Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:24:41 GMT

برخی خلاء‌های قانونی مبارزه با مواد مخدر را سخت کرده است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۲۱۹۳

برخی خلاء‌های قانونی مبارزه با مواد مخدر را سخت کرده است

سعید آیتی، سه‌شنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر فاروج افزود: مردم از آزادی زودهنگام خرده‌فروشان مواد مخدر یا سبکی و بی اثر بودن بعضی مجازات های این حوزه گلایه دارند که می طلبد این کاستی ها و ضعف های قانونی برطرف شود.

وی از اعتیاد به عنوان عامل بسیاری از آسیب های اجتماعی یاد و بیان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد و در این بازه ۲۱ هزار و ۱۹ نفر از ۱۲۷ مرکز سرپایی ترک اعتیاد استان،  سه هزار ۹۷۹ نفر در ۱۹ اردوگاه خصوصی و ۸۷۰ نفر از اردوگاه های دولتی این بخش خدمات گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیتی با اشاره به اینکه مراکز دولتی ترک اعتیاد به بهزیستی واگذار شده، گفت: پارسال شورای مبارزه با مواد مخدر استان ۱۹ میلیارد و ۹۹۴ میلیون ریال اعتبار برای ارائه خدمات بهزیستی استان در این بخش پرداخت کرده است.

وی به مصوبه بهمن ماه این شورا در خصوص غربالگری معتادان متجاهر و دادن اجازه برای دریافت هزینه های ترک از خانواده های دارای بضاعت مالی از سوی مراکز ترک اعتیاد خصوصی اشاره کرد و افزود: این مصوبه برای کاهش مشکلات مراکز ماده ۱۵ (مراکز خصوصی ترک اعتیاد) در خصوص پرداختی ها بوده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: فعالیت های ستاد مبارزه با مواد مخدر در فاروج به عنوان ورودی شرقی استان، می تواند خراسان شمالی را امن تر کند و ما هم قول می دهیم با تامین خودرو مناسب، فعالیت های این ستاد را پیگیری کنیم.

آیتی بر پاکسازی مناطق آلوده و ناامن ساختن پاتوق معتادان به طور مستمر تاکید کرد و افزود: وجود ایرادات در قانون نباید بهانه ای برای کوتاه آمدن در فعالیت ها شود.

وی گفت: سال گذشته در کشور چهار هزار و ۵۰۰ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر فوت کردند که ۳۱ نفر از این تعداد مربوط به استان خراسان شمالی بود.

فرماندار فاروج نیز با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، خودرو مناسب برای انجام فعالیت هایش ندارد، گفت: این کمبود در روند فعالیت های این ستاد مشکل ایجاد می کند که امسال ۱.۵ میلیارد ریال اعتبار برای نیروی انتظامی فاروج، برای رفع این مشکل پیش بینی شده است.

مرکز شهرستان فاروج، به عنوان دروازه شرقی خراسان شمالی از سمت خراسان رضوی، در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی فاروج خراسان شمالی ساماندهی معتادان متجاهر پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی فاروج خراسان شمالی ساماندهی معتادان متجاهر پیشگیری از اعتیاد مجلس شورای اسلامی فاروج خراسان شمالی ساماندهی معتادان متجاهر پیشگیری از اعتیاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی ترک اعتیاد فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور گفت: در راستای برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی جهرم هنگام گشت‌زنی در جاده ها به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان این که پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه