Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان همدان از پیش‌بینی ۶۹۰ پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در سطح استان خبر داد و گفت: تدابیر پرداخت غیر حضوری زکات فطره نیز اندیشیده شده است.

پیمان ترکمانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه هر سال در آستانه عید فطر هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط برای جمع‌آوری زکات انجام می‌شود اظهار کرد: در سال‌های اخیر شورای زکات با حضور نماینده ولی‌فقیه به عنوان رئیس شورای زکات استان برگزار می‌شود که امسال نیز جلسات برگزار شده و مصوباتی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امسال شیوع ویروس کرونا کارها را سخت کرد و ما در مصلی نماز عید فطر نداریم و در مساجد اقامه می‌شود، بنابراین تمهیداتی برای پرداخت راحت زکات فطره پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه امسال تعداد صندوق‌های جمع‌آوری زکات افزایش می‌یابد گفت: ۱۷۰ پایگاه در شهر همدان و در مجموع۶۹۰ پایگاه در کل استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه دریافت غیرحضوری زکات فطره نیز در نظر گرفته شده است افزود: برای دریافت غیرحضوری زکات فطره درگاه USSD با شماره #۷۷۸۸* می‌توان اقدام کرد.

ترکمانه با بیان اینکه از طریق اپلیکشن سکه و بله نیز امکان پرداخت زکات فطره وجود دارد گفت: از طریق سایت کمیته امداد و همچنین شماره ۰۹۶۸۷۷ نیز می‌توان اقدام کرد.

وی میزان زکات فطره نیز را برای قوت غالب نان ۱۰ هزار تومان و برنج از ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان دانست و گفت: کفاره غیرعمد برای هر نفر روزی ۳ هزار تومان و کفاره غیرعمد ۱۸۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه تمام صندوق‌های جمع‌آوری فطریه باید آرم شورای زکات بر روی آن باشد تصریح کرد: موسسات خیریه و مجموعه‌های مردم‌نهاد نیز اگر بخواهند زکات فطریه برای نیازمندان تحت پوشش خود جمع کنند فقط باید در داخل ساختمان خود مجموعه اقدام به دریافت کنند.

 وی در خصوص برخی سودجویی‌ها از زکات فطره تاکید کرد: طبق رصد پلیس فتا افراد مجهول‌الهویه‌ای با تبلیغات سوء به دنبال پرداخت زکات فطره به صورت غیرحضوری فطریه را غیرحضوری با شماره کارت خود هستند که مقرر شد دادستان به همراه پلیس فتا این شماره‌ها را مسدود کنند زیرا تنها شماره حساب شورای زکات مجاز به دریافت است.

ترکمانه در خصوص دریافت زکات فطره در روستاها نیز بیان کرد: ۶۰۰ روستا شورای زکات دارند که این شوراها نیز موظف شدند زکات اهالی روستا را جمع کرده و در آن روستا هزینه کنند.

وی تصریح کرد: طبق هماهنگی شورای زکات استان‌ مقرر شد کمیته امداد و بهزیستی لیست نیازمندان را احصا کنند و پس از جمع‌آوری زکات فطریه، بانک در شیفت کاری همان روز بر اساس تعداد نفرات تحت پوشش به حساب آنها واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان خاطرنشان کرد: ممکن است برخی شهروندان نتوانند زکات فطره خود را در روز عید پرداخت کنند، بنابراین تا سه روز صندوق‌ها در معابر عمومی برقرار است و می‌توانند زکات خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه در ۴۰ پایگاه دستگاه pos نیز پیش‌بینی شده است افزود: دفاتر کمیته امداد و بهزیستی نیز آماده دریافت زکات فطریه هستند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: زکات استان همدان کمیته امداد عید فطر مدیرکل کمیته امداد استان همدان جمع آوری زکات زکات فطره شورای زکات هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی

ناصر مرادی پویانی مدیرکل کمیته امداد استان ایلام اظهار کرد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار خانواده در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام تصریح کرد: مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوار‌های یک نفره ۱۰ میلیون ریال، ۲ نفره ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره ۲۰ میلیون ریال، چهار نفره ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و پنج نفره به بالا ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده‌های مددجو بوده و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

به گفته مرادی پویانی هم اکنون تعداد ۶۱۸۰۸ نفر در قالب ۲۷۵۲۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ایلام هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است