Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم گفت: جنبش دانشجویی باید در برابر صداهای روشنفکرانه و اراده‌هایی که آرمان آزادی قدس را کمرنگ‌ می‌کنند، ایستادگی کند.

مجید شهماروند در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره هدف گرامیداشت روز جهانی قدس اظهار کرد: برای بحث پیرامون هدف روز قدس باید از کلام بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) به بحث وارد شد و به مسئله پرداخت؛ امام در اولین پیامی که پیرامون روز قدس صادر کردند- در ۱۶ مردادماه ۵۸ - در گام اول هدف اولیه اعلام روز قدس را در دو محور اشاره کردند: یکی اینکه در فرازی امام از دولت‌های اسلامی و مسلمانان جهان درخواست می‌کنند که برای شکست اسرائیل و همپیمانان این رژیم به هم پیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به هم پیوستن مسلمانان، اتحاد، اجماع و یک‌صدایی دولت‌های اسلامی و مسلمانان جهان هدف اولیه و گام ابتدایی است که امام مدنظر قرار می‌دهند و در فراز‌های آخر پیام هم امام «اعلام این همبستگی بین‌المللی مسلمانان در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان» را درخواست و مطالبه می‌کنند. وقتی فرمایش‌ها و پیام‌های دیگر امام را مطالعه می‌کنیم متوجه می‌شویم که نگاه امام به روز قدس، روز اعلان مبارزه، روز تجدید مبارزه و روز قوت مبارزه است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم با بیان اینکه هدف از روز قدس حفظ سنگر مبارزه اسلام در برابر مستکبران و روز اعلان صریح این مبارزه با قدرت‌هاست، گفت: روز قدس را به یک حرکت و‌ موضع تبلیغاتی تقلیل ندهیم. وقتی امام روز قدس را روزی می‌دانند که به فرموده ایشان باید به ابرقدرت‌ها فهماند که دیگر آن‌ها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند یعنی روز اعلام جنگ و روز استقلال ممالک اسلامی است. روزی است که باید ایستاد، مجهز شد و مسلمانان را از انزوا خارج کرد.

شهماروند ادامه داد: اگر صحیفه محجور امام را مطالعه کنیم، تعبیر بسیار مهم و کلیدی امام در جلد ۹ صفحه ۲۷۶ است که فرمود: روز قدس فقط اختصاص به قدس ندارد، روز مقابله مستضعفان با مستکبران است و روزی است که باید مستضعفان مجهز بشوند در مقابل مستکبرین و‌ دماغ مستکبرین را به خاک بمالند؛ پس روز قدس روز شعار نیست و نهایتا یک حجمه تبلیغاتی صرف نیست. بله این هم جزئی از آن است اما اصلا روز قدس روز قیام مستضعفان در برابر مستکبران است حتی روز قیام علیه حکام اسلامی سرسپرده کفار است. این‌ها همه تعبیرهای ناب امام روح‌الله است. با این مختصات شعار این روز شعار بخشی از جنگیدن بوده و همچنین حضور و اعلام همبستگی آن نیز جنگیدن با ظلم است.

وی با اشاره به لزوم هم‌افزایی دانشجویان جهان اسلام برای نابودی رژیم صهیونیستی، افزود: جنبش دانشجویی در دو حوزه داخلی و خارجی باید نقش‌آفرینی موثری داشته باشد. در حوزه داخلی جنبش دانشجویی همواره باید در سرفصل‌های آرمان‌خواهانه خود، آرمان آزادی قدس و نابودی اسرائیل را هم از دولت‌ها مطالبه کند و هم این مطالبه را در کف جامعه انقلابی ایران زنده نگهدارد و در آن بدمد؛ جنبش دانشجویی مسلمان ایران باید علمدار مبارزه با اسرائیل باشد؛ بخش دیگر نقش‌آفرینی داخلی جنبش دانشجویی، ایستادگی استوار در برابر صداهای روشنفکرانه و اراده‌هایی است که این آرمان اسلامی را کمرنگ‌ کنند و به حاشیه ببرند.

این فعال دانشجویی گفت: در حوزه بین‌الملل چندسالی است که شاهد حرکت‌های خوبی هستیم‌. تشکل‌های دانشجویی با ارتباط گرفتن با دانشجویان مسلمان دیگر کشورها دو هدف مهم، یکی تبیین نظریه مقاومت و دیگری تشکیل هسته‌های دانشجویی روشنگری و هسته‌های مبارزه نظری را سازماندهی و هدایت کنند؛ جنبش دانشجویی در تحقق آرمان دیرینه امام یعنی تشکیل حزب مستضعفان در دنیا برای اتحاد مستضعفان در برابر چپاولگران شرق و غرب نیز می‌تواند ورود و نقش‌آفرینی جدی داشته باشد.

شهماورند با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی زمینه‌ساز آزادی قدس شد، گفت: شک نکنید که خونب‌های شهید سلیمانی آزادی قدس و نابودی اسرائیل خواهد بود و شهادت این مرد بزرگ تاثیر بسیار زیادی بر تحولات منطقه گذاشت؛ آمریکا از سال ۲۰۰۳ در عراق حضور دارد و تنها یک بار و آن‌ هم در سال ۲۰۱۱ در زمان ریاست جمهوری اوباما از عراق خارج شد. اما پس از شهادت شهید سلیمانی می‌بینید که این عراق است که برای اولین بار در تاریخ خود قوای نظامی آمریکا را اخراج می‌کند. دقت کنید فرق بین خروج ارادی و اخراج از یک کشور فرق است. در افغانستان ۱۹ سال است که حضور دارند، چه شد؟ اکنون شاهد هستیم که ۷۵ درصد مردم افغانستان به وسیله طالبان در حال مبارزه و ایستادگی نظامی در برابر آمریکا هستند.

وی خاطرنشان کرد: ریاض و قاهره چقدر تلاش کردند که بین ایران و گروه‌‌های مقاومت در غزه شکاف ایجاد کنند اما مشاهده کردید که یکی از اتفاقات مهم بعد از شهادت سید‌الشهدای مقاومت، تقویت فضای ایدئولوژیک و هم‌پیمانی گروه‌های مقاومت بود؛ این نکته‌ای بسیار مهم است که ساختار رفتاری و کنشگری حاج قاسم و قوای نظامی شهید سلیمانی در منطقه، یک نظم امنیتی نوینی را در منطقه بنا نهاد که در نتیجه آن امنیت، از یک رویکرد ساختاری و مردمی برخوردار است و قدرت و حفظ آن به مردم واگذار شده است. مقاومت؛ سیستماتیک، ساختارمند و یک زیست اجتماعی شده است و امروز می‌بینید که اعتقاد افکار عمومی در منطقه، مقاومت را تنها راهکار عملی می‌داند و آن را به‌عنوان یک اصل بسیار اساسی و حیاتی پذیرفته است. مجموعه این رخ دادها به برکت خون شهید سلیمانی ان‌شاء‌الله منجر به آزادی قدس و اقتدای مسلمانان جهان به نماز به امامت رهبری معظم انقلاب در قدس خواهد شد.

انتهای پیام/۴۱۱۸/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه قم ماه مبارک رمضان روز قدس جامعه اسلامی دانشجویان قدس ۹۹ جنبش دانشجویی شهید سلیمانی آزادی قدس روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است

رهیر جنبش انصارالله یمن با اشاره به آمار بالای شهدا و زخمی‌ها در غزه گفت، حملات برنامه‌ریزی‌شده رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه در واقع جنگ علیه کل جامعه ساکن این منطقه است.

به گزارش ایسنا، «سید عبدالملک بدر الدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی روز پنجشنبه خود گفت: نسبت شهدا و زخمی‌های غزه نزدیک به ۶ درصد از جامعه ساکن غزه را تشکیل می‌دهد و این بالاترین درصد کشتار در عصر حاضر است.

الحوثی گفت: حملات برنامه‌ریزی‌شده اسرائیل علیه ملت فلسطین در نوار غزه درواقع جنگ علیه کل جامعه ساکن این منطقه است.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: دشمن اسرائیلی هر روز مردم را فلسطین را با تمام ابزارهای کشتار جمعی و گرسنگی دادن و شیوع بیماری‌های واگیردار هدف قرار می‌دهد.

او با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی هر روز به شیوه‌های خود برای به قتل رساندن مردم ساکن نوار غزه تنوع می‌بخشد، گفت: دشمن اسرائیلی با پخش صدای فریاد کودکان از پهپادها که در حال کمک خواستن هستند، مردم غزه را فریب داده و آنها را هدف قرار می‌دهند.

الحوثی در ادامه گفت: این دشمن بیمارستان‌ها را به گورهای دسته جمعی تبدیل کرده و در آنها مرتکب جنایاتی چون اعدام کادر درمان و بیماران می‌شود، در هیچ نقطه‌ای از جهان نشنیدیم جنایاتی در این سطح از جنایات فجیع دشمن اسرائیلی انجام شود.

رهبر انصارالله یمن افزود: با شناسایی گورهای دسته جمعی در داخل بیمارستان ناصر مشخص شد که دشمن پیکرهای شهدا را مثله کرده و اعضای بدن آن‌ها را به سرقت برده است.

او ادامه داد: دشمن به شکلی گسترده به شیوه گرسنگی دادن ادامه می‌دهد و بیمارستان کمال عدوان هر روز ۵۰ کودک دچار خشکی و کمبود غذا را پذیرش می‌کند.

ادامه دارد..

دیگر خبرها

  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • پزشکیان به اسرائیل: شما که هر روز صدها و هزاران نفر را می‌کشید پس چرا ککتان نمی‌گزد؟ اگر مرد هستید با آنها که مبارزه می‌کنند، بجنگید
  • فیلم| سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • 200 روز از جنگ غزه گذشت و اسرائیل به اهدافش نرسید
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد