Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@03:10:56 GMT

نشريه پزشکي لنست از ترامپ انتقاد کرد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۱۰۳۴

نشريه پزشکي لنست از ترامپ انتقاد کرد

خبرگزاری آریا- نشریه پزشکی لنست (Lancet) از ترامپ، به علت اظهارات کاملا نادرستی که در نامه تهدید آمیزش مبنی بر قطع کمک‌های واشنگتن به سازمان بهداشت جهانی مطرح کرده بود، انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، نشریه پزشکی لنست (Lancet) از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به علت اظهارات کاملا نادرستی که در نامه تهدید آمیزش مبنی بر قطع کمک‌های واشنگتن به سازمان بهداشت جهانی مطرح کرده بود، انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نشریه پزشکی لنست با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ادعای ترامپ مبنی بر این که این نشریه در دسامبر 2019 یا پیشتر از آن گزارش‌هایی درباره شیوع بیماری کرونا در ووهان چین منتشر کرده، نادرست است.
نشریه لنست با انتشار بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد: «این اظهارات کاملا نادرست است. لنست در دسامبر 2019 هیچ گزارشی که در آن به یک ویروس یا شیوع آن در ووهان یا جای دیگری از چین اشاره کرده باشد منتشر نکرده است.»
بیانیه لنست واکنشی به نامه 18 ماه می‌دونالد ترامپ خطاب به تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، است.
ترامپ در این نامه که شامگاه دوشنبه انتشار یافت نوشته بود سازمان بهداشت جهانی «به طور مستمر گزارش‌های معتبر مبنی بر شیوع ویروس (کرونا) در ووهان در اویل ماه دسامبر 2019 و یا حتی پیش از آن را نادیده گرفته بود و گزارش‌های نشریه پزشکی لنست نیز از جمله این گزارش‌ها بوده است.»
ترامپ در نامه به مدیر کل سازمان بهداشت جهانی تهدید کرده بود اگر این سازمان ظرف 30 روز آینده اصلاح چشمگیری در رویه هایش انجام ندهد، آمریکا علاوه بر قطع کمک‌های خود به سازمان بهداشت جهانی از این سازمان نیز خارج خواهد شد.
لنست اعلام کرد این مجله اولین بار در 24 ژانویه گزارش‌هایی را درخصوص ویروس کرونا منتشر کرد که در یکی از آن‌ها به شناسایی 41 فرد مبتلا به کووید-19 در ووهان اشاره شده بود.
گزارش دیگری نیز در همین تاریخ منتشر شد که به بررسی شواهد اولیه در زمینه انتقال این ویروس از انسان به انسان می‌پرداخت. دانشمندان هنگ کنگی و چینی در این تحقیق همکاری کرده بودند.
لنست در بیانیه خود تصریح کرده است: اتهاماتی که رئیس جمهور آمریکا در نامه خود مطرح کرده است به تلاش‌ها در زمینه تقویت همکاری بین المللی برای کنترل ویروس همه گیر کرونا لطمه جدی و مخرب وارد می‌کند. لازم است که هر گونه اظهار نظر در خصوص آن چه که در دسامبر و ژانویه روی داده است بر اساس واقعیات صورت گیرد.
کاخ سفید هنوز در خصوص آن چه که نشریه لنست مطرح کرده است اظهارنظری نکرده است.
ریچارد هورتون Richard Horton، سردبیر نشریه لنست که پیشتر نیز از دونالد ترامپ انتقاد کرده بود، در توئیتی خطاب به رئیس جمهور آمریکا نوشت که این نشریه تا پیش از 24 ژانویه گزارشی (در ارتباط با کرونا) منتشر نکرده است.
ترامپ در ماه آوریل اعلام کرده بود تا زمانی که یک تحقیق و تفحص مستقل در ارتباط با مدیریت سازمان بهداشت جهانی در زمینه بحران کرونا صورت نگیرد، واشنگتن کمک‌های خود به این سازمان را قطع خواهد کرد.
منتقدان ترامپ می‌گویند وی در تلاش است تا با مقصر معرفی کردن سازمان بهداشت جهانی توجه افکار عمومی را از ناتوانی دولتش در مواجهه با بحران کرونا در آمریکا منحرف کند. بر اساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، ویروس کرونا تا کنون جان بیش از 90 هزار نفر را در آمریکا گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نشریه پزشکی لنست سازمان بهداشت جهانی مطرح کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه و شباهت آن با لنست روسی

پهپاد انتحاری جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که هنوز نام آن اعلام نشده است، ساختاری مشابه پهپاد انتحاری «لنست» روسی دارد و می‌توان این پهپاد جدید را در زمره مهمات پرسه‌زن نیز دسته‌بندی کرد.

مهمات پرسه‌زن به دسته‌ای از تسلیحات اطلاق می‌شود که پس از پرتاب، توسط سامانه‌های اپتیکی و حرارتی، به‌سمت هدف روانه می‌شود و با گشت‌زنی در آسمان، هدف موردنظر را پیدا و سپس آن را منهدم می‌کند.

این دسته از تسلیحات کاربرد قابل‌توجهی در رزم زمینی و به‌خصوص عملیات‌های ضدکمین دارند و با توجه به ابعاد کوچک و قابل حمل بودن توسط نفر به سلاحی مناسب برای نیرو‌های زمینی بدل شده‌اند.

چنانچه این پهپاد جدید با الگوگیری از پهپاد لنست روس‌ها ساخته شده باشد، می‌بایست مشخصاتی شامل مداومت پروازی ۳۰ الی ۶۰ دقیقه، وزن محموله ۳ الی ۶ کیلوگرم و حداکثر برد ۴۰ کیلومتر داشته باشد که آن را به سلاحی کارآمد برای نیرو‌های زمینی کشورمان بدل می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه و شباهت آن با لنست روسی
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • گزارش سازمان ملل از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در بیمارستان ناصر
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست