Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@21:27:13 GMT

بیانیه پسر «جمال خاشقچی» درباره عفو قاتلان پدر

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۷۸۸۷

بیانیه پسر «جمال خاشقچی» درباره عفو قاتلان پدر

یکی از پسران روزنامه‌نگار مقتول سعودی بیانیه‌ای در توییتر منتشر و اعلام کرد قاتلان پدرش را عفو کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پسر «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار مقتول سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که قاتلان پدرش را می‌بخشد. این بیانیه را «صالح خاشقچی» روز جمعه در توییتر منتشر کرد.

به گزارش «بی‌بی‌سی»، او در توییت خود نوشت: در این شب مبارک از ماه مبارک (رمضان) به یاد می‌آوریم که خداوند می‌فرماید: اگر شخصی ببخشد و مصالحه جوید، پاداش او از جانب خداوند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین ما پسران شهید جمال خاشقچی اعلام می‌کنیم کسانی که پدر ما را کشتند، عفو کرده و به دنبال پاداش از جانب خداوند متعال هستیم.

خاشقچی، از منتقدان برجسته دولت سعودی اکتبر ۲۰۱۸ در کنسولگری ریاض در استانبول به شکلی وحشیانه به قتل رسید. مقامات سعودی همواره مدعی  هستند که این جنایت، عملیاتی خودسرانه بوده و دستور آن از طرف ریاض صادر نشده بود. اما در سطح بین‌المللی این مسئله مورد تردید است و چندین آژانس اطلاعاتی و سازمان ملل روایت دولت آل سعود درباره نحوه وقوع این جنایت را زیر سوال برده‌اند.

خاشقچی، ستون‌نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست و در سال‌های پایانی عمرش ساکن آمریکا بود. بعد از آن که روایت‌های زیادی درباره ناپدید شدن وی مطرح شد، مقامات ریاض سرانجام اذعان کردند که وی توسط تیمی که قصد بازگرداندن وی به عربستان را داشت، به قتل رسیده است.

در دسامبر سال ۲۰۱۹، ۵ فرد ناشناس به دلیل نقش داشتن در قتل این روزنامه‌نگار در دادگاهی در ریاض به اعدام محکوم شدند. «آگنس کالامارد»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور قتل‌های فراقانونی محاکمه نمایشی سعودی را متناقض با عدالت خواند و خواستار تحقیقات مستقل در خصوص قتل خاشقچی شد.

صالح که بعد از قتل پدرش به دیدن «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی، کسی که تصور می‌شود با این قتل ارتباط مستقیم داشته، رفت،  پیش از این هم در تایید تحقیقات سعودی درباره قتل پدرش بیانیه‌هایی را صادر کرده بود. او همچنین پیش از این گفته بود عده‌ای می‌کوشند از قتل پدر وی برای زیر سوال بردن رهبری عربستان، سوءاستفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد بن سلمان جمال خاشقچی قتل روزنامه نگار سعودی آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن برخوردهای صورت گرفته توسط پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا در محکومیت صهیونیسم، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است. دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده‌اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد. شکل گیری، تثبیت و استمرار این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد. گستردگی، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی سابقه در آمریکا محسوب می‌شود. جنبشی که به سرعت در حال تعمیم به دیگر حوزه‌های جغرافیایی و آموزشی غرب است.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تقدیر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها که علی رغم خفقان ناشی از سلطه لابی‌های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم نوعان خود در غزه آمده‌اند، جنایت و برخوردهای صورت گرفته علیه آنها را قویاً محکوم می‌کند. همچنین این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی جهان، فارغ از هر نژاد و مذهبی، از حرکت انسان دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است. بدیهی است که اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، حداقلی ترین مسؤولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود.

کد خبر 6089620 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است