Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:33:44 GMT

ساختمان اداری  قدیم بندر خرمشهر ثبت ملی  شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۴۰۵۶

ساختمان اداری  قدیم بندر خرمشهر ثبت ملی  شد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل بندر ودریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی چهارشنبه اظهار کرد: ثبت ملی ساختمان قدیم بندر خرمشهر مسیر نگهداری این بنای با ارزش که قدمت۶۴ ساله  دارد و در زمان اشغال خرمشهر مقر نیروهای بعثی در دوران مقاومت ۴۵ روزه بوده است و همچنین  بعد از آزاد سازی خرمشهر در طول دوران جنگ تحمیلی به عنوان سنگر رزمندگان استفاده می شد و حفظ  آثار دفاع مقدس بر دیوار های این ساختمان را هموار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ساختمان قدیمی اداره بندر خرمشهر به دلیل قرارگیری در کنار اروندرود مرز آبی با عراق بعنوان یکی از مکان‌های استراتژیک مهم در دوران دفاع مقدس بود.  

مدیر کل بندر  و دریانوردی خرمشهر از راه اندازی موزه" دریا و تاریخ دریانوردی"در این بنا خبر داد و گفت: بمنظور ارتقا و رونق گردشگری  در نظر است ساختمان قدیم بندر خرمشهر احیا و بازسازی شود و در آن موزه دریایی راه اندازی شود.

 اسعدی خاطر نشان می شود: پیش از جنگ تحمیلی نزدیک به چهار میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر  صورت میگرفت و نزدیکی این بندر به مراکز مهم جمعیتی، اقتصادی، کشاورزی و اجتماعی و وجود رودخانه آب شیرین اروند و همچنین استقرار راه آهن، فرودگاه و جاده های ترانزیتی به همراه نیروی کار فعال جایگاه استثنایی به آن بخشیده بود.

برچسب‌ها خرمشهر سالروز فتح خرمشهر سازمان بنادر و دریانوردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر سالروز فتح خرمشهر سازمان بنادر و دریانوردی خرمشهر سالروز فتح خرمشهر سازمان بنادر و دریانوردی بندر خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس

به گزارش خبرآنلاین از اطلاعات آنلاین، نیم قرن پیش مسئولان به این نتیجه رسیدند که دو نوع گواهینامه پایه یک و دو برای رانندگی کفایت می‌کند. روزنامه اطلاعات اول اسفند ۱۳۵۲ گزارشی از تغییر تقسیم بندی انواع گواهینامه رانندگی منتشر کرد. خبر را بخوانید. عکسی از اعمال قانون یک افسر راهنمایی رانندگی زن در خیابان‌های تهران نیم قرن پیش تماشا کنید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899677

دیگر خبرها

  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • (تصاویر) خیابانی که قرار بود شانزلیزه ایران شود
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس