Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس بازار سرمایه گفت: سهام عدالت می تواند در مجامع تیر ماه تعیین کننده مدیریت برخی شرکت ها باشد و احتمالا بلوک های سهام عدالت برای حقوقی‌ها جذاب خواهد بود و در صورتی که درست مدیریت شود تاثیر منفی بر بازار نخواهد داشت.

علیرضا تاج بر، مدیر عامل کارگزاری نوین در گفت و گو با خبرنگار بورس تابناک گفت: از یک سال گذشته شاهد اقبال عمومی به بازار سرمایه بودیم و بسیاری از وجوه مازاد از سپرده‌های بانکی و بازارهای موازی نظیر ارز و سکه به بازار سرمایه سرازیر شدند، این ورود نقدینگی باعث رونق بی نظیر بورس شد و در اردیبهشت و فروردین سال جاری شاهد رشد شتابان شاخص بودیم که گرچه برای سرمایه‌گذار خوشحال کننده بود ولی این رشد با مبانی بازار و سرمایه همخوانی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از چند وقت قبل جلوی این رشد گرفته شد و شاهد برگشت روند بودیم با توجه به اینکه عرضه حقوقی ها بیشتر شد و از شدت ورود پول هم کاسته شده و منجر به کمتر شدن رشد شاخص و حتی برخی روزها نیز بازار منفی را شاهد بودیم. تاج بر با بیان اینکه برای ادامه روند صعودی نیاز به دلایل جدید و تزریق اخبار جدید هستیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده اخبار همچون رشد سوداوری، ارزش دارایی‌ها، پتانسیل افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی شرکت ها در مجامع رونمایی می شود و به نظر خیلی از سهام بنیادی هنوز جای رشد دارند، باید منتظر مجامع این شرکت‌ها باشیم که در تیرماه برگزار می‌شود.

به گفته تاج بر، روند رو به رشد شاخص امسال ادامه دار خواهد بود، لیکن بهتر است این رشد با شیب متعادل تر و ملایم تر باشد، چرا که با رشد ۵۰ تا ۶۰ درصد شاخص طی یک ماه حمایت از بازار سرمایه در زمان برگشت مشکل می شود.

وی ادامه داد: با توجه به حجم نقدینگی و حمایتی که از طرف دولت از بازار سرمایه می‌شود و اخبار مثبت از سهام پر پتانسیل امیدوارایم بازار روند متعادل تری داشته باشد.

تاج بر در خصوص قابل خرید و فروش شدن 30 درصد از سهام عدالت از سه شنبه هفته اتی و تاثیر آن بر بازار گفت: در مورد سهام عدالت متاسفانه ابهامات زیاد و اطلاع رسانی کم بوده، با توجه به اینکه ۴۹ میلیون نفر سهام عدالت دارند که ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این تعداد در قید حیات هستند و ۱۰ میلیون نفر روش مستقیم را برگزیدند. این ۱۰ میلیون نفری که روش مستقیم را برگزیده‌اند، می‌توانند درخواست فروش خود را به بانک‌ها ارائه دهند و بانکها درخواست را به برخی کارگزاران بدهند اگر 30 درصد سهام عدالت این ۱۰ میلیون نفر ر محاسبه کنیم به رقمی معادل ۲۴ هزار میلیارد خواهیم رسید که این مبالغ وارد بازار می شود.

وی تاکید کرد: بازار در این خصوص (آزاد سازی سهام عدالت) نگران است و حق هم دارد، عرضه ها زیاد شده ولی در حقیقت اگر این ۲۴ هزار میلیارد تومان مدیریت شود و خریدار بلوکی داشته باشد بازار به روند خود ادامه خواهد داد.

مدیر عامل کارگزاری نوین گفت: سهام عدالت می تواند در مجامع تیر ماه تعیین کننده مدیریت برخی شرکت ها باشد و احتمالا بلوک های سهام عدالت برای حقوقی‌ها جذاب خواهد بود و در صورتی که درست مدیریت شود تاثیر منفی بر بازار نخواهد داشت.

تاج بر افزود: متاسفانه شاهد برخی تکروی ها و عدم مشورت متولیان امر هستیم انتظار می رود که از پیشکسوتان بازار در اینگونه مواقع استفاده شود و نظر آنان جویا شود چرا که برخی ابهامات برای بازار سرمایه مطلوب نیست.

وی تاکید کرد: این بازار با این رونق کنونی آرزوی دیرینه فعالانه بوده و رونق بازار سرمایه هم به نفع اقتصاد ملی، هم رونق صنعت خواهد بود و هم کنترل تورم را در پی دارد، در حال حاضر در مقطع خاصی هستیم و بازار تحمل هر اقدامی را ندارد و در موضوعاتی همچون آزادسازی سهام عدالت، صندوق‌های etf و عرضه اوراق با درآمد ثابت بهتر آن است که از تجربیات فعالان استفاده شود تا نتیجه مثبتی داشته باشد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: روز قدس بیت المقدس اسرائیل فلسطین دعای روز بیست و هشتم رمضان بازار سرمایه بورس سهام بنیادی روز قدس بیت المقدس اسرائیل فلسطین دعای روز بیست و هشتم رمضان بازار سرمایه میلیون نفر سهام عدالت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود

ضمیر کابلوف، نماینده ويژه روسیه برای افغانستان، در دیدار با معاون سیاسی رئیس‌ الوزرای طالبان گفت: مسکو خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان است.

کابلوف تأکید کرد: روابط مثبت روسیه با افغانستان ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران این کشور علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

عبدالکبیر در این دیدار گفت: تلاش‌های مشترک کابل و مسکو می‌تواند از تهدیدها در منطقه جلوگیری کند.

وی ابراز امیدواری کرد در نشست «فارمت مسکو» به افغانستان عضویت رسمی داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود