Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه جامعه نخبگان افکار و اهداف بلند داشته باشند گفت: هدف یک نخبه نباید منحصر به یک شغل باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی نخبگان همدان اظهار کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی حائز اهمیت است و بنده از همان ابتدا که وارد همدان شدم دغدغه‌ام این بود حداقل یکبار نخبگان را ببینم و صحبت‌های آنها را بشنوم چون در این زمینه مشکلاتی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: البته از سالهای گذشته برنامه‌هایی بوده که این ارتباط برقرار و نخبگان همدان در کشور شناخته شوند اما هنوز کامل شکل نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزاری چنین جلساتی را به شرط صراحت بیان و انجام نقد لازم دانست و گفت: مسوولان ارتباط بیشتری با نخبگان جوان داشته باشند و به آنها اعتماد کنند و میدان را باز کنند.

وی ادامه داد: خدمت مقام معظم رهبری بودیم که فردی سوال کرد «چقدر نظام سیاسی ما امکان جذب نخبگان را دارد و می‌تواند آنها را ارتقا دهد» که ایشان فرمودند «خود شما که جذب شده‌اید و مسوولیت دارید و یکی از نخبگان بودید در همین نظام سیاسی رشد کرده‌اید».

شعبانی با بیان اینکه صحبت رهبری یعنی نظام سیاسی ما امکان جذب نخبگان را دارد افزود: موضوع مسند بنده مطرح نیست اما ما هم در همین فضای همدان رشد کرده‌ایم بنابراین نظام سیاسی ما امکان جذب نخبگان را در بخش‌های زیادی دارد.

وی ادامه داد: در مجلس گذشته انتخابات شورا، بسیاری از جوانان نخبه ما بالا آمدند، شاید برخی به معنای خاص نخبه نبودند اما در این جریانات نفر سوم و چهارمی که در استان رای آورد یک جوان بود و استقبال جامعه ما از نخبگان زیاد است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه رهبری فرمودند «در استان‌ها و شهرها برنامه‌ریزی در خصوص نخبگان انجام دهید و کارها را به سمت و سویی سوق دهید که آنها جذب شوند» تاکید کرد: ما در حوزه کادرسازی مشکلاتی داشته‌ایم اما به هر حال فضا بسته نیست اینطور فکر نکنیم که نخبگان نمی‌توانند.

وی بیان کرد: اگر فرض کنیم از طرف برخی از مسوولان کشور فضا بسته باشد اما باز هم نخبه باید با نخبگی خود راهی برای برای باز کردن فضا پیدا کند چراکه نخبه می‌تواند درهای بسته را باز کند.

شعبانی با بیان اینکه امیدواریم شاهد ارتباط مسوولان با نخبگان باشیم گفت: در استان احساسم این نیست که نخبگان نمی‌توانند رشد کنند اما البته ضعف‌هایی هست و از مشکلات هم بی‌خبر نیستم ولی تصور نکنید فضا بسته است.

همدان در عرصه اقتصاد ریسک‌پذیر نیست

وی با بیان اینکه امروز دانشجویان صحبت‌هایی داشتند و متاسفانه برخی از نخبگان تعریف روشنی از اهداف خود ندارند افزود: گاهی نخبه وقتی صحبتی می‌کند نهایت می‌خواهد به آن شغل برسد و دغدغه‌اش هم آن است اما در شان نخبه نیست که در یک سال گذشته هم با چنین افرادی مواجه شده‌ام.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: باید اهداف بلند را برای جامعه نخبگانی تعریف کنیم البته نمی‌گویم به شغل و درآمد فکر نکنید چراکه اگر نباشد کار پیش نمی‌رود اما نباید جامعه نخبگانی منحصر در این باشد که شغلی پیدا کند.

وی با تاکید به اینکه نخبگان باید اهداف بلندی را ترسیم کنند گفت: برخی شهدای ما مانند شهید باقری که در ۲۲ سالگی یک فرمانده قوی بود متعلق به فکر بزرگ است بنابراین کسی می‌تواند رشد کند که فکرش توسعه یابد.

شعبانی در ادامه سخنانش با بیان اینکه فرهنگ اقتصادی نیازمند ارتقاست تأکید کرد: ما در استان در عرصه اقتصاد ریسک‌پذیر نیستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر آماری از افرادی در استان که پول‌های خود را به بانک می‌سپارند تا سود آن را بگیرند با کسانی که حاضرند در عرصه تولید کار کنند بگیریم گویای حرفم خواهد بود افزود: البته باید اشکالی هم به برخی از مدیران و برخی از قوانین داشت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در برخی صحبت‌ها نیازمند این هستیم که اطلاعات خود را تکمیل کنیم  چرا که در برخی از موارد  قضاوت‌ها نشات گرفته از اطلاعات ناقص است‌ خواستار توجه به این موضوع شد.

وی بیان کرد: امیدوارم این جلسات مستمر باشد و از فکر و ایده‌های جمع حاضر بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان همدان خبرگزاری فارس دانشجویان نخبه نماینده ولی فقیه در استان همدان نظام سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟

همه انسان‌ها از استعداد لازم برای منفی فکرکردن برخوردارند. گرچه ممکن است بیماران مبتلا به بیماری‌های روان‌پزشکی یا کسانی که افسردگی، خشم، اضطراب، ترس وعشق را تجربه می‌کنند، در مقایسه با افراد عادی افکارغیرمنطقی و منفی بیشتری داشته باشند. 

افراد به‌هنجار و عادی نیز در موقعیت‌های خاص مانند زمانی که هیجان خاصی را تجربه می‌کنند، آمادگی تولید افکار منفی را دارند. بنابراین یکی از راه‌های به دام کشیدن افکار منفی، توجه به هیجانات است.

وقتی برانگیخته هستید یا زمانی که در حال گذر از مرحله‌ پیش از خشم به مرحله‌ خشم و پرخاشگری هستید، بدانید که «افکار برانگیزاننده» نقش کلیدی را بازی می‌کنند و کنترل خشم بدون مهار این افکار امکان پذیر نیست. از طرفی برانگیختگی و هیجان، در فرآیند پردازش اطلاعات تداخل ایجاد می‌کنند و سبب می‌شوند که فرد به گونه‌ای خاص فکر کند. سوگیری در پردازش اطلاعات که تحت تأثیر خطاهای شناختی است، نه تنها به خشم دامن می‌زند، بلکه فرد را از دسترسی به اطلاعات ناب نیز محروم می‌کند. اولین گام شناسایی خطاهای شناختی در فکر است. این خطاها عبارتند از:

۱- برچسب‌ها:

برچسب‌هایی مانند بی انصاف، گستاخ، احمق، سوء استفاده‌گر، رذل و... می‌توانند شما را خشمگین‌تر کنند و به همین دلیل واکنش‌های پرخاشگرانه‌ شدیدتری از خود نشان دهید. زیرا برچسب‌هایی که به دیگران می‌زنید، سبب می‌شود که دیگران را تحقیر یا سرزنش کنید و دقیقاً به خاطر همین برچسب‌ها، حق مسلم خود می‌دانید که آنها را بکوبید یا زیر سؤال ببرید. شما ممکن است حتی به خودتان برچسب‌هایی مانند از بدشانسی من است، آدمی ابله‌تر از من پیدا نکردند ، از بس ملاحظه کار هستم چنین دردسرهایی برای من پیش می‌آید بزنید.

حال وقتی به خود یا دیگری برچسب می‌زنید از خود بپرسید آیا کلی قضاوت نمی‌کنم؟ این برچسب مرا بیشتر عصبانی می‌کند یا آرام می‌کند؟ پاسخ دادن به این سؤالات می‌تواند به شما کمک کند تا برچسب زدن را متوقف کنید و برچسب ها را زیر سؤال ببرید. برای مثال ممکن است فردی در بسیاری از زمینه ها مسئولانه عمل کند اما در زمینه‌ی خاصی غیرمسئول باشد پس نمی‌توان به او برچسب کلی زد.

۲- قصد و عمد:

اگر کسی به شما وعده‌ای دهد و نتواند در زمان مقرر شده به وعده‌ی خود عمل کند، ممکن است دلایل زیادی برای این خلف وعده وجود داشته باشد اما اگر پیش خود فکر کنید که حتماً قصدی در کار بوده و فرد از روی عمد دست به چنین کاری زده است، خشمگین می‌شوید؛ زیرا احساس می‌کنید از شما سوء استفاده شده است. در این حالت نمره‌ی برانگیختگی شما در چند ثانیه از ۳ به ۱۰ می‌رسد و به سرعت به مرحله‌ی خشم و پرخاشگری می‌رسید، زیرا وقتی احساس کنید قربانی هستید و طرف به عمد خواسته است برای شما مشکلی ایجاد کند، تنها با تنبیه و حمله به طرف مقابل آتش خشم درون‌تان خاموش می‌شود. برای مثال، کسی گوشی تلفن را برنمی‌دارد و شما پیش خود می‌گویید: «عمداً گوشی را برنمی‌دارد و پاسخ تلفن مرا نمی‌دهد.»

۳- ذهن خوانی:

خواندن ذهن دیگران، عادت بیمارگونه‌ی بسیاری از انسان هاست. زمانی که هیجان خاصی را تجربه می‌کنیم، بیشتر از مواقع دیگر به ذهن خوانی دست می‌زنیم. وقتی اندکی برانگیخته هستید و میزان برانگیختگی شما به نمره‌ی ۳ یا ۴ رسیده است، تنها یک یا دو ذهن خوانی کافی است که به نقطه‌ی انفجار برسید. وقتی ذهن‌خوانی می‌کنید در مورد این که دیگران چه فکرهایی درباره شما دارند، پیش خودتان حدس‌هایی می‌زنید و سپس فرض را بر این می‌گذارید که این فرض‌ها درست است و دیگران در مورد شما این گونه فکر می‌کنند.

۴- فاجعه سازی:

فاجعه سازی از اتفاق پیش آمده یا عملکرد طرف مقابل می‌تواند شما را از نقطه‌ ۰ به نقطه  ۱۰ در مقیاس برانگیختگی برساند. فاجعه‌سازی اغلب در قالب جملات این وحشتناک است، فاجعه است و  غیرممکن است، می‌باشد.

نوع دیگری از فاجعه‌سازی «مطلق نگری» است. مطلق نگری در برابر نسبی‌نگری قرار دارد و با واژه‌هایی مانند «او همیشه... او هیچ وقت..... او هرگز...» همراه است.

طبیعی است که وقتی احساس قربانی شدن کنید، یا احساس کنید دیگری نسبت به شما ظلم کرده است و حق شما را تضییع نموده است، احساس خشم کنید و دست به پرخاشگری بزنید. برای مقابله با بزرگ‌نمایی و فاجعه‌سازی از فنون همدلی، پرس وجو، کاوش و بررسی سود و زیان استفاده کنید.

۵- دنبال مقصر گشتن:

در صورتی که با مشاهده‌ی یک رویداد ناخوشایند، درصدد یافتن یک فرد مقصر یا گناه کار باشید تا همه‌ی تقصیرها را به گردن او بیندازید، خشمگین‌تر خواهید شد و ممکن است دست به پرخاشگری بزنید. برای مثال: همه اش تقصیر اوست. اگر او دیر نمی‌کرد این اتفاق نمی افتاد.

به جمله‌ی بالا نگاه کنید و تأثیر آن را در ایجاد خشم ببینید.

۶- نتیجه‌گیری شتاب‌زده:

از یک رویداد یا اتفاق خاص، سریع نتیجه گیری می‌کنید و بر اساس آن واکنش نشان می‌دهید. برای مثال، اگر کسی به موقع سر قرار حاضر نشود، بلافاصله نتیجه می‌گیرید که شما را عمدا معطل کرده و سر کار گذاشته است. با این نتیجه‌گیری زودرس، به سرعت خشمگین می‌شوید و واکنش منفی نشان می‌دهید.

۷- پیش‌بینی منفی:

پیش‌بینی منفی رفتارهای احتمالی دیگران، می‌تواند برانگیزاننده خشم باشد. برای مثال کسی از شما کتابی امانت می‌گیرد و به موقع به شما نمی‌رساند با خود می‌گویید: «اگر با او برخورد نکنم و به اصطلاح او را سر جایش ننشانم دفعه‌ بعد هم این کار را خواهد کرد.» «اگر از من حساب نبرد به این رفتارها ادامه خواهد داد.» همان طور که می‌بینید پیش‌بینی منفی برای رفتار دیگران می‌تواند برانگیزاننده‌ی خشم باشد و سبب می‌شود واکنش منفی شدیدی از خود نشان دهید.

۸- تعمیم:

در تعمیم فرد با استفاده از کلماتی مانند «همیشه»، «هرگز»، «هیچوقت» یک رویداد را تعمیم می‌دهد. برای مثال: «دیر کردن کار همیشگی‌اش است.»

الهه ضمیری - خبرنگار تحریریه جوان قدس

دیگر خبرها

  • اشتباه‌ترین تصور برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند | این فیلم را حتما ببینید
  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید