Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح سفره مهربانی با عنوان«نسیم مهر رضوی در ملک سلیمانی» و با توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی شامل ۱۲ قلم کالا توسط بنیاد کرامت رضوی در استان کرمان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ همزمان با شیوع کرونا به ویژه پس از فرمان مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان مبنی بر رزمایش مواسات در آستانه ماه مبارک رمضان؛ گروه ها و نهادهای مختلف دست به کار شدند و انصافاً صحنه های زیبایی از کمک های مؤمنانه در جای جای کشور ایران اسلامی و از جمله دیار کریمان، استان کرمان خلق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

کانون های خادمیاری رضوی از جمله گروه هایی بود که به صورت خودجوش در بعضی از شهرستان های استان نه فقط یک بار، بعضاً طی چندین مرحله اقدام به تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی کرد.

 

 

این کمک ها اما به شکل یکجا و ساماندهی شده که مستقیم از تولید آستان قدس برای استان کرمان ارسال شده؛ عصر چهارشنبه(۳۱ اردیبهشت)در قالب طرح «سفره مهربانی» با حضور مسئولین از محل مصلی کرمان برای آسیب دیدگان از کرونا ارسال شد.

 

سیدحسین صابری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با اشاره به توزیع 25 هزار بسته معیشتی شامل 12 قلم کالا گفت: از این تعداد 15 هزار بسته معیشتی در شهرستان ها و 10 هزار بسته صرفاً در شهرستان کرمان شامل مرکز استان و توابع توزیع می شود.

 

نماینده بنیاد کرامت رضوی در استان کرمان این سبدها را شامل کیسه 10 کیلویی برنج، دو بطری روغن، یک بسته زرماکارون، یک عدد رب گوجه، یک بسته عدس، تن ماهی، قند، شکر، نبات و نمک تبرکی آستان قدس عنوان کرد.

 

وی ارزش ریالی هر یک از این بسته ها را جدای از هزینه حمل تا استان کرمان، 240 هزار تومان اعلام کرد و درباره جامعه هدف توزیع سبدها اظهار داشت: بخشی از این بسته ها در اختیار نهادهای حمایتی قرار می گیرد و مابقی در میان گروه های مختلف آسیب دیده از کرونا که خود شناسایی کردیم توزیع می شود.

 

صابری با بیان اینکه جدای از این کمک های یکپارچه، از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون قدم های خوبی در توزیع کمک های مؤمنانه توسط کانون های خادمیاری شهرستان ها انجام شده؛ افزود: این کمک ها از طبخ غذای گرم گرفته تا توزیع بیش از هزاران بسته معیشتی را شامل می شود.

 

وی با اشاره به اینکه توزیع بسته های معیشتی که امروز انجام می شود را طبق برنامه ریزی و کار اصولی پیش بردیم؛ یکی دیگر از فعالیت های دفتر نمایندگی بنیاد کرامت رضوی در استان کرمان را مشارکت در کارگاه های تولید ماسک عنوان کرد.

 

 

 

بر اساس گزارش شبستان،  توزیع 250 بسته حمایتی بین نیازمندان شهر خاتون آباد توسط خادمیاران رضوی که ارزش ریالی هر بسته حمایتی 2میلیون و 700 هزار ریال بوده؛  بسته بندی و توزیع 120 پرس غذای گرم توسط این کانون در ماه مبارک رمضان انجام شد.

 

خادمیاران کانون محله ای مسجد امام رضا(ع) سیرجان هم طی چند مرحله از جمله توزیع ۲۰۰ پرس غذای گرم را در روستاهای نصرت آباد و حجت آباد؛ توزیع یک هزار بسته کمک‌معیشتی بین محرومان سراسر شهرستان و... اقدام کردند.

 

کانون خادمیاری شهرستان بافت هم با توجه به گسترش ویروس کرونا در آستانه عید نوروز و با هدف شاد کردن دل کودکان و خانواده‌های نیازمند، تعداد ۱۱۰ دست لباس توسط خادمیاران رضوی خریداری و بین کودکان دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه توزیع کرد؛ علاوه بر این؛ تهیه و توزیع ۱۷۰ بسته غذایی به ارزش 95 میلیون ریال، ۱۱۰۰ پرس غذای گرم، ۱۲ هزار قرص نان و ۳۰ عدد کارت هدیه 500 هزار ریالی برای بیماران خاص، نیازمندان و محرومان از دیگر اقدامات این کانون به شمار می رود.

 


توزیع هزار پرس غذای گرم؛ ۷۰۰ بسته غذایی به ارزش هر بسته بالغ بر ۳ میلیون ریال بین نیازمندان و نیز استمرار کمک های مؤمنانه در دهه سوم ماه مبارک رمضان از فعالیت های قابل ذکر کانون خادمیاران شهرستان نرماشیر است.

 

خادمیاران رضوی در شهرستان بم هم تعداد ۲ هزار قرص نان به ارزش ۱۰ میلیون ریال تهیه و در مؤسسات خیریه و سرای سالمندان شهرستان بم به صورت صلواتی توزیع کردند؛ همچنین ۲۳۰۰ پرس غذای گرم به کمک و همت خادمیاران رضوی کانون محله‌ای مسجد کوثرالرسول در بین افراد نیازمند شهرستان توزیع و تعداد ۵ بسته معیشتی به ارزش ۱۰ میلیون ریال توسط خادمیاران تهیه و تحویل محرومان داده شد.

 

 

خادمیاران رضوی کانون محله‌ای مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهرستان جیرفت یک باب منزل مسکونی برای بانویی بی سرپرست احداث کردند. همچنین با کمک خیرین اقلام ضروری از قبیل فرش، پتو و ... برای فرد نیازمندی که چندی پیش منزلش دچارحریق شده بود، خریداری و به وی تحویل داده شد. توزیع ۲۰۰ پرس غذای گرم، ۲۰۰ قرص نان، ۱۴بسته گوشت نیم کیلویی، ۱۴بسته یک کیلویی خرما، از دیگر اقدامات این کانون در ماه مبارک رمضان است.

 

 

موارد فوق تنها گوشه ای از تلاش صدها خادمیار رضوی در استان کرمان است که در موقعیت های مختلف به نام امام رئوف در جای جای استان پهناور کرمان بی نام و نشان و بدون ادعا انجام می دهند.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح سفره مهربانی خادمیاران رضوی رضوی در استان کرمان ماه مبارک رمضان خادمیاران رضوی پرس غذای گرم بسته معیشتی میلیون ریال هزار بسته بسته ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: توزیع بسته‌های معیشتی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل با بیش از هشت هزار سبد غذایی به رشد ۸۲ درصدی رسید.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته هشت هزار و ۶۱۸ بسته معیشتی برای خانواده‌های کم‌برخوردار در سطح استان توزیع شد که این رقم در مدت مشابه آن یک‌هزار و ۹۳۰ سبد بود.

وی افزود: ارزش این بسته‌های معیشتی توزیع شده در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این بسته‌های معیشتی در قالب طرح‌های پویش هلال رحمت، نذر خدمت ملی و استانی و نوروز در سطح استان زنجان و در محلات کم‌برخوردار ۲۰۲۰ توزیع شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: خیرین، نیکوکاران و مردم نوع‌دوست استان بازوی اصلی هلال احمر در توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های کم برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: طرح‌های بیان شده با همکاری کمیته امداد، آستان قدس رضوی، مراکز خیریه، معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و سازمان داوطلبان هلال احمر کشور اجرا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان، علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق کم‌برخوردار و محلات ۲۰۲۰ در پرداخت هزینه‌های دارویی و درمانی نیز از این خانواده‌ها حمایت مالی می‌کند.

هاشمی افزود: هلال‌احمر استان با استفاده از توان توانمندان و ظرفیت و کمک‌های خیرین بخشی از نیازهای نیازمندان را مرتفع می‌کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در سال گذشته نیز ۳۹ میلیارد و۲۱۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی برای بیماران نیازمند این استان که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نبودند، پرداخت شد.

کد خبر 747763

دیگر خبرها

  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران