Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@21:01:55 GMT

منبع تغذیه فراهم باشد، قاچاق زباله ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۴۹۵۲

منبع تغذیه فراهم باشد، قاچاق زباله ادامه دارد

خبرگزاری آریا - رییس اداره محیط زیست انسانی اداره كل حفاظت محیط زیست استان تهران درباره مافیای زباله گفت: قاچاق زباله وجود دارد و تا زمانی که منبع تغذیه فراهم باشد، ادامه پیدا می‌کند.
برنامه گفت‌وگوی اجتماعی با موضوع «مافیای زباله و خواب شهرداری» در تماس تلفنی با فاطمه اکبرپور (رئیس اداره محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران) و محسن صیدالی (رئیس آموزش، پژوهش، توسعه و مسئول پیگیری‌های ویژه سازمان همیاری شهرداری‌های استان تهران) روی آنتن رادیو گفت‌وگو رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای برنامه، اکبرپور با اشاره به قاچاق زباله و مافیای آن و اقدامات سازمان محیط زیست در این حوزه گفت: واقعیت این است که قاچاق زباله وجود دارد و تا زمانی که منبع تغذیه برای آن‌ها فراهم باشد، ادامه پیدا می‌کند.
اکبرپور ادامه داد: گفته شد که شهرداری ضابطه قضایی نیست، اما اگر عوامل شهرداری تعلیمات لازم را زیر نظر دادستان یاد گرفته باشند، در حکم ضابط دادگستری محسوب می‌شوند.
وی یادآوری کرد: در آخرین جلسه‌ ساماندهی کانون زباله‌گردی، تصمیم بر این شد که مجتمع صنفی در آرادکوه راه اندازی کنند که تمامی عواملی که رسمی و غیررسمی فعالیت می‌کنند، به این سایت منتقل شوند. تا زمانی که تغذیه زباله وجود دارد، منبع زباله‌گردی وجود خواهد داشت.
اپلیکیشنی برای دریافت زباله تفکیکی از شهروندان طراحی کنیم
در ادامه، محسن صیدالی درباره اینکه چه کسانی باید بچه‌های زباله‌گرد را مدیریت کند، گفت: واضح است که بر اساس قانون شهرداری و حفاظت از محیط زیست این بچه‌ها باید مدیریت شوند، اما شهرداری تهران موظف است و اگر موظف نباشد، ساماندهی کودکان کار با چه کسانی است؟
صیدالی خاطرنشان کرد: قبلاً مصوبه‌ای به نام «شهر دوستدار کودک» در شهرداری تهران بود که پیمانکاران موظف به استفاده از کودکان در جمع‌آوری زباله نیستند. ما در تصویب قانون ید طولایی داریم و آیین‌نامه‌های ما بسیار کارشناسی است، اما چرا عمل نمی‌کنیم؟
مسئول پیگیری‌های ویژه سازمان همیاری شهرداری‌های استان تهران درباره گردش مالی حاصل از پسماند توضیح داد: گردش مالی حاصل از پسماند در تهران بین 2 تا 3 هزار میلیارد تومان است که از این میزان 200 میلیارد (10 درصد) سهم شهرداری و 300 میلیارد هم هزینه پرسنل و کارگر می‌شود.
وی با طرح این پرسش که چرا برای مدیریت پسماند سراغ اپلیکیشن‌ها نمی‌رویم، بیان کرد: در حال حاضر بی‌سوادترین آدم هم آشنا به سامانه سجام و کارگذاری بورس است.
صیدالی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت کشور معتقد است نباید به پسماند بودجه‌ای اختصاص دهیم، تشریح کرد: توجیه عدم اختصاص بودجه به پسماند این است که پسماند باید از محل عواید خود که سالی 600 میلیارد تومان است، کسب درآمد کند. باید به سمت اپلیکیشن‌هایی شبیه اسنپ برویم که زباله تفکیک شده را از شهروند دریافت کند تا مافیای موجود جمع‌آوری شود.
مسئول پیگیری‌های ویژه سازمان همیاری شهرداری‌های استان تهران تأکید کرد: باید اجماع دستگاهی و همکاری بین بخشی وجود داشته باشد و به سمت اپلیکیشن‌ها و استارت آپ‌ها پیش بروند و صداوسیما هم فعالیت خود را در این رابطه بیشتر کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قاچاق زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی

 به دنبال فراخوان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز و انجمن‌های محیط زیستی مبنی بر پاکسازی ساحلی رودخانه کارون و دعوت از عموم شهروندان اهوازی جهت مشارکت در این برنامه تعدادی از فعالان و دوستداران طبیعت نسبت به پاکسازی محیط اقدام نمودند.

صغری رستمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از حضور داوطلبانه دوستداران محیط زیست در این برنامه گفت: اجرای این گونه برنامه‌ها در راستای فرهنگ سازی برای توجه به مقوله پسماند و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست است و خواستار مشارکت همه اقشار جامعه در این گونه حرکت‌های زیست محیطی شد.

وی افزود: امروزه یکی از مهمترین معضلات در بخش پسماند در استان، کشور و حتی جهان، پلاستیک است که باید برای کاهش آن و جایگزین با موادی که سریعتر تجزیه و آسیب کمتری به محیط زیست بزنند، اقدام کنیم.

رستمی ادامه داد: باید به کودکان یاد داد که ما نه تنها زباله‌ها را در طبیعت رها نمی‌کنیم، بلکه زباله‌های رها شده را هم جمع آوری می‌نماییم تا طبیعت زیبایمان را از وجود ناپاکی‌ها پاکسازی نماییم.

 این مراسم از کوچکترین فعال محیط زیست نیز با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد