Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@17:38:15 GMT

برنامه ریزی برای بهبود رعایت حجاب در دانشگاه ها

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۲۱۲۰

صراط:

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مجازی معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: یکی از مسائلی که لازم است به آن بیشتر توجه شود، فضای فرهنگی و به‌ویژه بحث رعایت حجاب در دانشگاه‌ها است.  

به گزارش مهر وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در نشست مجازی با تشکل‌های دانشجویی در روز یکشنبه نیز تاکید بسیاری بر لزوم رعایت حجاب در محیط‌های دانشگاهی داشته‌اند که این امر برای ما نیز بسیار قابل توجه بوده و باید برای بهبود آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم افزود: کشور ما جز کشورهایی بوده است که علیرغم نگرانی شدید روزهای نخست شیوع ویروس کرونا، به خوبی توانسته وضعیت را مدیریت کند.

وی ادامه داد: اکنون شاهد تصمیماتی هستیم تا جامعه به وضعیت عادی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگردانده شود، از جمله این تصمیمات بازگشایی دانشگاه‌ها است.  

غلامی خاطرنشان کرد: معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها تا زمان بازگشایی آن باید حجم زیادی از تصمیمات، اقدامات و اطلاع‌رسانی را برعهده گیرند و هئیت رییسه دانشگاه‌ها، مدیریت دانشگاهی و شورای دانشگاه نیز بر اساس جمعیت دانشجویان، وضعیت، امکانات، اولویت‌ها و مقاطع تحصیلی دانشگاه تببین و برنامه‌ریزی کرده و به دانشجویان اعلام کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: منصور غلامی وزیر علوم رعایت حجاب در دانشگاه ها صراط دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در دیدار اعضای شورای عالی مدیریت مردمی فرهنگی بوشهر اظهار داشت: متأسفانه زیر ساخت‌های استان از منظر فرهنگی نبوده، بلکه زیرساخت‌هایی برای توسعه رفاه اجتماعی و گردشگری بوده است. بنابراین حسب آمایشی که وجود دارد مراکز و مکان‌هایی مشخص و طرحی با کمک مشاورین در کنار ساحل برنامه ریزی و تمامی زیر ساخت‌ها فراهم شود.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: چادر زدن در عرض ساحل و پارک‌ها مشکل ساز است، بنابراین کمپ‌هایی با استانداردهای لازم برنامه ریزی شود که دارای امکانات باشد، لذا با توجه به فرصتی که تا پایان سال وجود این کار را از اکنون شروع شود تا زمان عید این امکانات آماده باشد.

وی در کنار هم بودن و قرارگاه بودن را به بسیار مهم عنوان کرد بیان داشت: کارها آسیب شناسی شود و بر اساس برنامه ریزی رفع آسیب صورت گیرد.

آیت الله صفایی بوشهری پیشنهاد تدوین تقویم برای قرارگاه مردمی فرهنگی با در نظر گرفتن مناسبت‌ها را مطرح کرد و عنوان داشت: این کار کمک می‌کند که کارها با برنامه ریزی و منسجم انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر توجه به حوزه رسانه ابراز داشت: جنگ رسانه نیازمند دانش، سرعت عمل و دیپلماسی است که کار با رسانه به چه شکل انجام شود. فعالیت‌های خوبی در عرصه فرهنگی به ویژه در کنار ساحل انجام شده اما بازتاب رسانه‌ای نداشته است. همچنین رشد تحلیل گری و دیپلماسی رسانه‌ای باید صورت گیرد.

وی بر هم پوشانی و حمایت از یکدیگر تاکید کرد و ابراز داشت: این قرارگاه یک پیکر است و با حمایت از هم اجازه ندهید قرارگاه تضعیف شود.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب در استان بوشهر بیان داشت: همه باید به این قرارگاه کمک کنند، این قرارگاه‌ها باید چارچوب را حفظ کنند، و مسئولان پاسخگوی مطالبات باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر پیشنهاد داد: طومار و راهپیمایی در حمایت از عفاف و حجاب برنامه ریزی، طراحی و برگزار شود.

کد خبر 6087475

دیگر خبرها

  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • پشت پرده برخورد‌های تند با پدیده بدحجابی
  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد