Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@00:10:20 GMT

فراخوان ظریف در لایو اینستاگرام

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۴۵۹۲

ساعت 24-وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه در برنامه آنلاین اینستاگرام گفت که همه‌گیری امسال مانع از تجمع تمام کسانی شده که به آرمان فلسطین باور دارند.

« محمد جواد ظریف» در مراسم روز جهانی قدس در برنامه آنلاین اینستاگرامی که به صورت ویدئو کنفرانس در ژوهانسبورگ ( آفریقای جنوبی) پخش می‌شد، افزود: تمام کشتارهای دسته‌ جمعی تجاوزگریهای صهیونیستها با حمایت قاطع و همکاری کورکورانه دولتهای متعدد آمریکا بوده است، اما دولت کنونی آمریکا با آن دولتهای اسلامی که کماکان به این کشور وابسته هستند، تا به امروز به صورت خفت باری با اسرائیل علیه فلسطینیان همکاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال ما شاهد یک همه گیری جهانی هستیم که مانع از حضور مردم در راهپیمایی آخرین جمعه ماه رمضان شده که به آرمان فلسطین پایبندند گفت: ما قائل به ضرورت پایان تجاوزگری اسرائیل علیه مردم فلسطین و پایان شدیدترین نمونه‌های نقض حقوق بشر در فلسطین هستیم و اراده تمام جامعه جهانی و به خصوص مسلمانان در سراسر جهان ایستادگی در برابر تجاوز،  هیاهوی رسانه‌ای، ایستادگی در برابر جنگ افروزی و اخاذی از سوی رژیم اسرائیل است.

ظریف تاکید کرد: قدرتهای جهانی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، قادر مطلق نیستند آنها همه چیز نیستند، مشکل این بود که کشورهای اسلامی و دولتهای اسلامی نتوانستند از فلسطینیان و آرمانهای فلسطین در طول هفتاد سال گذشته حمایت کنند. ما نتوانستیم صرفاً به این دلیل که مردم و به خصوص دولتها باور داشتند که نمی توانند بر استکبار جهانی چیرگی یابند در حالی که تنها قدرت همانا قدرت پروردگار مطلق است و دیگر قدرتها شکست ناپذیر نیستند.

وزیر امورخارجه ایران بیان کرد: مقاومت مردم فلسطین همچنان ادامه دارد و این مساله نشان داده است که تجاوزگری و نقض حقوق بین‌الملل و حتی تسلیحات هسته ای نمی توانند آرزوی ملت فلسطین را نابود سازند و بار دیگر شاهد بودیم که در به اصطلاح معامله قرن آنهایی که به قدرت ایالات متحده آمریکا اعتقاد داشتند، چگونه دچار خطای فاحش شدند.

ظریف افزود: مقاومت مردم مسلمانان فلسطین و مقاومت مردم صلح دوست در سراسر جهان و عدم پذیرش قلدرمابی اشغالگری و آپارتاید نقطه پایانی بر این قساوت صهیونیستها خواهد بود و اشاعه تسلیحات کشتار جمعی برای از بین بردن صلح و امنیت جهانی از طریق هیاهوی رسانه‌ای، دروغ پراکنی و اخاذی نمی تواند تغییر کند.

به گفته وزیر خارجه ایران، همه ما دریافته ایم این رژیم و حامیان آن یعنی آمریکا برای پیشبرد امور به تروریسم متوسل می‌شوند در حالی که این نشانه قدرت نیست و چنین نشانه‌ای از ضعف است.

وی تصریح کرد: امسال روز قدس را بدون حضور فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از بزرگترین مدافعان آرمانهای فلسطین برگزار کردیم، اما ترور این مرد شجاع از سوی آمریکا در تاریکی شب و با استفاده از ماشین ترور نه در یک میدان نبرد و نه در یک هماوردی شجاعانه بلکه از طریق یک عملیات تروریستی بوده است.

ظریف اظهارداشت: این نهایت ضعف آمریکا با تمامی قدرتهای متصور او است که ترور سردار سلیمانی و همراهان وی در تاریکی شب انجام می شود و این نشان می‌دهد که انسانها باید متوجه شوند که خداوند متعال تنها قدرت مطلق است.

وزیر امورخارجه ایران افزود: به همین دلیل است که در پایان ماه مبارک رمضان پس از یک ماه روزداری و تسلیم پذیری در برابر اراده الهی فرصت مغتنمی برای فهم و قدرت پروردگار متعال است.

ظریف در پایان تاکید کرد: بیایید بار دیگر اهداف خود را با آرمان‌های فلسطین تجدید کنیم و بار دیگر متعهد به شان و مقام خود به عنوان مسلمان و یا به عنوان یک انسان، اجازه ندهیم این قساوت جهانی همچنان ادامه پیدا کند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۴۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود

وزیر خارجه چین با تاکید بر اینکه توقف جنگ غزه اکنون در راس اولویت‌ها قرار دارد، خاطرنشان کرد که صلح منطقه با تحقق عدالت برای مردم فلسطین محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، «وانگ یی» وزیر خارجه چین روز پنجشنبه و در اظهاراتی گفت: جنگ غزه از خطوط قرمز تمدن جدید عبور کرد و جامعه بین‌المللی باید تحرکات فوری اتخاذ کند. ظلم تاریخی که ملت فلسطین از آن رنج می‌برد باید درست شود و این راه‌حل ریشه‌ای برای درگیری است.

وی در گفت‌وگو با الجزیره خاطرنشان کرد: اکنون تحقق آتش‌بس و توقف جنگ در سریع‌ترین زمان ممکن در راس اولویت‌ها قرار دارد. به همراه جامعه بین‌المللی برای ایجاد آتش‌بس و رسیدن کمک‌ها به غزه تلاش خواهیم کرد. ما مخالف هرگونه کوچ اجباری و یا مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین در غزه هستیم.

وزیر خارجه چین تاکید کرد: نباید اجازه داد که درگیری‌های غزه گسترش پیدا کند تا اوضاع منطقه از کنترل خارج نشود.ایجاد صلح در منطقه با تحقق عدالت برای مردم فلسطین و حل نگرانی‌های امنیتی تمام طرف‌ها محقق خواهد شد. دلیل اصلی افزایش تنش‌ها در دریای سرخ جنگ غزه است.

وانگ یی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: از برگزاری کنفرانس صلح برای بحران اوکراین و بررسی منصفانه تمام طرح‌های صلح استقبال می‌کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: برخی کشورها دعوت به ایجاد ثبات در تنگه تایوان می کنند اما به‌طور همزمان از جدایی‌طلب‌ها حمایت می‌کنند که این امر اوضاع را بحرانی می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • حضور «گارد ملی» و ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به دانشجویان حامی فلسطین + فیلم و عکس
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد