Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فرهنگ بالای گیلانیان در رفتارهای انسان‌دوستانه گفت: گیلانیان همواره در تمامی کارهای انسان دوستانه ثابت‌قدم بوده و نمونه آن، اهدای اعضای پیوندی برای ادامه حیات هم نوعانشان است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای پیوند اعضا اعم از تجهیزات پزشکی، نیروی فوق تخصص و ماهر در سطح دانشگاه علوم پزشکی گیلان وجود دارد، ضرورت پرداختن به ترویج فرهنگ اهدای عضو را مورد تاکید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فرآیند 10 ساله اهدا و پیوند عضو در گیلان خاطرنشان کرد:  استان گیلان توانسته در برخی از پیوندها همچون پیوند کبد جزو استان‌های برتر کشور باشد.

سالاری یادآور شد: فراهم کردن شرایط لازم برای انجام عمل‌های پانکراس، قلب و سایر اندام‌ها، در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد  و باید طی سال‌های آتی با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها، به آن دست یابد.

وی  اذعان داشت: خوشبختانه با ترویج فرهنگ اهدای عضو، اهدای قلب نیز از سال گذشته در گیلان آغاز شد  و گیلانیان انسان‌دوست، چهار قلب به نیازمندان اهدا کردند که برای پیوند به تهران ارسال شد.

علی منفرد رئیس شورای عالی پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با بیان اینکه گیلانیان با فرهنگ بالای خود پیوند عضو را به‌عنوان یک فرهنگ پذیرفته‌اند و آن به‌عنوان یک وظیفه انسانی تلقی می‌کنند، گفت:  اهداکنندگان اعضا و نسوج به افرادی که کبد، قلب، پانکراس و سایر اندام‌های حیاتی خود را ازدست‌داده‌اند، حیاتی دوباره می‌بخشند و از این طریق علاوه بر اهدای زندگی به نیازمندان، از تحمیل هزینه‌های گزاف درمان به خانواده‌ها و حتی دولت نیز جلوگیری می‌شود.

  منفرد با اشاره به اینکه بسیاری از افراد در طول سال در سوانح و حوادث گوناگون دچار مرگ مغزی می‌شوند، گفت:  این افراد، حیات واقعی و مؤثری ندارند. درحالی‌که اعضای بدن‌شان ازجمله کلیه، کبد و قلب فعال است و می‌تواند در بدن فرد دیگری ادامه حیات دهند.

رئیس شورای عالی پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد:  با امکاناتی که در گیلان وجود دارد می‌توان ‌همچون پیوند کبد، در عمل پیوند قلب و مغز استخوان نیز فعال بود و راه‌اندازی این مراکز نیز چشم‌اندازی است که در آینده نزدیک قابل دست‌یافتنی خواهد بود.

وی با اشاره به رشد قابل توجه ترویج فرهنگ اهدا و پیوند عضو در گیلان، نقش رسانه‌ها، تریبون‌های نماز جمعه، دانشگاه‌ها و حتی شبکه‌های بهداشت و درمان را در ترویج این فرهنگ مؤثر دانست و  روند اهدای عضو در استان را رو به افزایش عنوان کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قلب دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیوند عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی