Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@09:46:11 GMT

۳۴۷ هکتار از جنگل‌های کوهدشت سال گذشته دچار حریق شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۱۸۲۸

۳۴۷ هکتار از جنگل‌های کوهدشت سال گذشته دچار حریق شد

ماشاءالله نعمتی گفت: ۳۴۷ هکتار از جنگل‌های شهرستان کوهدشت سال گذشته دچار حریق و آتش‌سوزی شد که خسارت‌های هنگفتی را به بار آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، ماشاءالله نعمتی عصر امروز در همایش پیشگیری اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع کوهدشت، اظهار داشت: وجود جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی نقش ارزشمندی در تأمین نیازهای انسان ایفا کرده و به‌مثابه حیات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی افزود: جنگل ذخیره‌گاه خوبی برای حفظ و نگهداری آب است به‌طوری‌که هر هکتار درخت بلوط ۵۰۰ تا دو هزار مترمکعب آب ذخیره می‌کند.
 
فرماندار کوهدشت با اشاره به آتش‌سوزی‌های گسترده سال ۹۸ در این شهرستان، عنوان کرد: در سال گذشته ۳۴۷ هکتار از منابع طبیعی و جنگل‌های کوهدشت دچار حریق شد و خسارت‌های هنگفتی را به بار آورد و عمده دلایل بروز آن، سهل‌انگاری، بی‌توجهی و متأسفانه گاهی عمدی نیز بوده است.


وی تصریح کرد: بایستی در ساعت اولیه آتش‌سوزی موفق به مهار آن شده و مانع گسترش و دامنه این آتش شویم، گسترده آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان در سال گذشته به‌قدری بود که در سطح کشور مخابره شد.

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در هنگام بحران‌ها
نعمتی با اشاره به‌ضرورت کار فرهنگی در راستای پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، اظهار داشت: امسال دستگاه‌های مسئول بایستی ورودی جدی و تأثیرگذار داشته باشند، چراکه اگر نتوانیم به‌موقع جلو اطفاء حریق را بگیریم، کاری به‌پیش نبرده‌ایم.
 
فرماندار کوهدشت گفت: بخشداران و دهیاران مناطق خود را بلوک‌بندی کنند و افرادی داشته که در موارد بحرانی در نزدیک‌ترین محل حضور دارند و ضمن اطلاع‌رسانی به دستگاه‌های ذی‌ربط ورودی به‌موقع برای کمک‌رسانی داشته باشند، عملکرد بخشداران و دهیاران نیز در ستاد اطفاء حریق رصد خواهد شد.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در هنگام بحران‌ها، اظهار داشت: مشکلی که در سطح شهرستان داریم مسئله آنتن دهی است، اگر فردی در جنگل گرفتار شود و مشکلی مشاهده کند، عدم آنتن دهی مطلوب مانع اطلاع‌رسانی به‌موقع است که این مورد بایستی توسط مسئولان ذی‌ربط استانی و شهرستانی رفع گردد.
 
انتهای پیام /

منبع: دانا

کلیدواژه: سال گذشته آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران

دریافت 3 MB دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین،حریق در طبقات منفی این ساختمان رخ داده و آتش‌نشانان در حال اطفای حریق و تخلیه دود هستند.

بنابر اعلام افراد حاضر در محل و مسئولان این هتل آتش‌نشانان ظرف مدت سه دقیقه پس از اولین تماس با سامانه ۱۲۵ در محل حاضر شده و عملیات خود را آغاز کردند.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که حریق در یک انباری در زیرزمین این هتل رخ داده است.

چندکارگر مشغول جوشکاری در قسمتی از این انباری بودند که جرقه‌های جوشکاری بر روی چند تکه کاغذ و مقوا افتاده و منجر به آتش‌سوزی شده است.

اولین تصاویر از حریق در هتل پارسیان کوثر محدوده میدان ولیعصر تهران را ببینید.

کد خبر 847595 منبع: ایسنا برچسب‌ها سفر - هتل و هتلداری آتش‌ سوزی خبر مهم آتش‌ نشانی

دیگر خبرها

  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران
  • آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آشنایی با کابل نسوز
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد