Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردبیل گفت: به‌علت شرایط خاص فعلی و جهت حفظ سلامتی شهروندان، قطعه‌بندی مرغ در فروشگاه‌ها تخلف بهداشتی بوده و افرادی که به هشدارهای دامپزشکی عمل نکنند، بدون اغماض به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناصر رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌علت شرایط خاص فعلی و جهت حفظ سلامتی شهروندان، قطعه‌بندی مرغ در فروشگاه‌ها تخلف بهداشتی بوده و با افرادی که به هشدارهای دامپزشکی عمل نکنند برخورد قانونی شده و خاطیان بدون اغماض به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم گوشت مرغ قطعه‌بندی مورد نیاز خود را به صورت بسته‌بندی کددار و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه نمایند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردبیل ادامه داد: مصرف‌کنندگان هنگام خرید مرغ و آلایش خوراکی به تاریخ تولید و انقضای محصول و در هنگام خرید گوشت قرمز به ممهور بودن آن به مهر بهداشتی دامپزشکی و برچسبی که به همین منظور در دو قسمت بالا و پایین لاشه الصاق می شود توجه نموده و از خرید گوشت چرخ کرده آماده از قصابی‌ها و مراکز عرضه جداً خودداری نمایند.

رضایی با بیان این‌که گوشت قرمز و سفید و آلایش خوراکی از فرآورده‌های پروتئینی اساسی در سبد خانوار محسوب می شود، گفت: علاوه بر نظارت بهداشتی مستمر، چندین طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی و گشت ‌های تیمی مشترک نظارتی با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط در طول سال انجام می‌شود تا پروتئین دامی سالم و کاملاً بهداشتی در دسترس مردم قرار گیرد.

وی در خصوص عرضه گوشت قرمز منجمد در شهرستان اردبیل نیز بیان کرد: گوشت قرمز منجمدی که در فروشگاه‌های زنجیره ای، هایپرمارکت‌ها و برخی از شرکت‌های تعاونی عرضه می‌شود از خارج وارد کشور شده و کاملاً سالم و بهداشتی بوده و تمامی مراحل ذبح، فرآوری لاشه، بسته‌بندی، انتقال به سردخانه و حمل گوشت از کشور مبدأ تحت نظارت بازرسان بهداشتی و شرعی انجام شده و در ادامه با نظارت بهداشتی دامپزشکی در مراکز عرضه استان و شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردبیل به انجام ۴ هزار و ۷۵۰ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از ابتدای سال‌جاری اشاره کرد و افزود: در اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان نزدیک به ۳۰ تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و تاریخ گذشته کشف و امحاء شده است.

رضایی تصریح کرد: کارشناسان دامپزشکی با تمام توان امنیت غذایی شهروندان را پیگیری می‌کنند و از ابتدای سال‌جاری برای ۷۰  واحد صنفی که دارای تخلف بهداشتی بوده و استانداردهای بهداشتی دامپزشکی را رعایت نکرده بودند پرونده قضایی تشکیل و ۸ واحد قصابی به علت کشتار غیرمجاز پلمب شده است.

وی ضمن تشکر از دستگاه قضایی و دادستان، استانداری و فرمانداری شهرستان اردبیل در حمایت از دامپزشکی، از شهروندان نیز به عنوان ناظران بهداشتی دامپزشکی یاد کرد و گفت: از عموم مردم انتظار می‌رود در راستای تأمین بهداشت و سلامت عمومی جامعه و کمک به خادمان خود در دامپزشکی، تخلفات بهداشتی را حتماً به سامانه ۱۵۱۲ گزارش نموده و مطمئن باشند در اسرع وقت به تمامی این گزارش‌ها تا حصول نتیجه رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۱۷

منبع: فارس

کلیدواژه: مرغ اردبیل سلامت دامپزشکی بهداشت قطعه بندی مرغ فارس اردبیل بهداشتی دامپزشکی شهرستان اردبیل نظارت بهداشتی فروشگاه ها بهداشتی بوده گوشت قرمز قطعه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حمید مطهری در اولین نشست تخصصی بررسی عملکرد اداره حقوقی اداره کل اظهار داشت: در سال1402نود و پنج واحد که فرآورده هایی پایین تر از کیفیت های مصرح در استانداردهای ملی مربوطه به بازار عرضه کرده بودند براساس ماده 41 و 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد به کمیسیون قضایی ماده 42 مربوطه معرفی شدند.

مدیرکل استاندارد استان یزد در توضیح کمیسیون ماده 42 گفت: به موجب این ماده قانونی، کمیسیون ماده 42 متشکل از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان یزد، مدیرکل اداره استاندارد استان، نماینده اداره صمت و دیگرسازمان های مردم نهاد هست که تکلیف به پرداخت جریمه، ارجاع به مراجع قضایی، سپردن تعهد، اخطار و پلمپ از جمله محکومیت ها بوده است.

مطهری ادامه داد: 105 واحد دیگر نیز به دلیل تولید، توزیع، تمرکزو فروش کالا و محصول مشمول استاندارد اجباری که بدون اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و همچنین جعل علامت استاندارد بر روی فرآورده ها به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی از محصولاتی نظیر شن، ماسه، بتن، تیرچه بلوک، کاشی و سرامیک، لوازم یدکی خودرو و مواد غذایی مشمول به عنوان صنایع غالب در این حوزه یاد کرد که در مراجع قضایی و کمیسیونهای مربوطه رسیدگی شده اند.

مطهری گفت: با نظارت مستمر  بر واحدها و توزیع و تولید در سطح استان، موفق به کاهش چشمگیر تولیدات تقلبی، پیشگیری از تخلفات کیفی، اطمینان بخشی به مردم و مصرف کنندگان می شویم و بیش از پیش بتوانیم به ارتقا سطح کیفی محصولات استان دست یابیم و برند استان یزد را در کشور و جهان ارتقا بخشیم.

دیگر خبرها

  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد