Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر پنج‌شنبه در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، آیات جز ۲۷ قرآن کریم را مورد بررسی قرار داد و افزود: یکی از اصلی ترین موضوعات در مقاومت نقش مردم در پیروزی جبهه مقاومت است که خداوند در آیات متعددی به نقش مؤمنان در این زمنیه اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه اگر مؤمنان سستی بورزند پیروزی جبهه مقاومت با مشکل روبرو خواهد شد، افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که هدف از فرستادن پیامبران و دادن دلایل آشکار و شاخصه‌هایی برای تشخیص حق از باطل، این بوده که مردم عدالت را برپا کنند.

استاد حوزه علمیه قم هدف همه انبیا را عدالت گستری عنوان و تصریح کرد: در رسالت پیامبران چند امر مشترک وجود داشته است که نخست بینات و معجزات، دوم کتاب به معنای کتاب‌های آسمانی با هدف عدالت گستری و برپایی عدالت و سوم میزان بوده است.

وی ادامه داد: میزان به معنای شاخص‌هایی است که بتوان به وسیله آن عدالت را تشخیص داد زیرا گاهی عدالت خواهان در تشخیص عدالت دچار مشکل می‌شوند که باید از وحی و میزان استفاده کنند.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی هدف از بینات و کتاب‌ها و معجزات را آزمایش انسان‌ها عنوان کرد و افزود: خداوند به وسیله در معرض دفاع از مظلوم قرار دادن، مؤمنان را آزمایش می‌کند تا ببیند آیا به دنبال اقامه قسط هستند یا خیر زیرا یاران خداوند به دنبال عدالت گستری هستند.

وی در خصوص نقش مردم در برپایی عدالت تصریح کرد: خداوند می‌فرماید که پیامبران آمدند و کتاب‌های آسمانی را آوردند و میزان تشخیص حق از باطل داده شد و سلاح در اختیار آنها قرار گرفت تا عدالت را در سطح بین الملل ایجاد کنند.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام بیان کرد: ملت شریف ایران در طول چهل سال گذشته نشان دادند که با در صحنه حاضر شدنشان، کارهای بزرگی انجام می‌شود همانگونه که هشت سال دفاع مقدس را مردم مدیریت کردند.

وی گفت: در حوزه سلامت افتخاری که کشور ایران در مبارزه با کرونا به دست آورد، با حضور مردم رخ داد و ساختن ماسک در خانه‌ها، کمک در بیمارستان، حضور داوطلبانه روحانیون جهادی در بیمارستان به عنوان همراه بیمار و کمک رسانی نیروهای جهادی برای تهیه اقلام مورد نیاز مردم تنها بخشی از حضور پرشور مردم ایران برای مبارزه با کرونا بوده است.

وی در آستانه روز جهانی قدس دفاع از مظلومیت مردم فلسطین را عرصه امتحانی برای امت اسلام دانست و افزود: فردا روز جهانی قدس است و ملت ایران و امت اسلام به سخنان رهبر جبهه مقاومت در دوره معاصر گوش فرا می‌دهند.

کد خبر 4931653

منبع: مهر

کلیدواژه: استاد حوزه علمیه پژوهشگاه فقه نظام فلسطین ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد گرگان قزوین شب قدر شیوع کرونا بیرجند ایلام کمک به نیازمندان مواسات روز قدس روابط عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم

نمازگزاران جمعه در شهرستان‌های مختلف استان امروز پس از اقامه نماز وحدت بخش جمعه در حمایت از مردم مظلوم غزه راهپیمایی کردند و فریاد محکومیت جنایت اسرائیل سردادند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دیروز برای حمایت از مقاومت فلسطین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مردم ایران اسلامی در استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم و انزجار، هفتم اردیبهشت بعد از اقامه نمازجمعه با حضور گسترده خود ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار، حمایت همه جانبه خود را از مردم فلسطین تا آزادی قدس شریف فریاد می‌زنند.

راهپیمایی مردم ساری از مصلی امام خمینی (ره) این شهر به سمت میدان ساعت برگزار شد.

نمازگزاران ساروی در این راهپیمایی با در دست داشتن تصاویری از امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و پرچم فلسطین با مشت‌های گره کرده، فریاد الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر ضد ولایت فقیه سر دادند و از مردم مظلوم غزه حمایت کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهر پارسال برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و غزه قلب خونین جهان، رژیم صهیونیستی و حامیان غربی این رژیم را با مقاومت و ایستادگی به مصاف طلبیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • شرکت ۲۰ هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • علت حمایت مردم ایران از ملت مظلوم فلسطین