Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در آیین افتتاح پروژه‌های بزرگ صنعتی و عمرانی کشور شامل پروژه‌های بخش آب و کشاورزی استان سیستان و بلوچستان و آغاز عملیات نصب سکو و توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بیان داشت: الحمدالله بارش رحمت خداوند باعث یک حرکت و توسعه مناسب برای سطح کشور خواهد بود، مخصوصاً دشت سیستان که دشتی بوده است که از دیر باز تامین کننده نیازمندی‌های مواد غذایی نه تنها این منطقه بلکه بخش بزرگی از کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این سه پروژه بسیار برای ما اهمیت دارد از نظر این که بخش بزرگی از آب شرب مردم این استان از زاهدان و زابل و ۹۳۰ روستا را تامین می کند که خیلی اهمیت دارد و مهمترین طرح (امروز) ما است.

رئیس جمهور در زمان دستور افتتاح این طرح ها ضمن توسل به شهدای سرزمین فلسطین، تاکید کرد: لایروبی مسیل‌ها و رودخانه ها ضروری است و باعث می شود که مردم ما در زمان سیلاب در خطر نباشند و از سیلاب ها بتوانند استفاده کنند. ۳۵۶ میلیارد تومان برای این سه طرح استفاده شده است.

روحانی ادامه داد: من از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که از سال ۹۳ تقریباً همه درخواست‌هایی که نسبت به آب و خاک داشتم و از صندوق می‌خواستیم استفاده کنیم ایشان این اجازه را دادند و با درخواست من موافقت کردند.

وی با اشاره به پروژه ۴۶ هزار هکتاری در دشت سیستان، تصریح کرد: این ۴۶ هزار هکتار جزو طرح های بوده است اگر اغراق نکنم هر ماه آن را دنبال کردم و از وزیر مربوطه و مسئولین مربوطه سوال کردم که به کجا رسیده است و خیلی خوشحال هستم که امسال تا پایان سال همه ۴۶ هزار هکتار به بهره برداری می رسد و آن قولی که در سال ۹۳ مردم دادم اجرایی شود و خوشحالم که امروز ۳۶ هزار هکتار آن به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است

به گزارش خبرآنلاین،این درست که رئیس‌جمهور معتقد به حضور میدانی در سفرها استان‌ها است اما بهتر آن است که به جای اینکه هر ماه یک سفر به استانی صورت بگیرد و هزینه‌هایی نیز در برداشته باشد در تهران نشسته و دستورات را صادر کند و مدیران استانی پیگیری کارها را داشته باشند تا روند بهتری بر کارها حاکم شود.

یک فعال سیاسی اصولگرا در ارتباط با سفرهای استانی دولت به روزنامه آرمان ملی گفت: من نفس سفرهای استانی را کار مثبتی می‌دانم، اما اینکه رئیس‌جمهور و تیم همراهمش برای چند بار به یک استان سفر می‌کند بدین معناست که نتوانستند سیستمی را که مشکلات استان حل شود طراحی کنند. برای همین فکر می‌کنند می‌توانند با مراجعات مکرر این مشکلات را حل کنند.

محمد مهاجری گفت: همین که رئیس‌جمهور لازم می‌داند چند بار به یک استانی برود به این معنی است که اصل سفرهای استانی به یک سیستم تبدیل نشده و رفع مشکلات آنها صرفا با حضور شخص آقای رئیس‌جمهور قابل پیگیری است که نشان‌دهنده عدم کارآمدی بروکراسی حاکم بر دولت است.

وی بیان کرد: ‌سفرهای استانی دولت برای این است که کارنامه‌ ارائه کنند. وی تصریح کرد: اخیرا رئیس‌جمهور به یکی از استان‌ها رفت و اعلام کرد که چند صد پروژه را افتتاح کرده و بعد که اعتبار و بودجه مصرفی را اعلام کردند نشان می‌داد که بودجه هر پروژه 50 میلیون بوده است. رئیس‌جمهور برای پروژه 50 میلیونی باید به استان برود؟ حتی بخشدار یک شهر کوچک هم می‌تواند آن را افتتاح کند و نیازی به حضور رئیس‌جمهور نیست. به‌نظرم رئیس‌جمهور یک استراتژیست است و باید در مرکز کشور در ساختمان رئیس‌جمهوری از نخبگان استفاده کند و از مشورت آنها بهره‌مند شود و در جلسات سیاست‌گذاری حضور پیدا کند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900411

دیگر خبرها

  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است