Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:05:49 GMT

چهار بازرس کل که توسط ترامپ اخراج شدند، چه کسانی بودند؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۲۰۳۰

چهار بازرس کل که توسط ترامپ اخراج شدند، چه کسانی بودند؟

در شش ماه گذشته، دولت ترامپ، چهار بازرس کل را اخراج کرده است که برخی قانون‌گذاران آمریکایی از جمله دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان از این اقدامات انتقاد کرد‌ه‌اند و خواستار توضیح درباره علت عزل این افراد شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، دولت ترامپ در شش ماه گذشته، چهار بازرس کل را از نهاد‌های فدرال اخراج کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام از سوی قانون‌گذاران دموکرات و برخی جمهوری‌خواهان مورد انتقاد قار گرفته است. هفته گذشته نیز این قانون‌گذاران آمریکایی خواستار توضیح در باره علت اخراج این افراد شده‌اند. 

به نوشته وبگاه «ای‌بی‌سی نیوز»، رئیس‌جمهور آمریکا این اختیار را طبق قانون اساسی دارد که بازرسان کلی که از سوی خود او انتخاب می‌شوند را اخراج کند، اما او باید 30 روز قبل از انجام این کار، کنگره را با خبر کند. 

وبگاه ای‌بی‌سی نیوز، این چهار بازرس کل که در شش ماه گذشته اخراج شده‌اند را در گزارشی معرفی و درباره آنان توضیح کوتاهی ارائه کرده است. 

«استیو لینیک»، بازرس کل در وزارت خارجه آمریکا / تاریخ اخراج: 15 مه 

جدیدترین کسی که از سوی ترامپ اخراج شد استیو لینیک، بازرس کل وزارت خارجه آمریکا بود. اخراج وی موجب عصبانیت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان شده و آنان خواستار بررسی اخراج وی شده‌اند. 

گفته می‌شود اخراج استیو لینیک که در حال تحقیق درباره «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بود، به توصیه خود پامپئو انجام شده‌ است.

لینیک در حال تحقیق درباره برخی اقدامات پامپئو از جمله سو‌ء‌استفاده از کارکنان وزارت خارجه آمریکا و همچنین درباره سو‌ء‌استفاده ترامپ از قدرت خود در تأمین سلاح به عربستان سعودی در سال 2019 بوده است. 

«کریستی گریم»، بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا / تاریخ اخراج: 1 مه 

ترامپ بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا را در اول ماه مه اخراج کرد. بر اساس گزارش این نهاد، گریم از سال 1999 برای این وزارتخانه کار کرده بود. اخراج وی بعد از اینکه وی گزارشی را برای کمبود شدید لوازم پزشکی و دارویی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا منتشر کرد، انجام شد.

«گِلن فاین»، بازرس موقت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) / تاریخ اخراج: 7 آوریل 

فاین قبل از اینکه در سال 2016 در وزارت دفاع آمریکا بازرس موقت کل شود، یازده سال بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا بود. وی برای هدایت یک کمیته‌ای که وظیفه نظارت بر استفاده از 2 تریلیون دلار بسته حمایتی کرونا را داشت، گماشته شده بود که توسط ترامپ اخراج شد. 

«مایکل آتکینسون»، بازرس کل جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا / تاریخ اخراج: 3 آوریل 

آتکینسون، در تاریخ سوم آوریل از سمت خود به عنوان بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا اخراج شد. ترامپ که وی را در سال 2017 به این سمت گماشته بود، در نامه عزل او، عنوان کرد که به آتکنسون، اعتماد ندارد. 

ارتباط آتکینسون با کنگره در مورد شکایتی که از یک افشاگری شده بود، به آغاز تحقیقات استیضاح ترامپ درباره مسئله اوکراین کمک کرد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترامپ بازرس کل بازرس کل وزارت خارجه آمریکا تاریخ اخراج اخراج شد شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند

تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به انتقاد آمریکا و غرب از تصویب قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی، خواستار طرد سفیر آمریکا در بغداد شدند.

به گزارش مشرق، تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به دخالت‌های آمریکا و غرب در مساله تصویب قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی در عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از این کشور شدند.

پارلمان عراق با وجود مخالفت‌ها از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، امروز یکشنبه قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را با یک اصلاحیه که در آن مجازات تعیین شده برای این جرائم را از اعدام به ۱۵ سال حبس تغییر می‌دهد، به تصویب رساند.

طبق گزارش العهد، نمایندگان عراقی که تعداد آن‌ها بیش از ۶۱ نفر است در یادداشتی به وزارت خارجه کشورشان خواستار تغییر سفیر آمریکا در بغداد به دلیل دخالت های آشکارش در امور داخلی این کشور شدند.

آن‌ها تاکید کردند: دخالت‌های آمریکا و برخی نهاد ها و سفارت‌های غربی در امور داخلی عراق را نمی‌پذیریم. از دستگاه قضایی عراق می‌خواهیم که قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی که به تازگی تصویب شد را اجرایی کند و تسلیم فشارها نشود.

این نمایندگان عراقی افزودند: تصویب قانون مبارزه با فحشا و همجنسگرایی موضعی شجاعانه از سوی پارلمان است. به محض اینکه این قانون تصویب شد صدای غربی ها در مخالفت با آن بلند شد.برخی سازمان‌های جامعه مدنی در عراق وابسته به آمریکا و غرب هستند و همجنسگرایی را تایید می کنند.

پیش از این «محمد جعفر الصدر» سفیر عراق در لندن در واکنش به اظهارات «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس که از تصویب قانون جرم‌انگاری هم‌جنسگرایی در عراق انتقاد کرده است، در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جناب وزیر شما بهتر است که نگران نسل‌کشی و نقض قوانین انسانی در غزه و خطر واقعی در شیوع چیزی باشید که با ماهیت انسانی و تمام ادیان در تضاد است.

وی نوشت: لطفا نصیحت‌هایتان را برای خودتان نگه دارید؛ ما مردمانی هستیم با هزاران سال تمدن و انسانیت.

دیگر خبرها

  • دانشجویان اخراج شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند