Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق ضمن تأکید بر ابتکارعمل امام خمینی (ره) در گرامی‌داشت روز قدس، ایشان را مرجع تمامی شیعیان، سنیها، مسیحیان و پیروان ادیان دیگر دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شیخ خالد الملا»، رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق فراخوان امام خمینی (ره) برای برگزاری روز جهانی قدس با هدف متحد کردن مسلمانان را یک قضیه محوری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ خالد الملا که امروز سه‌شنبه طی ویدیو کنفرانسی در کنفرانس بین‌المللی «قدس شریف» به مناسبت قرار گرفتن در آستانه روز جهانی قدس سخنرانی می‌کرد، خواستار پاسداشت هرچه باشکوه‌تر این روز شد.

به گزارش شبکه العالم، شیخ خالد الملا با اشاره به اینکه بحران کرونا مانع از برگزاری راهپیمایی مردمی در روز قدس شده است، گفت: «روز جهانی قدس از مهمترین روزهایی است که هرساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود. تظاهرات یکی از مهمترین برنامه ها برای احیای این روز جهانی است ولی تنها راه برای بیان احساسات مسلمان در این روز نیست».

الملا خاطرنشان ساخت: «روز جهانی قدس (روز بیداری اسلامی و انسانی) اتحاد و همبستگی مسلمانان را می طلبد و این امر فقط از طریق برگزاری تظاهرات نیست بلکه می‌توان از طریق رسانه ها فواید روز قدس و اهداف امام خمینی (ره) از این فراخوان را تبیین کرد».

رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق اظهار داشت، امام خمینی (قدس سره شریف)، در اصطلاح فقهی، از مراجع شیعیان بودند ولی ایشان مرجع انسانیت برای تمامی شیعیان، سنیها، مسیحیان و پیروان ادیان دیگر نیز هستند.

وی تصریح کرد: «دعوت امام خمینی (ره) برای احیای جهانی این روز دعوت به انسانیت و ایمان به اسلام بود تا همگی این مساله را در ذهن بسپاریم و همگی متحد بشویم و قدرت، وحدت و انسجاممان درخصوص قضیه فلسطین را به رژیم غاصب اسرائیل گوشزد کنیم».

شیخ خالد الملا در ادامه افزود: «سکوت برخی ملتهای اسلامی، زاییده سیاست دولتهایشان است. متأسفانه بسیاری از این حاکمان سعی دارند تا در مقابل صهیونیست تسلیم شوند و به دنبال عادی سازی با این رژیم هستند».

وی در پایان سخنرانی اش، از تمامی مسلمانان و آزادگان جهان خواست در روز قدس از طریق شبکه های اجتماعی و فعالیت های رسانه ای در همگرایی و تعامل با یکدیگر باشند و در دفاع از قدس و ساکنان آن لحظه ای درنگ نکنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی عراق اهل سنت بیداری اسلامی علمای اهل سنت عراق شیخ خالد الملا روز جهانی قدس امام خمینی روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آهنگران: امام(ره) فرمودند که نسل ما، نسل حماسه است

صادق آهنگران، مداح دوره دفاع‌مقدس در برنامه‌ای از خاطره گلایه امام خمینی (ره) نسبت به یکی از مداحی‌هایش گفت.

به گزارش ایسنا، آهنگران در گفت‌وگو با کامران نجف‌زاده، مجری برنامه برمودا از پیامی که امام خمینی(ره) مبنی بر خواندن آثار حماسی به وی داده بود گفت. این مداح دوران جنگ تحمیلی عنوان داشت، امام به وی تذکر داده بود که نسل ما، نسل حماسه است و باید مداحی‌های حماسی بخواند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همه مطالبات کارکنان بیمارستان امام خمینی (ره) کرج پرداخت شد
  • برپایی کنگره حضرت رضا (ع) با شعار عدالت / دنیای امروز به درک عدل و ترسیم الگوی رضوی نیاز دارد
  • روش تربیتی امام خمینی(ره) و نقطه اوج حکومت مهدوی
  • تجمعات در آمریکا از روی انسانیت و عدالت خواهی است
  • نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • فیلم/ نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • آهنگران: امام(ره) فرمودند که نسل ما، نسل حماسه است