعامل آتش نشانی مشهد بیان کرد: قطعات‌ سیستم ناوبری نردبان و پلتفرم‌ها در یکی از مجموعه‌های صنعتی مشهدمقدس تولید و پس از نصب و انجام تست‌های تخصصی برای امداد رسانی احتمالی به همشهریان در اختیار حوزه عملیات این سازمان قرار گرفت. 

وی متذکر شد: تأمین قطعات این پلتفرم با توجه به منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و مشارکت مردم با کمترین هزینه و صرفه اقتصادی بالا و به‌منظور صیانت و پشتیبانی از تولید داخلی در شرایط تحریم انجام شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس