Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@00:40:24 GMT

بی سرزمین کردن مردم فلسطین، پذیرفتنی نیست

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۳۸۳۶

بی سرزمین کردن مردم فلسطین، پذیرفتنی نیست

وزارت امور خارجه ایران گام برداشتن در مسیر الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی را ورود به آتش خشم و اعتراض جهانی خواند و اعلام کرد:بی سرزمین کردن مردم فلسطین، پذیرفتنی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی این رژیم در توئیتی اعلام کرد: «هدف شوم آمریکایی - اسرائیلی در الحاق کرانه باختری، با اعتراض جهانی روبرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این توئیت آمده است: «گام برداشتن در این مسیر، ورود به آتش خشم و اعتراض جهانی است.»

وزارت خارجه ایران تاکید کرده است: «بی سرزمین کردن مردم فلسطین پذیرفتنی نیست.»

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده که بحث‌ها و مذاکرات کابینه در خصوص الحاق کرانه باختری و دره اردن به اراضی اشغالی در ماه ژوئیه (اواخر تیرماه و اوایل مردادماه) آغاز خواهد شد.

طبق این طرح، تمام مناطق شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری به دیگر بخش‌های فلسطین اشغالی الحاق خواهد شد که حدود ۳۰ درصد از کل اراضی آن را تشکیل می‌دهد.

روز گذشته نیز کشورهای فرانسه و آلمان ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره اشغال کرانه باختری، اعلام کردند این امر می‌تواند روابط تل‌آویو و اتحادیه اروپا را مخدوش کند.

* آرزوی بساز و بفروش ها برای رژیم غاصب صهیونیستی محقق نخواهد شد

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه ایران همچنین در توئیتی دیگر اعلام کرد: «سرنوشت جهان اسلام را آمریکا و متحدانش در منطقه تعیین نمی کنند. جهان اسلام، امتی یکپارچه است که نفرت خود را از طرح آمریکایی- اسرائیلی ابراز می دارد. آرزوی بساز و بفروش ها برای رژیم غاصب صهیونیستی محقق نخواهد شد، زیرا آزادیخواهان و صلح طلبان جهان اسلام حامی فلسطین هستند.»

لازم به ذکر است، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) و در آستانه روز قدس نیز بیانیه ای صادر کرد.

منبع: دانا

کلیدواژه: الحاق کرانه باختری وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، همزمان با حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مقاومت مبارزان فلسطینی در برابر نظامیان صهیونیست، کرانه باختری نیز شاهد تنش میان فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی است.

منابع فلسطینی گزارش دادند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی نزدیک ایست بازرسی نظامی صهیونیستی «جباره» در شرق شهر «طولکرم» واقع در کرانه باختری به سوی یک خودرو فلسطینی آتش گشوده‌اند. هنوز جزییات بیش‌تری از زخمی‌ها یا شهیدان احتمالی این حادثه گزارشی مخابره نشده است.

همچنین در پی یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «عزون» در شرق «قلقیلیه» واقع در کرانه باختری، این منطقه شاهد وقوع درگیری میان نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی بود.

روستای «دوما» در جنوب شهر «نابلس» واقع در کرانه باختری نیز با یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی روبرو شد.

نظامیان صهیونیست در اطراف ایست بازرسی نظامی صهیونیستی «عناب» واقع در شرق شهر طولکرم نیز یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

باشگاه اسیر فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی «فیروز سلامه» که یکی از بانوان آزاده توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطینی در غزه است، «لمی غوشه» بانوی خبرنگار و از اسیران آزادشده در گذشته و «رامز عواد» خبرنگار فلسطینی را در ایست بازرسی نظامی صهیونیستی «عطاره» بازداشت کرده‌اند.

کد خبر 6091430

دیگر خبرها

  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 388 و شهدای کرانه باختری به 491 شهید رسید
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر