Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:51:03 GMT

امتحانات پایان سال با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۷۸۰۷

امتحانات پایان سال با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجید یزدان‌پناه امروز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از ۲۷ اردیبهشت با پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش و دستور رئیس جمهور در سراسر کشور، معلم‌ها، مدیر و عوامل اجرایی مدارس استان در مدارس حضور داشته، اما برای حضور دانش آموزان هیچ گونه اجباری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: کلاس‌های تشکیل شده اجباری نیست و دانش آموزان برای رفع اشکال می‌توانند در کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: چنانچه مدرسه‌ای اعلام کرد که شرکت دانش آموزان در کلاس‌ها اجباری است، خلاف است و حتماً تذکرات لازم به آنها داده خواهد شد.

یزدان پناه گفت: امتحانات دانش آموزان پایه اول تا ششم ابتدایی، پایه ۷ و ۸ سه ساله اول دبیرستان و ۱۰ و ۱۱ سه ساله دوم دبیرستان بدون برگزاری آزمون و بر اساس حضور آنها در کلاس درس از مهر ماه تا پایان بهمن و نیز بر اساس حضور آنها در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان شاد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ میلیون نفر در سراسر کشور در شبکه شاد عضو هستند، اظهار داشت: از زمان بازگشایی مدارس تا کنون در مجموع تا کنون کمتر از ۱۰ درصد از دانش آموزان در مدارس حضور پیدا کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاریخ برگزاری امتحانات نهایی کلاس دوازدهمی‌ها را از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر ماه اعلام کرد و گفت: بر این اساس دانش آموزان می‌توانند برای رفع اشکال به مدارس مراجعه کنند.

این مسئول از گسترده کردن حوزه‌های امتحانی خبر داد و افزود: امتحانات پایان سال با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود و همچنین امتحانات پایه نهم به صورت حضوری و منطقه‌ای برگزار می‌شود که از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به برگزاری حضوری امتحانات برخی پایه‌های تحصیلی حوزه‌های امتحانی باید قبل و بعد از آزمون ضد عفونی شوند.

یزدان پناه خاطر نشان کرد: امتحانات خرداد ماه با سال‌های گذشته هیچ تفاوتی ندارد فقط امسال ۸۰ درصد سوالات یعنی ۱۶ سوال از محتواهایی است که تا پایان بهمن ماه تدریس شده است و ۲۰ درصد دیگر سوال‌هایی است که دانش آموزان از بین ۸ سوال به طور اختیاری به ۴ سوال پاسخ می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: سه هفته پس از آخرین امتحان پایه دوازدهم کنکور سراسری سال ۹۹ برگزار خواهد شد.

وی به دنبال درخواست استاندار کرمانشاه مبنی بر در نظر گرفتن تخفیف شهریه مراکز آموزشی و آموزشگاه‌ها برای فرزندان دانش آموز کادر درمانی استان، گفت: برای دانش آموزانی که فرزند کادر پرتلاش درمانی هستند در تمام آموزشگاه‌های علمی و آموزشگاه‌های زبان ۵۰ درصد و برای مدارس غیر دولتی ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین به مدرسه ابتدایی وابسته به علوم‌پزشکی ۲ کلاس اضافه خواهد شد که فرزندان کادر درمان بتوانند از آن استفاده کنند.

کد خبر 4930436

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش امتحانات پایان ترم ویروس کرونا کرمانشاه ویروس کرونا بوشهر شیراز شهرکرد گرگان شب قدر قزوین شیوع کرونا ایلام بیرجند کمک به نیازمندان روابط عمومی مواسات زلزله آموزش و پرورش استان کرمانشاه خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد،حمید طریفی حسینی افزود: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت آغاز می‌شود و والدین باید برای پیش ثبت‌نام الکترونیک به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

او اضافه کرد: ابتدا پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود پس از آن خانواده‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده، مستندات لازم را به مدرسه برده و به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دبستان باید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام شود و شرط ثبت‌نام است.

وی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و ایجاد مشکلاتی در فصل ثبت‌نام به دلیل محدوده‌بندی مدارس بیان کرد: محدوده بندی جغرافیایی در بسیاری از مناطق کشور مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند برای برخی مدارس خاص که در مرز بین مناطق آموزشی قرار دارند طی هماهنگی با استان‌ها مقرر شد که همراهی لازم با خانواده‌ها انجام شود و تا یک شعاع خاصی از مدرسه امکان ثبت‌نام خارج از محدوده وجود داشته باشد.

 وی در پایان گفت: ثبت‌نام از دانش آموزانی که والدین آنان هردو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، بلامانع است و  ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی بعد از پایان امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه انجام می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم چگونه تصحیح می شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟
  • جزئیات تصحیح برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است
  • نسخه‌پیچی و ممنوعیت‌های عجیب به سبک دهه ۶۰ در مدارس دخترانه | دانش‌آموزان را لجباز نکنید!
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود